.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet op Samsung Galaxy SIII

  • 8 February 2015
  • 8 reacties
  • 860 Bekeken

Hallo

Vorig jaar had ik de samsung young en had ik internet op mijn mobiel, maar omdat ik voor mijn werk naar het buitenland moest is mijn vrouw ermee gestopt om maandelijk een bundel van 100 mb op mijn toestel te zetten.
In januari heeft ze weer een bundel van 100 mb gekocht en ik dacht dat ik weer internet zou hebben op mijn mobiel. Niet dus. Er zijn behoorlijk wat mensen geweest die het hebben geprobeerd maar het lukte ons niet. Omdat onze dochter een nieuwe smartphone kreeg, kreeg ik van haar dit weekend de SIII van Samsung. Weer heeft mijn vrouw een bundel geactiveerd en weer lukt het ons niet om internet op mijn mobiel te krijgen. Via wifi heb ik wel verbinding maar als ik de wifi uitzet behoor ik gewoon op het normale internet te geraken maar dit gebeurt dus niet.
Heb via de klantenservice al een nieuwe uitleg gehad hoe wij dit moesten installeren, heb alle handelingen uitgevoerd maar nog steeds geen internet verbinding.

Wie kan ons helpen? Beetje zonde om 8 euro te besteden aan mobielinternet als je het niet gebruiken kunt.
icon

Beste antwoord door MartijnR 9 February 2015, 08:56

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Staat internet aan op je simyo pagina? en staat dataverkeer aan op je telefoon?

Verwijder dan je APN en voer deze even opnieuw in via hier https://forum.simyo.nl/android-73/faq-stel-mijn-android-smartphone-voor-internet-25312/

p.s. kijk goed in je telefoon of het toegangspunt ook aangevinkt is. Na invoeren ook de telefoon een opnieuw uit en aan.

Lukt het zo?
Badge +8
Hoi Liesbert,

Om internet te kunnen gebruiken moet inderdaad de optie Internet op je Mobiel aanstaan. Fijn dat Martijn® dat alvast door kon geven aan jullie :)
ik zie dat jullie die optie gisterenavond aan hebben gezet op een moment dat er een vertraging was op het netwerk. Het heeft dus even geduurd voordat het echt is gaan werken, en jullie konden internetten. Vandaag moet dat wel lukken.
Sorry dat jullie daar nu net mee te maken hadden. De optie hoort normaal meteen te werken.

Hebben jullie inmiddels plezier van jullie bundel?

Groetjes,
Charlene
Inmiddels heeft mijn man weer internet op zijn telefoon. Wat ik heel vreemd vind is dat hij vorig jaar moeiteloos internet op zijn telefoon had en nadat ik vanaf september geen bundel meer geactiveerd heb ineens het internet niet meer functioneerde. 
Wel jammer dat wij vorige maand 4 euro betaald hebben en geen gebruik heb kunnen maken van het internet doordat wij dit niet aankregen op zijn andere mobiel.
Badge +8
Hoi Liesbert,

Op 6-10-2014 hebben jullie de optie Internet op je mobiel uitgezet via Mijn Simyo. Dit omdat de bundel toen op was, op die dag hebben we jullie daar berichtjes over gestuurd.
In januari hebben jullie die optie niet opnieuw aangezet :(
De optie Internet op je Mobiel zorgt ervoor dat je internet via de simkaart kunt gebruiken. De bundel die je aanzet, heeft invloed op de kosten daarvan. Als de optie Internet op je Mobiel niet aan is, zal het internet niet werken.
Snap je nu het verschil?

De volgende keer dat iets niet lukt, kun je meteen contact met ons opnemen, hoor. Daar zijn we voor 🙂 Niet meer een maand rond gaan lopen met iets dat niet goed werkt.

Groetjes,
Charlene
Nou charlene, mijn man is inmiddels thuis met zijn telefoon en heeft weer geen internet bereik. Begin hier zo langzamerhand behoorlijk kriegel van te worden en dan druk ik mij rustig uit.
Wij hebben nu al 10 keer de boel  afgelopen weekend handmatig ingesteld. Alles staat aan op de site wat ik aan moet zetten. Wat valt er nog meer te doen!
Ik heb het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Klantenservice geeft aan dat ik naar de kpn site moet gaan om weer handmatig in te stellen en dat werkt niet!
Ik word hier echt vervelend van.
Mijn man had vanmiddag op zijn werk even 3G, maar hier thuis als hij wifi uitschakelt moet zijn telefoon automatisch op 3G gaan en dat gebeurt niet, terwijl mijn eigen smartphone een samsung s3 mini wel op 3G springt maar dat wel als provider vodafoon heeft.
Ik kan wel betalen maar ik krijg geen gedegen oplossingen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Liesbert,

Als ik zo in de gegevens van je aansluiting kijk, dan denk ik dat er tóch iets goed gegaan is.
Ik zie gisteravond en vanmorgenvroeg alweer wat dataverbruik. Kun je aangeven wat jullie gedaan hebben om het werkend te krijgen?
Het probleem lag volgens ons bij Simyo zelf. Wij hebben verder niets gedaan en ineens was er gelukkig weer verbinding met het internet. Tot op heden blijft mijn man ook internet houden. 
Reputatie 5
Badge +11
Laten we het er maar op houden dat het gewoon werkt. En dat is het belangrijkste.

Reageer