Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom doet mijn internet het niet zonder beltegoed?

  • 18 maart 2020
  • 15 reacties
  • 448 Bekeken

Mijn internet op lage snelheid die ik heb gekocht voor 10 euro werkt niet meer sinds ik geen beltegoed heb… Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 maart 2020, 13:57

Mijn internet op lage snelheid die ik heb gekocht voor 10 euro werkt niet meer sinds ik geen beltegoed heb… Hoe kan dit?


Volgens dit artikel heb je meer dan 0 euro beltegoed nodig om te kunnen internetten.

Zonder beltegoed kun je niet bellen naar andere, SMSjes versturen of data verbruiken. Het hebben van een bundel zorgt niet voor een uitzondering op deze regel.

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Mijn internet op lage snelheid die ik heb gekocht voor 10 euro werkt niet meer sinds ik geen beltegoed heb… Hoe kan dit?


Volgens dit artikel heb je meer dan 0 euro beltegoed nodig om te kunnen internetten.

Zonder beltegoed kun je niet bellen naar andere, SMSjes versturen of data verbruiken. Het hebben van een bundel zorgt niet voor een uitzondering op deze regel.

Reputatie 7

Ik sluit me helemaal aan bij @Groentjuh . Simyo is een telecomprovider. Er is, zoals Groentjuh aangeeft, nu eenmaal een beltegoed nodig om gebruik te kunnen maken van de internetbundel.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi 123djrndi, 

Welkom op ons forum!

Groentjuh heeft zo te zien al antwoord gegeven op je vraag (waarvoor dank) en je beltegoed is ook alweer opgewaardeerd. Lijkt erop dat je weer kunt internetten dus!

Kunnen we je toch nog ergens mee helpen? Laat het dan even weten :blush:

Groetjes, 
Bas

Badge

het zou technisch best mogelijk zijn om te kunnen blijven internetten, maar zo verdient simyo meer geld

Reputatie 7

het zou technisch best mogelijk zijn om te kunnen blijven internetten, maar zo verdient simyo meer geld

Simyo is een telecomprovider. Simyo verkoopt niet ‘data-only'. Om deze reden is of een Sim only abonnement nodig of een beltegoed.

Badge

mooie woorden maar het slaat nergens op. simyo wil zoveel mogelijk geld verdienen, daarom is er extra beltegoed nodig bovenop de bundel

Reputatie 7

@la.rs Uiteraard heeft Simyo net als elk ander bedrijf een winstoogmerk. Echter, en dat is mijn ervaring, de gebruiker staat bij Simyo wél centraal.

Maar, omdat jij er tamelijk negatief in staat (zie bijvoorbeeld: https://forum.simyo.nl/stel-je-vraag-57/waarom-verdwijnt-mijn-beltegoed-43892#post200169) vraag ik mij af of Simyo bij jou ooit nog goed kan doen. 

Het is natuurlijk een keuze om bij Simyo te blijven, maar of het gras aan de andere kant van de heuvels nog groener is…..

Badge

beste rico. 

ik neem aan dat je voor simyo werkt, je hoeft geen link te sturen over wat ik geschreven heb. ik weet dat ik slechte ervaringen heb met simyo. jij krijgt betaald door het bedrijf dus ben je positief. ik moet onnodig betalen dus ben ik negatief over het bedrijf. simyo deed het lange tijd prima. maar met die internet bundels is het altijd mis  

de vraag of simyo het ooit goed kan doen zal het management van simyo moeten bepalen. blijven ze dit soort valse trucjes gebruiken om hun verdiensten te verhogen of gaan ze echt klantvriendelijk te werk. ook voor klanten die zich niet veel belkosten kunnen veroorloven. 

 

Reputatie 7

@RicoK is ook klant hoor.. 

Badge

ja ik ben ook klant hoor… 

alleen ik heb minder geld dan rico, hoewel het eigenlijk niet uitmaakt of je het kan betalen, het is asociaal zoals simyo te werk gaat

Reputatie 7

@la.rs Ik weet niet wat ik hier nu op moet zeggen. Moet ik hier überhaupt iets van/op zeggen? Tegen zulke aannames die nergens op gebaseerd zijn, kun je toch niets inbrengen? Hulde! Goed gedaan. Meer kan ik er niet van zeggen.

