.

Beantwoord

Waarom heb ik hoogverbruik door het overzetten van foto's naar computer?

  • 5 November 2018
  • 1 reactie
  • 205 Bekeken

Gister middag sloot ik mijn telefoon aan op mijn laptop om wat foto's over te zetten en zonder dat ik daarvan bewust was werd de hotspot van mijn telefoon gestart en ging het internet verkeer van mijn laptop over het mobiele netwerk van mijn telefoon. Mijn maandelijkse tegoed van 1000 mb is als sneeuw voor de zon verdwenen plus nog 200 euro in mb's buiten mijn bundel!

Het bericht dat ik door 80% van mijn tegoed was en dat het tegoed op was kwamen tegelijkertijd aan, maar toen was het al te laat.

Ik heb al 100 euro betaald om mijn sim kaart te kunnen gebruiken.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes,

Job
icon

Beste antwoord door Kevin 6 November 2018, 09:55

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Job,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend zonde dat je zoveel internet hebt verbruikt om wat foto's op je computer te zetten! Bij de meeste toestellen die je aansluit aan de computer, krijg je een melding op je toestel waar je aan kan geven wat de reden is voor deze verbinding. Hier kun je bijvoorbeeld aanvinken dat je het toestel alleen wilt opladen of dat je bestanden over wilt zetten naar je computer. Op deze manier zou je computer je telefoon niet zomaar als hotspot moeten kunnen gebruiken.

Gelukkig zijn er ook andere manieren om je foto's gemakkelijk over te zetten naar je computer. Voor meer informatie kun je deze blog eens doorlezen.

Wij sturen inderdaad waarschuwingsberichten wanneer je internetbundel voor 80% en voor 100% op is. Ik zie dat deze afgelopen zondag binnen 4 minuten beide binnengekomen zijn. Je hebt een internetbundel van 1000 MB, dus in die 4 minuten is er dus 200 MB verbruikt. Je toestel was dus heel erg snel data aan het binnenhalen, nadat de bundel op was ben je het buitenbundeltarief gaan betalen en dan lopen de kosten helaas heel erg snel op.

Ik snap dat je hier graag een oplossing voor zou willen. Ik ga het nog eens even goed bekijken en ik zal hier later op terug komen. Ik zal je dan een privébericht sturen. Ik wens je in ieder geval een hele fijne dag vandaag!

Groetjes,

Kevin

Reageer