.

Beantwoord

waarom gaan er vreemde kosten van mijn beltegoed af?

  • 21 February 2019
  • 2 reacties
  • 291 Bekeken

Wanneer ik bij mijn verbruik kijk, zie ik kosten (internet) waarvan ik niet begrijp dat ze er zijn. Bijvoorbeeld op momenten dat ik thuis ben en dus gebruik maak van de WIFI van het thuisnetwerk. Of zelfs momenten dat ik onderweg met de fiets ben en mijn toestel helemaal niet gebruik. Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn, want ik word hier een beetje zenuwachtig van. Ik zit overigens in België met mijn NL-prepaidnummer.
icon

Beste antwoord door Kevin 21 February 2019, 11:37

Bekijk originele reactie

2 reacties

Wanneer mobiele gegevens aanstaat, ook bij WiFi als het thuisnetwerk, WiFi, zwakker is zal het mobiele netwerk het overnemen.

Heb je WiFi, heb je GEEN mobiele dataverbinding nodig zet dan mobiele gegevens uit.

Zet mobiele gegevens alleen aan wanneer nodig.
WiFi assistent, slimme netwerkwissel o.i.d. staat uit bij instellingen WiFi? Anders uitzetten

Je telefoon is een technologie die constant verbindingen maakt.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Vorst,

Welkom op het Simyo forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je wat zenuwachtig kan worden door verbruik zonder dat je dit door hebt! Zoals Friesian ook al aangaf, is je telefoon constant verbonden met het internet. Op de momenten dat er geen Wifi-verbinding gevonden kan worden, zal je toestel dus verbinding maken met ons internet.Dus ook momenten dat je het toestel niet gebruikt. Je kunt dus beter de mobiele gegevens of de optie 'internet' uitschakelen op Mijn Simyo om deze kosten te voorkomen.

Ook zie ik dat je internet verbruikt zonder internetbundel. Wanneer je wel graag buiten de deur wilt internetten, is het voordeliger om hier een internetbundel voor aan te schaffen. Je verbruikt dan internet uit deze bundel in plaats van dat het (voor een hoger tarief) direct van je beltegoed af gaat.

Laat je het me weten als je nog vragen hebt?

Dankjewel voor het antwoorden Friesian!

Groetjes,

Kevin

Reageer