.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk?

  • 26 September 2016
  • 20 reacties
  • 452 Bekeken

Als ik buiten het bereik van wifi ben kan ik geen gebruik maken van internet. Ik heb een Samsung j1 2016
icon

Beste antwoord door Caspar 27 September 2016, 12:55

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Heb je internet op je mobiel aan staan in je Mijn Simyo?

Als je dit aan hebt staan dan kun je via de Toestelhulp alle instellingen nalopen. Zie: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-j1-j100h

Let wel op de kosten van internet op je mobiel. Als je geen bundel hebt, kunnen de kosten oplopen.

Succes.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi weteringb,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je internet het niet doet wanneer je buiten bereik van de WiFi bent. Kun je dan wel bellen/gebeld worden?

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en in ieder geval jouw internet gereset. Hiermee heb ik de instellingen van jouw internet opnieuw aangemeld op 't netwerk. Doe even je toestel voor 10 minuten helemaal uit en kijk daarna of het heeft geholpen!

Ik hoor graag van je!

@RicoK bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,

Hartelijk dank voor de moeite.
Ik kan wel bellen en gebeld worden en ik heb je advies opgevolgd.
Het lijkt er inderdaad op dat dit geholpen heeft.

Hartelijk dank.
Ben
Reputatie 3
Badge +5
Hoi weteringb!

Enorm goed dat het heeft geholpen! Als we je weer kunnen helpen of als je gewoon gezellig wilt hangen op het Forum, dan ben je altijd van harte welkom!

Groetjes,
Ilias
heren en dames
ik heb het zelfde probleem met andere samsung telefoon.Samsung Galaxy J5 (2016)
wifi werkt prima. maar geen internet als ik buiten wifi bereik ben.
Ik heb op de service pagina internet voor in nederland aangezet.
Beste allen, heb hetzelfde probleem
Internet staat aan in de instellingen maar doet het sinds gisteravond niet meer
Wat te doen ?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cybermage2you en Aangen,

Ik wil jullie beiden welkom heten op het Simyo Forum! :)

Wat ontzettend vervelend dat jullie internetproblemen ervaren! Ik heb voor jullie beiden een reset uitgevoerd op de internetoptie. Willen jullie je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op!

Als dat niet werkt, dan wil ik jullie aanraden om de Toestelhulp tool te raadplegen. Met deze tool kun je je internetinstellingen controleren. Op die pagina klik je op je eigen telefoon, en vervolgens op 'Internet'.

Mocht ook dit niet werken, dan is het het handigst om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom. Op die manier komen we erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Houden jullie me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hoi weteringb!

Enorm goed dat het heeft geholpen! Als we je weer kunnen helpen of als je gewoon gezellig wilt hangen op het Forum, dan ben je altijd van harte welkom!

Groetjes,
Ilias
Hallo,

Helaas, ik was te optimistisch.
De internetverbinding is nog steeds waardeloos.
Ik kan er niets van op aan.
De toestelinstellingen zijn allemaal goed maar ook thuis heb ik heel onregelmatig verbinding.

Groet,
weteringb
Badge
Hoi @Caspar,

Bij mij precies hetzelfde probleem. Sinds donderdag rond 16.30 uur had ik geen mobiel internet meer. Er stond een melding met: geselecteerd netwerk (simyo) niet beschikbaar. Ik heb hem al meerdere malen opnieuw opgestart en ook helemaal uit gedaan en opnieuw aan gedaan. Ook een kwartiertje uit laten liggen. Maar dit hielp dus niet.

Zou je voor mij misschien ook een reset op internet kunnen uitvoeren? Ik hoop het!

Groet Lies
Bij mij heeft het toch niet geholpen.
Ik heb mijn internetbundel maar stopgezet want wel betalen en niet kunnen gebruiken vind ik zonde van het geld.

groet, Ben
Hallo,

Het feit dat ik ineens geen internet of verschrikkelijk instabiel internet heb, heeft dat soms met simyo te maken?

groet, Ben
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ben,

Wat jammer dat de reset toch niet het gewenste effect heeft gehad. De enige manier om erachter te komen of er iets mis is met je simkaart, is het uitvoeren van een kruistest. Dit houdt in dat je jouw simkaart tijdelijk in een ander toestel plaatst en een andere simkaart in jouw telefoon probeert.

Laat je me weten of dit is gelukt?

@Lies Wat vervelend dat jij dit ook ervaart! Ik heb naar aanleiding van je eigen topic een reset op je internetoptie uitgevoerd. Heeft dit het probleem verholpen?

Groetjes,
Sean
Helaas heb ik slechts de beschikking over 1 telefoon.
Ik heb mijn simkaart eruit gehaald en hem na 20 minuten erin gezet.
Het lijkt erop dat het internet het nu wel doet maar nu krijgt hij geen verbinding met wifi en dat terwijl het wachtwoord van wifi wel goed is.

groeten, Ben
Reputatie 3
Badge +5
Hoi weteringb,

Wat fijn dat het weer werkt. Gelukkig! Wel vervelend dat je geen verbinding kunt maken met de wifi.

Helaas is het zo dat wij niet veel kunnen betekenen voor je wat betreft de wifi. Dit staat namelijk los van Simyo. Dit kan dus een toestelgerelateerd probleem zijn of gerelateerd aan je modem. Ik raad je aan om je modem even te resetten en het nogmaals te proberen.

Neem anders even contact op met de provider van je wifi.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Ilias
Ik heb contact gehad met de provider.
Het wifi-signaal was te zwak en zowel mijn telefoon als tablet ondersteunen geen 5 G.
Nu zie ik wel dat mijn telefoon 4G moet kunnen hebben maar dat kan ik momenteel niet veranderen omdat ik al een verandering heb doorgevoerd bij simyo.

Groet, Ben
Hier hetzelfde probleem...
Telefoon al een paar keer aan en uit gezet, maar helaas geen mobiel internet (alleen wifi, verder wel bereik)
Bij mij lijkt het opgelost.
Ik heb de simkaart er een poosje uitgehaald en na 20 minuten weer geplaatst.
Ben
Bedankt! Heeft bij mij tot zover ook gewerkt 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Weteringb en Hv19,

Wat prettig dat het probleem opgelost is! 🙂

Mocht je in de toekomst nog een vraag hebben, aarzel dan niet om 'm te stellen!

Groetjes,
Jihane

Reageer