 

@Ray Bedankt, maar dit is wel iets van ‘tegen dovemansoren…..’.

Badge

@RicoK hoe kom je erbij dat de aannames op niets gebaseerd zijn? je praat als een simyo klantenservice medewerker. ga iemand anders voor de gek houden

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK hoe kom je erbij dat de aannames op niets gebaseerd zijn? je praat als een simyo klantenservice medewerker. ga iemand anders voor de gek houden

Forum experts zijn behulpzame klanten. Wij worden niet betaald en als je sommige van mijn berichten terug zou lezen, zou je soms zelf kunnen vinden dat ik in gevallen klant zelfs andere providers aanraadt. Een medewerker zou dat volgens mij nooit mogen doen.

Simyo's systeem is in dit geval heel simpel. Als je 0 euro of minder beltegoed hebt: Blokkeer aansluiting voor al het uitgaande verkeer. Klaar!

Is dat het beste? Nee, want daardoor kun je geen gebruik maken van reeds betaalde bundels. Het kan dus beter. Zo zijn er veel dingen die beter kunnen bij Simyo! Is het echter raar dat een systeem een aansluiting blokkeert zonder beltegoed? Lijkt mij niet, toch?

RicoK zei een aantal berichten hierboven, dat jij als klant vrij bent om je provider te kiezen. Kennelijk biedt Simyo op dit moment gewoon niet wat je zoekt. Dat kan en is niet erg.

Je hebt nu met je berichten aangegeven wat je dwars zit. Moderator (= Simyo medewerkers) zullen dat zien, lezen en waar mogelijk zullen zij kijken of Simyo op basis van alle feedback zich kan verbeteren. Helaas kan het zijn dat zulke verbeteringen snel tot nooit gebeuren. Als je met dit probleem kunt leven, dan kun je hopen dat Simyo hier ooit iets aan verbeterd. Als je er niet mee kan leven, dan kun je op zoek naar een provider die beter bij je past.

Je kunt je afreageren op RicoK, moderatoren en mij dat iets je dwars zit, maar ik weet uit ervaring dat je soms meer voor elkaar kan krijgen door gewoon vriendelijk te zijn en blijven. Voor vriendelijke mensen zie je soms dat er net een stapje meer gezet wordt. Het motiveert echt beter dan iemand, die vrij beschuldigend reageert.

Overigens kunnen RicoK en ik in dit geval je toch niet helpen. Wij kunnen mensen alleen informeren over de verschillende regels en procedures, die wij hier zien en kennen. Een moderator zal vast nog wel reageren op jouw reactie in dat andere topic.

Misschien kun je daar nog wel duidelijker aangeven wat er volgens jou is gebeurd. Als je 0 beltegoed had, 10 euro had opgewaardeerd en daarna 10 euro voor een Onbeperkt MB’s (lage snelheid) hebt uitgegeven, dan is er geen resterend beltegoed verdwenen. Was er volgens jou ander beltegoed? Als dat zo is, verteld dat. Met die kennis kunnen ze daar misschien beter naar kijken. Als de moderator gewoon gelijk heeft en dat alleen die “geen beltegoed”-blokkade in de weg zit… Tja, dan is opwaarderen de enige mogelijkheid, zoals al meerdere malen is verteld. Daar kun je boos om zijn, maar dat gaat waarschijnlijk niet helpen!

Dat je overigens nog eventjes door kon, dat zou kunnen. Die blokkade is niet snel. (Nog zoiets: dat zou beter kunnen!) Het duurt even voordat hij van kracht is.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi Lars, 

Ik heb je in het andere topic tekst en uitleg gegeven over wat er precies gebeurd is. Zullen we het tot één topic beperken? Lijkt me wat praktischer :wink:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 6
Badge +9

@RicoK is ook klant hoor.. 

Maar……….wordt wel ‘betaald’ door Simyo hoor in de vorm van een chocoladeletter met Sinterklaas. Als leuke geste. En als dank voor alle vrijwillige hulp 👍🏻

Reageer