.

Beantwoord

Waarom heb ik geen 4G?


Net begonnen met simyo maar geen 4g dekking of werkt niet??
icon

Beste antwoord door Ray 8 August 2018, 16:58

Bekijk originele reactie

11 reacties

Welke telefoon heb je?

Controleer hier de dekking op jouw postcode.
Reputatie 7
Badge +9
Indien je prepaid hebt, dan heb je geen 4G geloof ik.

Bij een abonnement zou het moeten werken, indien je toestel geschikt is voor 4G.
is sim only heb een oneplus3t a3000 is us model maar heeft dekking for 800mhz zover ik kan zien overal, dekking is ook goed hier mijn moeder met apple heeft 4g met zelfde simyo. ze zijn er nu mee bezig restten en nieuwe apn handmatig etc maar tot nu toe werkt het niet dus alle ideeen zijn welkom.
Als je dit model hebt

https://www.phonemore.com/oneplus-3-64gb-a3000-usa/specs/2890

Dan moet ik je teleurstellen. Dit model mist band 20 wat nodig is voor 4g op het KPN netwerk.
Ja dat is mijn model helaas. Even door sparen voor nieuwste oneplus zijn echt hele fijne telefoons maar dat ze die banden niet supporten op alle modellen is een beetje gek en kan deal breaker zijn.
Sommige fabrikanten brengen modellen uit puur en enkel voor een bepaalde markt. In de VS gebruiken ze andere Frequenties dan in Europa of Azië.

Die Chinese telefoons die ook vrij vaak gekocht worden door Europeanen werken ook niet altijd goed in Europa door het ontbreken van de juiste Banden.

Succes met het sparen, ik neem aan voor de OnePlus 6?
En een ander verschijnsel kan zijn een regio-lock, nog zoiets wat kan spelen.
En een ander verschijnsel kan zijn een regio-lock, nog zoiets wat kan spelen.


Dat heeft, voor zover bekend, enkel Samsung.
YYep maar dan nog, vermelding waard.🙂
Ik weerleg dat ook niet.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi dbchef,

Welkom op het Simyo Forum! Heel begrijpelijk dat je graag 4G wilt kunnen gebruiken met je Sim Only, goed dat je hier om hulp vraagt.

Ik zie dat je er met Ray en Groentjuh al bent achtergekomen dat je telefoon helaas niet de juiste bandbreedte heeft om in Nederland gebruik te kunnen maken van 4G. 😞 Om zeker te zijn dat het je telefoon is die je hierin belemmert, zou je je simkaart in een ander toestel kunnen testen. Is dat een optie?

@ Groentjuh, Ray en Friesian, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Els

Reageer