.

Beantwoord

Waarom heb ik hoge kosten voor het internetten in Frankrijk?

  • 9 July 2016
  • 6 reacties
  • 229 Bekeken

Beste Simyo,

Ik ben op vakantie in Frankrijk in de regio van de Loire. Ik heb hier beschikking over SFR en Orange. 3g lijkt hier niet beschikbaar te zijn voor mijn simyo, maar ik heb wel constant een R met dataoverdracht waardoor ik nog best goed kan internetten. Volgens de voorwaarden zou ik maar 6,5 cent per MB hoeven te betalen, echter in de praktijk is dit bedrag veel hoger! Dit terwijl ik binnen bundel internet. De kosten rijzen zo echt de pan uit. Kunnen jullie even kijken hoe het zit en eventueel ervoor zorgen dat ik wel gewoon tegen het normale tarief van het internet gebruik kan maken?

Bij voorbaat hartelijk dank,
Met vriendelijke groet,
A.E.
icon

Beste antwoord door Caspar 11 July 2016, 11:40

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Kun je uitleggen wat je precies bedoelt?
Zie je dat het aantal MB en het bedrag niet kloppen met die 6.5 cent per MB?

En heb je wel een internetbundel? Ik dacht dat die 6.5 alleen golden als je een internet bundel hebt. Heb je die niet dan betaal je meer.
Reputatie 7
Badge +9
Op het moment maakt het voor het in rekening brengen van verbruikte MBs in het EU buitenland niet uit of je een internetbundel hebt of niet. Je betaalt het tarief per MB zoals hierboven aangegeven, verder niets. In de toekomst zal dit MB verbruik verrekend worden met je Nederlandse internetbundel als je die hebt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi A.E.,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat de kosten voor het internetten in het buitenland wat onverwacht voor je zijn gekomen. Wanneer je internet in bijvoorbeeld Frankrijk dan gaan de MB's (nog) niet vanuit je bundel. Je betaalt op dit moment gewoon 6 cent per MB extra, verder niets.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de kosten kloppen. Je hebt 6 cent per MB betaalt voor het internet in Frankrijk. Ik zie dat je 219 MB hebt verbruikt in het buitenland, wat inderdaad neerkomt op de extra kosten die ik bij jouw aansluiting zie.

Heb ik zo duidelijk uitgelegd hoe het zit met de kosten in het buitenland? En heb je hier nog vragen over?

@wimj12 en Scotsman, bedankt voor het meedenken!!

Groetjes,
Caspar
Bedankt voor jullie reacties! Ik kan me echter niet voorstellen dat ik in een paar dagen tijd zoveel mb's heb verbruikt! Normaal gesproken verbruik ik zelfs in Nederland niet zoveel in korte tijd. Opletten maar..
Groetjes,
A.E.
Reputatie 7
Badge +7
Zit je thuis soms veel op een Wifi netwerk, en heb je dat in Frankrijk niet?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi A.E.,

Oh, jee! Waar denk jij dat dat verbruik vandaan komt? Het simkaartje registreert namelijk gewoon wat er verbruikt wordt aan data en geeft dat vervolgens aan ons door. Wij hebben hier verder geen invloed op. Zodra je in het buitenland belt, dan gaat die registratie gewoon door. Het enige verschil is dat je dan € 0,06 betaalt per MB. Het gaat hier om een simpele rekensom, zoals Caspar aangaf: € 0,06 x het aantal MB's. Zo kom je echt uit op het bedrag dat je terug ziet op Mijn Simyo.

En zoals Wimj12 ook al zegt: thuis (en op je werk, of studie, o.i.d.) heb je altijd wel een wifi-verbinding. Dan merk je het veel minder als je lekker veel data verbruikt. Het hoeft niet per se hieraan te liggen, maar dit kan een uitleg vormen.

Heb je hier verder nog vragen over?

@ Wimj12: Dankjewel voor je input!

Groetjes,
Jihane

Reageer