.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?

  • 22 January 2019
  • 9 reacties
  • 296 Bekeken

Hallo,
Ik ben Kees en ben niet afgestudeert in het telefoon of internet gebeuren.
Helaas. Had ik maar niet zo vaak naar buiten moeten zitten kijken op school,haha.
Ik ben de laatste 6 weken in het buitenland geweest met een campertje en terwijl mijn reisgenoot de hele dag alles kon doen met internet, appen en wat dan ook, ( ik weet niet wat voor provider hij heeft), kon ik helemaal niets.
Alleen bij McDonalds of dergelijke. Of in een supermarkt.
Mijn vraag voor de volgende keer, Wat moet ik doen, (buiten wat het allemaal kost natuurlijk), om een normale verbinding met thuis te hebben of de weg kunnen vinden?
Mijn reisgenoot ging na 10 dagen naar huis en ik heb me heel vaak moeten inspannen om iets te vinden.
En bijna geen contact met thuis.
1 pluspunt, ik heb het overleeft en alles is goed gekomen.
Maar ik had net zo goed een landkaart kunnen kopen en een postduif sturen.
Lang leve het internet!
Wie geeft mij raad?
Ik zou het heel fijn vinden.
Overigens, ik ben heel tevreden over Simyo.
Mvg, Kees.
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 January 2019, 09:18

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hoi Kees.

Behalve een postduif, landkaart kun je ook navigeren via de sterren.😉🙂

Serieuze modus, er mist welk merk en type telefoon.

Ons aller franswon heeft een handige tool gemaakt voor in het buitenland.

Loop deze even door.

Checklist update buitenland
Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.
Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.
Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Hartelijk dank voor de goede uitleg.
Ik ben alles eens nagegaan en op dit moment heb ik geen problemen.
Binnenkort zit ik weer in het buitenland en dan zal ik het een en ander eens checken.
Beste groeten, Kees.
Graag gedaan.

Nog 1 punt ter aanvulling. Verbruik in zone 1 gaat uit je bundel
Al het andere, ook boottocht, is buiten de bundel.
Alleen al data €5,- per MB.

Gebruik wanneer mogelijk Wifi.

Informatie even doornemen 🙂
Hallo Friesian,
Ik heb de info even door genomen en idd, je moet goed opletten wat je doet.
Ook met die boottocht. Daar denk je niet aan.
Bedankt voor de tip.
Grz.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Kenso,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat balen dat je al die tijd zonder internet hebt gezeten! Mocht er ooit nog iets voorkomen in het buitenland, bel dan even met +31 20 2003007. We helpen je dan ook in het buitenland graag verder!

Ik zie dat je al heel goed op weg geholpen bent door Friesian! Wanneer je deze lijst hebt doorgenomen, zou je gewoon moeten kunnen internetten in het buitenland!

Laat je het ons binnenkort even weten of het is gelukt? Je toestel zou meteen verbinding moeten krijgen wanneer je hier de grens over gaat!

Groetjes,

Kevin
Hoi Kevin,
Ik ga het zeker uitproberen.
Ik laat het weten.

Groeten, Kenso.
Reputatie 5
Badge +4
Super! 😃
Ok.
Reputatie 6
Badge +5
We horen je bevindingen graag, Kenso ;)

Groetjes,
Niels

Reageer