.

Beantwoord

Waarom geeft mij nieuwe telefoon aan: Beperkte toegang gewijzigd?

  • 18 April 2016
  • 8 reacties
  • 201 Bekeken

Sinds ik een week geleden m'n nieuwe telefoon ben gaan gebruiken icm een nieuwe simkaart krijg ik meerdere keren per dag de melding "Beperkte toegang gewijzigd". Het is meestal als ik hem niet gebruik, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat de verbinding op dat moment ook niet werkt.
Via het forum vond ik meer mensen die dit probleem hadden, daar was het advies de APN instellingen goed te zetten. Dat heb ik gedaan, maar dit heeft niet geholpen. Verder heb ik geprobeerd de maximum verbindingssnelheid op 3G te zetten ipv LTE, maar dat maakt ook geen verschil. Is er misschien iets mis aan de Simyo kant?
icon

Beste antwoord door Caspar 19 April 2016, 12:28

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Tediteduteda,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je meerdere keren per dag die melding krijgt!

Ik ben gaan Googlen wat deze melding precies inhoud en het kan aan de APN instellingen liggen, maar ook aan de simkaart in combinatie met het toestel. Welk type toestel gebruik je?

En merk je nog wat anders na deze melding? Krijg je bijvoorbeeld daarna gelijk gemiste oproepen/berichten te zien? Of is er iets anders wat je opmerkt na deze melding?

Ik hoor graag van je!!

Groetjes,
Caspar
Het is een OnePlus X. Geen gemiste oproepen na deze melding.
Inmiddels werkt niets meer en staat er in 'Mijn Simyo':

Simkaart: Geblokkeerd voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken

Hoe kan ik dat opheffen? Waarom is hij geblokkeerd?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tediteduteda

Oef, dat is wel erg onhandig! Ik zie dat je ondertussen gelukkig contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Hier zie ik dat er vanwege een helaas onbekende reden een blokkade op je simkaart was gezet. Dit heeft mijn collega direct verwijderd. Na het uit- en aanzetten van je telefoon, hoort dit weer te werken.

Klopt het dat je nu weer netjes bereik hebt? Zijn de rest van de problemen ook opgelost?

Groetjes,
Angela
Bellen sms'en en internet doen het weer inderdaad. Nog wel steeds die vervelende melding helaas.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tediteduteda,

Wat opmerkelijk dat je deze melding nog steeds krijgt, maar wel verbinding hebt. Kun je de telefoon uitzetten en de simkaart voor 15 minuten uit de telefoon halen? Ik heb het idee dat de melding dan ook meteen verdwenen is 🙂.

Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,

Bedankt voor het meedenken, maar je tip heeft het probleem niet verholpen.

In andere threads lees ik dat een Simyo medewerker iets reset aan hun kant, waarna het probleem bij anderen is opgelost, misschien moet dat bij mij ook gebeuren?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tediteduteda,

Dat kunnen we natuurlijk altijd proberen! Bij deze heb ik een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart en je hiermee opnieuw aangemeld op het netwerk. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon nogmaals uit te zetten en na 15 minuten opnieuw op te starten. Laat je weten of het werkt?

Groetjes,
Angela

Reageer