Beantwoord

Waarom heb ik geen internet zonder wifi?

• 25 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 5491 Bekeken

Hallo, ik
Heb geen internetverbinding meer buiten de
WiFi om. Heb 4 G,
Genoeg data en datarooming en whats app staat aan. Kan geen Whatsappjes versturen of ontvangen.
Wat kan ik doen
icon

Beste antwoord door Caspar 26 oktober 2017, 09:20

Hoi Jose27,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je geen internet hebt zonder wifi. Ik heb je internetinstellingen gereset. Doe hiervoor even je toestel uit en aan. Heeft het geholpen?

Ik zie overigens dat je 4G uitstaat bij het account wat met dit forum-account is gekoppeld. 4G kan je aanzetten op je Mijn Simyo bij 'bundels aanpassen'.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jose27,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je geen internet hebt zonder wifi. Ik heb je internetinstellingen gereset. Doe hiervoor even je toestel uit en aan. Heeft het geholpen?

Ik zie overigens dat je 4G uitstaat bij het account wat met dit forum-account is gekoppeld. 4G kan je aanzetten op je Mijn Simyo bij 'bundels aanpassen'.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
4 G staat aan. Geen internet buiten WiFi nog steeds. Ontvang geen appjes.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jose,

Oh, jee! Wat jammer dat je geen internet hebt via mobiele data. Ik raad je aan om je telefooninstellingen nog even na te lopen. Je kunt dat het beste doen met behulp van de Toestelhulp. Je kunt dan selecteren welke telefoon je hebt, en op die manier dus je instellingen nakijken.

Ook wil ik je vragen of je in Nederland bent of in het buitenland. Dat is ook erg belangrijk 🙂

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Ik ben gewoon in Nederland
Goedemiddag. Mijn probleem is dus nog niet opgelost . Ik vind dit heel
Vervelend. 4 G staat aan, datarooming en whats app staat aan... krijg nog steeds geen verbinding buiten de WiFi . Ik
Wil dit toch wel graag opgelost
Zien. Vriendelijke groet, jose
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jose27,

Oei, dat is balen!

Ik zou je graag willen vragen om je internetinstellingen te controleren. Om te kunnen internetten is het van belang dat je APN 'portalmmm.nl', gebruikersnaam 'KPN' en wachtwoord 'GPRS' is.

Laat je mij weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma
De instellingen staan/stonden zoals geadviseerd. Nog steeds geen internet buiten de WiFi om.
Reputatie 7
Doe eens een kruistest. Jouw simkaart in een andere telefoon en andersom. Daarmee kun je er achter komen of het probleem aan de simkaart of de telefoon ligt.
Beste Jose27

Waarom Asma adviseerde, gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen geen idee, niet nodig in Nederland.
(data) roaming is ook niet nodig.

APN, toestelhulp is al gemeld.
Probeer eens een kruistest, jouw sim ander toestel en omgekeerd.
Vertel toch even welk toestel je hebt en hoe APN precies ingevuld staat.

**edit
@Ray 2 zielen 1 gedachte.
Al hebben zich moderators gemeld, lees toch ff door.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-instellingen-voor-g-zijn-goed-maar-toch-140?c=50
Controleer gegevens van simkaart en op mijn Simyo instellingen simkaart(nummer) .
Reputatie 6
Badge +5
Hi Jose27,

Ik ben net als Ray en Friesian ook benieuwd wat het resultaat van een kruistest is. Zou je dit kunnen laten weten? Ik zie overigens dat er de afgelopen dagen wel internetverbruik is geregistreerd. Klopt het dat internet het alweer doet?

Groetjes,

Niels

Reageer