.

Beantwoord

Waarom heb ik kosten voor internet in Turkije?

  • 13 November 2017
  • 4 reacties
  • 341 Bekeken

Badge
Beste lezer.

Ik zie zojuist tot mijn verbazing dat er geld in rekening wordt gebracht omdat mijn vrouw in Turkije internet zou hebben gebruikt. Nou gaat het gelukkig om een heel klein bedrag maar wij zijn niet in Turkije geweest maar in Griekenland. We zijn ook niet even in Turkije geweest. Ik zit zelf bij T-mobile, heb veel internet aangehad en heb geen enkele cent betaald omdat ik zogenaamd in Turkije internet zou hebben gebruikt. Wat is hier mis gegaan en hoe gaan we dit oplossen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg André
icon

Beste antwoord door Els 13 November 2017, 14:04

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi André,

Wat leuk dat jullie in Griekenland zijn geweest! Uiteraard zit je dan niet te wachten op extra kosten.

Op het moment dat je in de buurt van Turkije bent, kan het zijn dat de netwerkmasten over de grens een sterker signaal afgeven dan die op je fysieke locatie. Als je telefoon op dat moment staat ingesteld om automatisch verbinding te maken met een netwerk, kan hij verbinding maken met een netwerk over de grens. In dit geval Turkije. Je hoeft hiervoor niet fysiek in dat land te zijn. Om extra kosten en verrassingen te voorkomen, sturen we altijd een sms met de melding dat je verbinding hebt met een netwerk in dat land. Ik zie dat we deze op 16 oktober om 13:33 hebben verstuurd, heeft je vrouw dit bericht gelezen? Later die dag is er weer verbinding gemaakt met een Grieks netwerk.

Gelukkig zijn de kosten niet al te hoog opgelopen. Internetgebruik in Turkije valt namelijk niet binnen de bundel, maar kost €5,- per MB. Mocht je nog eens naar Griekenland gaan, of een ander land dat dichtbij een land buiten zone 1 ligt, laat je telefoon dan handmatig met een netwerk verbinden. Dit kun je doen via de netwerkinstellingen in je telefoon. Bekijk het zoneoverzicht van alle landen op deze pagina.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +9
Het komt voor dat wanneer een telefoon vanuit Griekenland verbinding maakt met een Trurks netwerk dat sterker is. 🙃
Reputatie 7
Badge +9
@AriedeWilde Je vrouw heeft geluk gehad dat de kosten mee vielen. Er was hier in de UK onlangs iemand die op vakantie was geweest in Griekenland en na terugkeer thuis er een rekening van meer dan £8000 op de mat viel omdat haar telefoon met een Turks netwerk contact had gemaakt...

https://www.moneysavingexpert.com/news/travel/2017/10/holidaymaker-sailing-greek-islands-charged-8000-after-her-mobile-used-turkish-network-for-40-minutes
Reputatie 5
Badge +5
@Groentjuh Au! Ik weet niet hoe die zin ontstaan is, kortsluiting denk ik. :S Ik heb het aangepast, thanks! 😉

Groetjes,
Els

Reageer