.

Beantwoord

waarom heb ik geen internet in Oostenrijk?

  • 24 December 2018
  • 4 reacties
  • 590 Bekeken

Badge
Hallo,

ik ben op skivakantie in Oostenrijk en kan in tegenstelling tot de anderen hier alleen gebruik maken van WiFi in het huisje. Buiten het huisje heb ik geen 4 of 3 G.
Ik heb alle opties voor internet in het buitenland aanstaan en ook de tips in andere forums geprobeerd en uitgevoerd. Helaas geen resultaat...

Ik zou graag willen weten waar het aan ligt en hoe ik het kan oplossen!

Liefs Anne-Wil
icon

Beste antwoord door Groentjuh 24 December 2018, 11:43

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Annewil,

Ik zie inderdaad dat je nu internet hebt! Wat gek dat het nu ineens wel werkt! Maar wel heel fijn natuurlijk! :D

Hele fijne kerstdagen verder en veel plezier in Oostenrijk! Groentjuh bedankt voor het antwoorden! :)

Groetjes,
Badge
Het is gelukt! Op de een of andere manier heb ik opeens internet. De gouden tip was: geduld!
Badge
Hallo,
Bedankt voor de reactie! Echter heb ik dit alles al geprobeerd zonder resultaat. Van de zomer was ik in het buitenland en daar had ik geen problemen.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien ben je hem al tegengekomen op het forum: De "grote problemen met internet in het buitenland"-checklist. Probeer deze zo goed mogelijk te volgen (eventueel met hulp in de toestelhulp). Mocht dat niet helpen, dan zal een moderator ook nog even de aansluiting bekijken en resets uitvoeren wanneer nodig.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Prepaid gebruikers dienen er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++

Reageer