.

Beantwoord

Waarom heb ik zoveel kosten nadat ik mijn verbinding als hotspot gebruikte?

  • 2 October 2017
  • 2 reacties
  • 4205 Bekeken

gisteravond heb ik mijn iphone als hotspot gebruikt voor ipad nu binnen 20 min door mijn 1000mbs heen, ik heb wat gesurft op internet, nu 60 euro kwijt omdat ik buiten de bundel was. Kan het zijn dat er een filmpje op de achtergrond heeft gedraaid?. Ik zag dat er per minuut 59mb doorheen ging. Dit kan niet van een beetje internet komen. Erg jammer omdat ik het dacht goed in de gaten had gehouden hoeveel mb ik verbruikte
icon

Beste antwoord door franswon 2 October 2017, 16:02

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Laup,

De blokken van 59 MB zijn in werkelijkheid 1 sessie, om technische reden wordt dit in je overzicht weergegeven als aparte blokken.

Een mogelijkheid is dat bepaalde apps op de achtergrond meedraaiden, via je telefoon kan je zien welke apps de data opgeslurpt hebben. Als bijv. YouTube op de achtergrond meedraait dan 'vreet' dat MB's
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Laup,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jee! Dat is even schrikken. Als je je 3G-verbinding gebruikt als hotspot, dan zit daar een enorm risico aan vast. Dat komt omdat je iPad (of laptop, of ander apparaat) veel meer achtergrondprocessen draait dan je doorhebt. Zo'n apparaat weet namelijk niet het verschil tussen een hotspot en een normale wifi-verbinding.

Die blokjes van 59 MB's zijn niet erg gek. Dat is namelijk een kwestie van weergave. Als je veel verbruikt, dan verdeelt het systeem dat in blokjes van ongeveer 60 MB's. Als je bijvoorbeeld 200 MB's verbruikt, dan krijg je drie blokjes van 60 MB's en één blokje met de overgebleven 20 MB's. Snap je?

Zou je graag een betalingsregeling willen hebben voor dit bedrag? Ik kan dit dan voor je in orde maken :)

@ Franswon, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer