.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet op mijn Samsung via Simyo?

  • 12 November 2017
  • 2 reacties
  • 149 Bekeken

Voor mijn SM-G355HN (samsung) heb ik nu sinds kort via Simyo, naast telefoongebruik ook bundels Internet. Kan echter alleen via WIFI op internet komen. Hoe kan ik dit wel gedaan krijgen?
icon

Beste antwoord door Els 13 November 2017, 13:07

Bekijk originele reactie

2 reacties

Even checken.. Staat internet op je mobiel aan op je MijnSimyo > instellingen > netwerkinstellingen?

SImyo (en KPN) hebben niet de instellingen voor APN op hun site. Probeer het eens via de Core 1
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-core-i8260/topic/internet/handmatig-instellen/1

Vergeet niet je telefoon te herstarten.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Elmy,

Welkom op het Simyo Forum! Leuk dat je sinds kort ook kunt internetten met je Sim Only! Het zou dan natuurlijk wel leuk zijn als je die MB's ook echt kon gaan gebruiken.

Om te kunnen internetten met je simkaart is het noodzakelijk dat zowel de netwerkinstellingen als de telefooninstellingen goed staan. Bij jouw aansluiting kan ik zien dat de optie voor internet binnen Nederland aan staat. Via je simkaart zou het dus mogelijk moeten zijn om hier gebruik van te maken. Ook zie ik dat mijn collega gisteren een reset heeft uitgevoerd op je simkaart om deze opnieuw aan het netwerk te koppelen. Heb je hierna je telefoon even uit en aangezet?

Mocht het nu nog niet lukken om verbinding te maken met het internet, controleer dan je telefooninstellingen. Ray heeft eerder al een link gedeeld naar onze Toestelhulp, als je hier de stappen voor het handmatig instellen van internet doorloopt, staat ook de APN goed ingesteld.

Lukt het vervolgens nog niet om te internetten? Dan wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen om te controleren of je dan wel kunt internetten. Doe ditzelfde met een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we vaststellen of dit probleem aan je telefoon of de simkaart ligt.

Laat je me weten wat hier uit komt?

@ Ray, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Els

Reageer