.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in Parijs?

  • 10 June 2017
  • 9 reacties
  • 507 Bekeken

Badge
Ik heb geen data in Parijs. Dataroaming staat aan. In mijn Simyo staat internet in buitenland aan. Bij APN heb ik gebruikersnaam KPN en wachtwoord GPRS ingevuld. Telefoon is opnieuw opgestart. 3G staat in mijn iPhone wel bovenin bij de operator gegevens. Echter krijg ik mobiele data niet actief als popup. En/of dat ik geen geldig abonnement heb. Hoe kan ik toch mobiele data krijgen.
icon

Beste antwoord door Caspar 13 June 2017, 16:31

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Chef04,

Heb je gprs met kleine letters ingevoerd?

Staat portalmmm.nl als APN

Als je in het buitenland bent en je wilt Mobiel Internet gebruiken, zet dan de schakelaar Dataroaming AAN, maar laat de schakelaar EU-internet UIT staan. (Uitleg: De schakelaar EU-internet mag alleen aan worden gezet als je een (tijdelijk) lokaal contract bij een lokale operator in het buitenland afsluit.)

Laat nu je toestel even naar een netwerk zoeken, eventueel je toestel herstarten.

Heb je nu wel verbinding laat het dan even weten, als het niet lukt dan zal een moderator jouw simkaart een reset geven en lees je hier later verder over.
Badge
Ik heb eerst gprs met hoofdletters ingevoerd en vervolgens ook een keer met kleine letters ingevoerd. Alles al zo'n beetje geprobeerd. Naar mijn weten zit in iOS 10 geen EU-internet schakelaar meer. Mijn simkaart heeft eerder vandaag al een reset gehad. Zonder resultaat.
Reputatie 7
Badge +9
Typisch dat je wel verbinding hebt met een netwerk omdat 3G in het venster staat en toch geen internet hebt. Ik kan natuurlijk niet zien welke versie iOS je hebt, dus voor alle zekerheid die schakelaar toch maar vermeld.

Heb je de mogelijkheid om een kruisproef te doen? Dit houdt in jouw simkaart in een simlockvrije telefoon en die andere in die van jou. Hiermee kan het probleem toestel of simkaart gedetecteerd worden.
Badge
Heb ik inmiddels ook geprobeerd. Helaas werkt mijn simkaart ook niet in een ander toestel. Zelfde melding dat ik geen mobieledataservice heb. Terwijl ik dat wel heb.
Ik zit iets duidelijker in Frankrijk...ook hier geen internet...mobiledata via Simyo stopte bij Belgische grens en wat ik ook instel...hij doet het niet. 2 keer gebeld met helpdesk...i stellingen doorlopen....zonder het gewenste resultaat.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Chef04,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je geen verbinding kan krijgen. Je ziet dus wel 3G in je scherm staan. Kan je eens kijken of je een ander netwerk kan selecteren in je toestel? Dit doe je bij instellingen > mobiele netwerken/aanbieder. Je kan elk netwerk proberen.

Ik heb verder je instellingen voor het buitenland gereset. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om de reset te voltooien. Ik hoor graag van je of het heeft geholpen!

@gebruikersnaambestaatal

Wat vervelend dat jij ook geen internet in het buitenland hebt. Ik zag dat je vandaag al contact had opgenomen met onze klantenservice. Is het probleem nu opgelost?

@franswon bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Helaas werkt het niet... instellingen nogmaals na gelopen zonder resultaat. Simkaart van andere provider tw. Vodaphone en T-mobile werken wel.. volgens operator bij de helpdesk kan ze niets meer voor me doen....want nieuwe simkaart opsturen....is nu ook geen optie . Maar ach ik heb vakantie..😀
Badge
Beste Caspar, helaas blijkt het aan de simkaart te werken en krijg ik een nieuwe. Tot komend weekend dan nog maar zonder data doen en enkel met wifi. En hopen dat het daarna wel werkt voor de volgende keer dat ik in het buitenkand zit komende maand.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gebruikersnaambestaatal,

Dat is balen! Kun je mij laten weten of je wel kunt internetten als jij je simkaart in een andere telefoon plaatst?

Voor de zekerheid stuur ik je toch gratis een nieuwe simkaart op. Zo weet je zeker dat je tijdens je volgende vakantie wel kunt internetten. Je nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Nadat je 'm hebt ontvangen, kun je de meegestuurde instructies volgen om 'm te activeren via Mijn Simyo.

En gelijk heb je! Geniet van je vakantie. :D

@ Chef04, ben blij om te horen dat mijn collega een nieuwe simkaart naar je heeft toegestuurd. Kun je ons laten weten of je hier probleemloos mee kunt internetten?

Groetjes,
Asma

Reageer