.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?

  • 23 April 2019
  • 2 reacties
  • 295 Bekeken

wat ik ook probeer ; ik krijg geen internet in het buitenland. Toestel is een Huawei Shot X.
iemand ervaring mee met de instellingen? of toch maar een andere provider zoeken?
icon

Beste antwoord door Ray 24 April 2019, 06:40

Bekijk originele reactie

2 reacties

of toch maar een andere provider zoeken?


Beetje voorbarig, vindt je zelf ook niet? ;)

We hebben als mede klanten deze mooie checklist gemaakt. Loop hem even na om te controleren of alle instellingen correct zijn.

Sim-Only & Prepaid:Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?Staat data-roaming AAN op je toestel?Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :APN - internetGebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.
Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.
Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 7
Badge +10
Hi FransFrans,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen internet hebt in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Ook de tips van Ray zijn heel goed 🙂 Vooral het toevoegen van een nieuw APN en het zoeken van een handmatig netwerk zijn erg nuttig!

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane

Reageer