.

Beantwoord

Waarom doet mijn internet het niet zonder beltegoed?


Mijn internet op lage snelheid die ik heb gekocht voor 10 euro werkt niet meer sinds ik geen beltegoed heb… Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 March 2020, 13:57

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Mijn internet op lage snelheid die ik heb gekocht voor 10 euro werkt niet meer sinds ik geen beltegoed heb… Hoe kan dit?


Volgens dit artikel heb je meer dan 0 euro beltegoed nodig om te kunnen internetten.

Zonder beltegoed kun je niet bellen naar andere, SMSjes versturen of data verbruiken. Het hebben van een bundel zorgt niet voor een uitzondering op deze regel.

Reputatie 7

Ik sluit me helemaal aan bij @Groentjuh . Simyo is een telecomprovider. Er is, zoals Groentjuh aangeeft, nu eenmaal een beltegoed nodig om gebruik te kunnen maken van de internetbundel.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi 123djrndi, 

Welkom op ons forum!

Groentjuh heeft zo te zien al antwoord gegeven op je vraag (waarvoor dank) en je beltegoed is ook alweer opgewaardeerd. Lijkt erop dat je weer kunt internetten dus!

Kunnen we je toch nog ergens mee helpen? Laat het dan even weten :blush:

Groetjes, 
Bas

Badge

het zou technisch best mogelijk zijn om te kunnen blijven internetten, maar zo verdient simyo meer geld

Reputatie 7

het zou technisch best mogelijk zijn om te kunnen blijven internetten, maar zo verdient simyo meer geld

Simyo is een telecomprovider. Simyo verkoopt niet ‘data-only'. Om deze reden is of een Sim only abonnement nodig of een beltegoed.

Badge

mooie woorden maar het slaat nergens op. simyo wil zoveel mogelijk geld verdienen, daarom is er extra beltegoed nodig bovenop de bundel

Reputatie 7

@la.rs Uiteraard heeft Simyo net als elk ander bedrijf een winstoogmerk. Echter, en dat is mijn ervaring, de gebruiker staat bij Simyo wél centraal.

Maar, omdat jij er tamelijk negatief in staat (zie bijvoorbeeld: https://forum.simyo.nl/stel-je-vraag-57/waarom-verdwijnt-mijn-beltegoed-43892#post200169) vraag ik mij af of Simyo bij jou ooit nog goed kan doen. 

Het is natuurlijk een keuze om bij Simyo te blijven, maar of het gras aan de andere kant van de heuvels nog groener is…..

Badge

beste rico. 

ik neem aan dat je voor simyo werkt, je hoeft geen link te sturen over wat ik geschreven heb. ik weet dat ik slechte ervaringen heb met simyo. jij krijgt betaald door het bedrijf dus ben je positief. ik moet onnodig betalen dus ben ik negatief over het bedrijf. simyo deed het lange tijd prima. maar met die internet bundels is het altijd mis  

de vraag of simyo het ooit goed kan doen zal het management van simyo moeten bepalen. blijven ze dit soort valse trucjes gebruiken om hun verdiensten te verhogen of gaan ze echt klantvriendelijk te werk. ook voor klanten die zich niet veel belkosten kunnen veroorloven. 

 

@RicoK is ook klant hoor.. 

Badge

ja ik ben ook klant hoor… 

alleen ik heb minder geld dan rico, hoewel het eigenlijk niet uitmaakt of je het kan betalen, het is asociaal zoals simyo te werk gaat

Reputatie 7

@la.rs Ik weet niet wat ik hier nu op moet zeggen. Moet ik hier überhaupt iets van/op zeggen? Tegen zulke aannames die nergens op gebaseerd zijn, kun je toch niets inbrengen? Hulde! Goed gedaan. Meer kan ik er niet van zeggen.

 

@Ray Bedankt, maar dit is wel iets van ‘tegen dovemansoren…..’.

Badge

@RicoK hoe kom je erbij dat de aannames op niets gebaseerd zijn? je praat als een simyo klantenservice medewerker. ga iemand anders voor de gek houden

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK hoe kom je erbij dat de aannames op niets gebaseerd zijn? je praat als een simyo klantenservice medewerker. ga iemand anders voor de gek houden

Forum experts zijn behulpzame klanten. Wij worden niet betaald en als je sommige van mijn berichten terug zou lezen, zou je soms zelf kunnen vinden dat ik in gevallen klant zelfs andere providers aanraadt. Een medewerker zou dat volgens mij nooit mogen doen.

Simyo's systeem is in dit geval heel simpel. Als je 0 euro of minder beltegoed hebt: Blokkeer aansluiting voor al het uitgaande verkeer. Klaar!

Is dat het beste? Nee, want daardoor kun je geen gebruik maken van reeds betaalde bundels. Het kan dus beter. Zo zijn er veel dingen die beter kunnen bij Simyo! Is het echter raar dat een systeem een aansluiting blokkeert zonder beltegoed? Lijkt mij niet, toch?

RicoK zei een aantal berichten hierboven, dat jij als klant vrij bent om je provider te kiezen. Kennelijk biedt Simyo op dit moment gewoon niet wat je zoekt. Dat kan en is niet erg.

Je hebt nu met je berichten aangegeven wat je dwars zit. Moderator (= Simyo medewerkers) zullen dat zien, lezen en waar mogelijk zullen zij kijken of Simyo op basis van alle feedback zich kan verbeteren. Helaas kan het zijn dat zulke verbeteringen snel tot nooit gebeuren. Als je met dit probleem kunt leven, dan kun je hopen dat Simyo hier ooit iets aan verbeterd. Als je er niet mee kan leven, dan kun je op zoek naar een provider die beter bij je past.

Je kunt je afreageren op RicoK, moderatoren en mij dat iets je dwars zit, maar ik weet uit ervaring dat je soms meer voor elkaar kan krijgen door gewoon vriendelijk te zijn en blijven. Voor vriendelijke mensen zie je soms dat er net een stapje meer gezet wordt. Het motiveert echt beter dan iemand, die vrij beschuldigend reageert.

Overigens kunnen RicoK en ik in dit geval je toch niet helpen. Wij kunnen mensen alleen informeren over de verschillende regels en procedures, die wij hier zien en kennen. Een moderator zal vast nog wel reageren op jouw reactie in dat andere topic.

Misschien kun je daar nog wel duidelijker aangeven wat er volgens jou is gebeurd. Als je 0 beltegoed had, 10 euro had opgewaardeerd en daarna 10 euro voor een Onbeperkt MB’s (lage snelheid) hebt uitgegeven, dan is er geen resterend beltegoed verdwenen. Was er volgens jou ander beltegoed? Als dat zo is, verteld dat. Met die kennis kunnen ze daar misschien beter naar kijken. Als de moderator gewoon gelijk heeft en dat alleen die “geen beltegoed”-blokkade in de weg zit… Tja, dan is opwaarderen de enige mogelijkheid, zoals al meerdere malen is verteld. Daar kun je boos om zijn, maar dat gaat waarschijnlijk niet helpen!

Dat je overigens nog eventjes door kon, dat zou kunnen. Die blokkade is niet snel. (Nog zoiets: dat zou beter kunnen!) Het duurt even voordat hij van kracht is.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Lars, 

Ik heb je in het andere topic tekst en uitleg gegeven over wat er precies gebeurd is. Zullen we het tot één topic beperken? Lijkt me wat praktischer :wink:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK is ook klant hoor.. 

Maar……….wordt wel ‘betaald’ door Simyo hoor in de vorm van een chocoladeletter met Sinterklaas. Als leuke geste. En als dank voor alle vrijwillige hulp 👍🏻

Reageer