.

Beantwoord

waarom is het mogelijk dat ik opeens bijna 130 Euro moet betalen?

  • 31 March 2020
  • 3 reacties
  • 249 Bekeken

Badge

Ik werk in de gezondheidszorg, GGZ, en moest opeens vanwege Corona vanuit huis gaan werken. Daarbij moest ik Lifesize (beeldbellen) gaan gebruiken. Dit bleek slecht te werken op mijn oude, door het werk verstrekte Iphone.

Dus geïnstalleerd op mijn veel betere, nieuwere privé mobiel. Ik ben niet heel erg technisch onderlegd, en begreep niet dat ik met dat beeldbellen heel veel Mb's zou verbruiken, waardoor ik zo maar een persoonlijke schade heb opgelopen van bijna 130 Euro omdat ik buiten mijn bundel kwam. 

Ik zou een schadeloosstelling zeer op prijs stellen, en bovendien vind ik het zeer kwalijk dat de buitenbundel "boete" zo maar zó snel kan oplopen. Andere providers doen dat veel beter en verlagen alleen de snelheid. 

icon

Beste antwoord door Bas 1 April 2020, 11:18

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7

@Sodzilla Ik persoonlijk vind het nogal wat om op deze wijze te vragen om een ‘schadeloosstelling’….. Wellicht zou je bij je werkgever moeten vragen om een schadeloosstelling, omdat jij je werk niet goed hebt kunnen uitvoeren op de door hen verstrekte middelen.

Ik kan daarnaast niet begrijpen waarom je niet via de WiFi bent gaan videobellen, maar ik kan ook niet begrijpen waarom je de SMS-meldingen die je van Simyo hebt gekregen bij 80% gebruik van je bundel én bij 100% gebruik van je bundel schijnbaar naast je neer hebt gelegd.

Hoi @Sodzilla 

Net als @RicoK ben ik een behulpzame klant. Maar er komen helaas ook situaties voor waarin je ook wel eens kritisch moet zijn. Soms naar de klant, soms naar Simyo en soms naar beide. 

Ik ben het met @RicoK eens dat je eigenlijk bij je werkgever moet aankloppen. Doordat zij willen dat je een bepaalde app gebruikt op een door hun verstrekte telefoon wat blijkbaar niet werkt werkt, heb jij je, met goede bedoelingen, genoodzaakt gevoeld om je eigen telefoon te gebruiken om je werk te kunnen doen. Nu zit je opgescheept met een rekening van zo'n €130,- en verwacht je van Simyo een schadeloosstelling omdat je het kwalijk vind dat de “boete” snel op kan lopen. 

Hier heb ik dus een kritisch punt over naar je. Het is algemeen bekend dat Simyo geen plafond heeft, dit had je dus kunnen weten. Als je privé telefoon een Android toestel is kun je wel een limiet instellen. Je schrijft dat je niet technisch onderlegd bent. Dat kan natuurlijk en is niet erg, maar hulp (op afstand) vragen staat vrij, zoals hier op het forum. Je wordt dan met alle liefde geholpen. Als je meende op Wifi te zitten dan kan het zijn dat deze is weggevallen en je door bent gegaan op je mobiele aansluiting. Controleer hiervoor je instellingen op je telefoon. Lees hier hoe je slim om kunt gaan met je bundels. Maar nogmaals, ik zou dus je werkgever benaderen. 

Tot slot heb ik ook een kritische opmerking naar Simyo toe. Het is allang bekend dat het niet hebben van een plafond of het niet knijpen van de snelheid een doorn in het oog is van klanten die onbedoeld met hoogverbruik te maken krijgen. Nu komt er wel eens een oplossing maar het moment je daar als klant met een hoge rekening wordt geconfronteerd voel je je alles behalve blij (ik druk mij netjes uit). Een aantal Forum Experts, zoals @Friesian  en @Groentjuh, hebben hun zorgen al lang en breed geuit over deze werkwijze. Dus mijn vraag is waarom kan dit niet anders? 

 

Jij blij, wij blij.. 

Toch? 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Sodzilla, 

Welkom op ons forum! :blush:

Wat vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Was je niet op de hoogte van onze buitenbundeltarieven? Het kan namelijk erg snel oplopen als je zonder bundel gaat videobellen :sweat_smile:

Om te voorkomen dat je hoge kosten maakt, sturen we altijd een waarschuwing bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. We vermelden in deze sms’jes ook het tarief dat je betaalt voor internetten zonder bundel. Ik snap dat dat je tijdens het videobellen is ontgaan, maar dat neemt niet weg dat het belangrijk is om deze sms’jes goed in de gaten te houden. 

Nou snappen wij ook wel dat het niet de bedoeling was om zulke hoge kosten te maken, dus daarin komen we je graag eenmalig tegemoet. Ik stuur je daar nog wel even een privébericht over!

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Reageer