.

Beantwoord

Waarom is er een verificatiefout opgetreden met wifi?

  • 19 January 2015
  • 19 reacties
  • 41717 Bekeken

Badge
Vorige week een weekje ski-vakantie gehad in Flaine Frankrijk.
In Residence de La Forêt kon je ook wifi ontvangen tegen betaling ( dag of week )
Wij hebben eerst een dag abonnement genomen om te kijken of het wel werkte.
Maak zelf gebruik van een Samsung Galaxy SII telefoon en een Google Asus Nexus 7 tablet.
Op de tablet kon ik na verbinding te hebben gemaakt een gebruikersnaam en wachtwoord invullen,
waarna ik verbinding had met wifi.
Echter op mijn telefoon ( prepaid simyo) kreeg ik nadat ik op "verbinden" had gedrukt niet het scherm
om de gebruikersnaam en wachtwoord in het vullen, maar kreeg de melding "verificatiefout opgetreden".
Kon dus op mijn telefoon geen verbinding maken met wifi in Residence de La Forêt.

Bij de plaatselijke supermarkt was "open" wifi.
Daar kon ik wel gebruik maken van wifi, dus ook whatsapp berichten ontvangen en versturen.

Waarom kreeg ik steeds de melding "verificatiefout opgetreden"?
Mijn partner kreeg ook steeds deze melding op haar smartphone Samsung Galaxy SII.
Ook zij heeft  prepaid Simyo.
Onze kennissen met o,a. een Nokia Windows Phone konden wel contact krijgen met het wifi in
Residence de La Forêt.
icon

Beste antwoord door Ernst 20 January 2015, 12:30

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Skylge40, welkom op het Simyo forum :)

Best lastig hoor, zit je in een prima appartement mét wifi; dóet ie het niet.
Nu kan jouw telefoon verbinding maken met het internet op twee manieren: via het mobiele netwerk of via wifi.
Als het mobiele netwerk gebruikt wordt voor internet, dan wordt je simkaart gebruikt om die verbinding tot stand te brengen.
Wanneer wifi wordt gebruikt, dan wordt er een wifi ontvanger in je telefoon gebruikt die werkt volgens de algemeen geldende wifi standaarden. Deze standaarden zijn voor alle apparaten die verbinding kunnen maken met wifi het zelfde.

Zoals uit bovenstaande al een beetje beetje blijkt, wordt voor wifi niet je simkaart gebruikt. Simyo, je mobiele provider, heeft geen enkele invloed invloed op een verbinding met wifi.
Ik denk dat je de oorzaak ook niet in beide Simyo Prepaid simkaarten moet zoeken, maar in het feit dat het twee Samsung Galaxy S2'en zijn. Of in elk geval de instellingen daar van.

Op zich, kijkend naar je screenshot, lijkt het woord 'verificatiefout' op een verkeerd ingevoerd wachtwoord. Zaten je kennissen op hun eigen aangeschafte wifi? Dan kan het zijn dat er per bestelde wifi maar één apparaat op kan.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Badge
Ernst, bedankt voor je uitleg.
Het probleem is daarmee nog niet opgelost.
De "Login" naam en "wachtwoord" ontvingen wij op een briefje.
Onze kennissen beschikten over een Nokia Windows Phone en een LG GT2 mini.
Daarnaast hadden wij een Google Asus Nexus 7 tablet en één van onze kennissen een Samsung tablet.
Op elke kamer stond een SAGEM router. 
Volgens de receptie konden meerdere apparataten gebruiken maken van het wifi, mits de login en ww correct waren ingevoerd.
Zij adviseerden ons ook deze SAGEM router even van de stroom te halen en na ca. 30 sec. de router weer aan te sluiten.
Dit heeft echter ook niet geholpen.
Alle eerder genoemde apparaten konden dus wel gebruik maken van wifi in het hele gebouw, behalve onze beide Samsung Galaxy SII telefoons.

Ik zie nu op internet ( google) dat meerdere mensen met verschillende smartphones ook deze melding krijgen als zij contact zoeken met wifi.
Echter bij geen wordt een oplossing aangedragen voor dit probleem.

Als wij volgend jaar weer naar dezelfde plek gaan, verwacht ik wederom dat wij deze kreet ( verificatiefout opgetreden) op onze smartphone tezien krijgen.
Ik had dus de hoop dat jullie als Simyo Moderators dit probleem al getackeld hadden.
Reputatie 7
Badge +9
Het feit dat het inloggen niet lukte met twee Simyo prepaid toestellen heeft me aan het denken gezet. Ik denk dat er na het initiele inloggen nog een verificatiestap is die niet via WiFi maar via 3G gaat. Als dat zo is dan blijft een Simyo prepaid smartphone steken, want met prepaid is geen internet via 3G in het buitenland mogelijk. Hadden jullie daarentegen sim-only abonnementen gehad en was internet in het buitenland geactiveerd op Mijn Simyo, dan was het waarschijnlijk wel gelukt. Maar goed, dit is slechts een bedenksel... Geen garantie dat dit ook de oplossing van het probleem is!
Reputatie 5
Badge +11
dat er na het initiele inloggen nog een verificatiestap is die niet via WiFi maar via 3G gaat.

