.

Beantwoord

waarom hoge kosten berekend voor internet terwijl ik niet op de hoogte ben gesteled.

  • 19 September 2020
  • 2 reacties
  • 294 Bekeken

Mijn moeder heeft de internet bundels van mn kinderen dr telefoonnummers die we deze maand gestart zijn. Mijn zoon heeft 6 gb en vannoctend kreeg mn moeder een sms dat het nummer van mn zoon voor uitgaande telefoon geblokkeerd werd wegens hoge rekening.

we hebben het pakket net 2 weken! En toen zij mij dat vertelde en wij op zn simyo app keken deze middag bleek tot onze grote schok dat er 200 euro aan internet verbruikt was in 1 ochtend. 
ik ben direct gaan zoeken en ik las dat je een sms ontvangt bij 80% van je verbruik en bij 100 % van je verbruik. Mijn zoon en moeder hadden beiden alleen een sms ontvangen over de hoge kosten in de middag om 15:21 toen leed was het leed al geschied. Simeo is helaas niet telefonisch bereikbaar nu dus ik zal ze maandag bellen want dit is echt verschrikkelijk en als dit al na 2 weken gebeurd dan wil ik graag een oplossing vinden of de bundel zsm cancelen. Dit gaat mij teveel geld kosten anders. Kijk uit naar uw reaktie. Shirley

 

 

icon

Beste antwoord door Daisy 21 September 2020, 17:01

Bekijk originele reactie

2 reacties

Internet verbruik, hoge kosten zonder te zijn geinformeerd. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi 01quint02,

 

Super balen dat dit op 2 telefoonnummers zo snel gebeurd is, ik kan me voorstellen dat dit niet bewust gebeurd is.

 

Je ontvangt van Simyo altijd een sms wanneer de bundel 80% is verbruikt en 100% is verbruikt, daarna maak je gebruikt van het internet voor €0,15 per mb. Ik zie dat Simyo op 11 september om 13:56 een sms heeft gestuurd dat de bundel voor 80% is verbruikt en op 14 september om 09:36 een sms dat de bundel voor 100% is verbruikt. Deze sms'jes zouden ook gewoon ontvangen moeten zijn, mocht je deze niet meer terug kunnen vinden dan zit misschien de sms inbox vol of de sms'jes zijn per ongeluk verwijderd. Ik heb nog 2 handige links om eventueel nog te door te nemen om het internetverbruik te verminderen:

 

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

https://www.simyo.nl/blog/wifi-assistentie/

 

Ik zie dat je inmiddels geholpen bent door mijn collega's, mocht je nog ergens vragen over hebben laat dit dan vooral weten.

 

Groetjes,

Daisy

 

Reageer