Dat klinkt me raar in de oren, Scotsman. Als dit zo zou zijn, dan zouden we dit veel vaker tegenkomen.
Als dit zo zou zijn, ben jij dan in de gelegenheid dit te testen? Met een Sim Only waarbij het internet in het buitenland uit staat zou dat dan ook niet werken.
Áls dit echt zo zou zijn, hoe werkt dat dan met tablets die enkel op wifi kunnen?

Skylge40, ik vind het heel jammer dat het niet werkte. De oorzaak ligt alleen wel meer in de hoek van de twee dezelfde Samsungs dan in de hoek van de twee Simyo simkaarten. Nogmaals; een simkaart heeft niets met een wifi verbinding te maken.
Er zijn wel wifi verbindingen waar je een akkoord moet geven door je browser te openen.
Kan dit het niet zijn?
Reputatie 7
Badge +9
Ja dat laatste heb ik ook wel eens meegemaakt. Meestal gaat dat inderdaad via wifi maar dat het probleem hier twee Simyo prepaid aansluitingen betreft vond ik wel erg toevallig, vandaar dat ik het zocht in de richting van een 3G verbinding want dat werkt dan niet in het buitenland. Maar goed, het mysterie zal voorlopig wel onopgelost blijven...
Reputatie 6
Badge +10
Goede gedachtegang, Scotsman! Ik heb het idee dat het hier ook aan kan liggen!

@Skylge40

Heb je al geprobeerd om Wi-Fi direct te gebruiken? Deze functie zit op elk Wi-Fi modem. Je hoeft dan maar één knop op de router in te drukken en vervolgens Wi-Fi direct op je telefoon aan te zetten, waarna je telefoon automatisch contact maakt. Hier hoef je dus niet handmatig een verificatie voor af te geven.

Misschien een tip voor de volgende keer?
Badge
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Als volgend jaar het probleem weer speelt, zal ik de plaatselijke receptie aldaar
eens vragen of zij de "wps" knop eens in willen drukkenop de router.
Misschien is dan het probleem met onze prepaid Simyo/Samsung Galaxy SII opgelost.
Duimen maar!!

Blijf het raar vinden dat wij wel gebruik konden maken van het "open" wifi bij de plaatselijkse supermarkt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Skylge40,

Fijn dat we je toch een beetje konden helpen 😮 Top dat je de tip van Tiury meeneemt! Hopelijk is daarmee het probleem opgelost. Wij zijn benieuwd. Hopelijk hou je ons ook volgend jaar op de hoogte 🙂
ik heb hetzelfde probleem, ook met de combinatie Simyo en de Samsung G2. Maar dan alleen met de wifi hotspots van Ziggo. Ooit heeft het wel gewerkt! Ik wil alle ingevoerde gegevens wissen die ik voor de verbinding met Ziggo heb moeten invoeren maar weet niet hoe. Wie weet het wel?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Atse,

Wat jammer om te horen dat je niet kunt aanmelden bij Ziggo Hotspots. Je kunt eventueel de cookies en inloggegevens verwijderen uit je telefoon browser, onder het kopje 'Geschiedenis'. Verder durf ik niet te zeggen wat er nog meer nodig is voor Ziggo hotspots, dus kun je misschien voor extra support bij hen aankloppen 🙂. Ik begreep dat ze daar ook gebruikmaken van een goed forum!

Groetjes, Tiury
of bellen met 1200 vanaf je vaste telefoon..
Bedankt voor jullie reacties maar ook met 1200 Ziggo kom ik niet verder.
Ik denk niet dat het met Simyo te maken heeft. Maar meer met android icm de Samsung G2
Ik heb even dit bericht aangepast.

G2 bedoel je Galaxy 2 mee? Welke android versie heb je?
Samsung model GT-IG10SP android 4.2.2
Hoe wis ik alle gegevens van Ziggo hotspots om daarna ik weer alle gegevens eens opnieuw in te voeren.
naar wifi gaan, in het lijstje Ziggo zoeken aanklikken en ingedrukt houden en dan kiezen voor vergeten.
Ja dat heb ik gedaan maar Ziggo blijft terugkomen met dezelfde instellingen. en met de mededeling 'verrificatiefout opgetreden'
De wifi spots kun je niet instellen met je eigen modem / router aan. Want dan pakt hij jouw spot en dat werkt niet. Zet dus bij het instellen je modem / router uit.

Begin het instellen hier.. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/instellen/#Ja/Ziggo%20WifiSpots/Android/Samsung/Samsung-Android-4.x-smartphone

Waarom kwam je niet verder bij Ziggo klantenservice? Zij horen je te helpen, wij niet maar doen het om behulpzaam te zijn..
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Atse,

Wat vervelend dat het probleem, ondanks contact met Ziggo, nog steeds niet is verholpen.

Heb je nog iets aan de laatste reactie van Raytje gehad?

Groetjes,
Sean

@Raytje bedankt voor je uitstekende hulp 😃

Reageer