.

Beantwoord

Waarom doet mijn 3G het niet?

  • 10 February 2017
  • 11 reacties
  • 285 Bekeken

Hi,
Mijn 3g doet het niet, ik heb alles geprobeerd. Internet in Nederland uit en aangezet bijvoorbeeld. Wat kan ik doen? Ik heb dit eerder gehad en toen werkte het wel om internet binnen Nederland uit en aan te zetten. Maar nu doet die het opeens niet meer


Groetjes,
Isa
icon

Beste antwoord door Jihane 10 February 2017, 14:05

Bekijk originele reactie

11 reacties

Heb je jouw telefoon ook uitgezet, 10 minuten gewacht en weer aangezet? Dat wil ook wel eens helpen.

Kun je wel bellen / smsen?
nee nog niet geprobeerd! Ja ik kan wel bellen en smsen, ik laat weten of het is gelukt
Nee het werkt niet helaas, nog andere dingen die ik kan proberen?
Loop nog eens de APN Door. Staat mobiele netwerken aan op de foon?
Ik heb echt geen verstand van dit soort dingen haha dus wat is de apn en hoe kan ik dat doen?
APN instellingen zijn de settings in je telefoon doe nodig zijn voor een juiste verbinding. De meeste moderne telefoons hebben die automatisch zodra het simkaartje in het toestel word gestopt.

Kies op deze telefoon jouw telefoon en de optie APN handmatig instellen onder het kopje internet.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/
Ja die staan goed ingsteld maar hij doet het nogsteeds niet
Het is nu vrijdag, mogelijk reageert de moderator nog vandaag. Via Twitter, binnen 2 uur, 1200 bellen en je wordt direkt verder geholpen..

Laat even weten of je w8 op de moderator of een ander kanaal kiest.
(overzwemmen hoeft niet, gelukkig.:))
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Isajansen,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend onhandig dat je internet het niet doet 😞 Ik kan me zo goed voorstellen dat je dat irritant vindt. Gelukkig heb ik de oplossing gespot zodra ik je aansluiting opende. Ik zie namelijk dat jouw internetoptie uit staat. Ik vermoed dat er in de eerste instantie iets fout ging in de verbinding, en dat jij daarna de optie uit- en aan hebt gezet via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn, maar hij is blijven hangen op 'uit'. Vervelend natuurlijk! Ik wil jou dus aanraden om weer naar Mijn Simyo toe te gaan en om de optie lekker aan te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat je dan weer gewoon kunt internetten.

Merk je dat dat niet voldoende is? Ik zie dat de fantastische heren hierboven al hebben gezegd dat je je toestel uit- en aan kunt zetten, en ook dat het handig is om je APN instellingen te controleren. Dat heb je dus al geprobeerd. Wat kun je nog meer doen? Je zou nog je simkaart in een andere telefoon kunnen stoppen en vice versa. Zo kom je erachter of dit probleem aan het simkaartje ligt of dat het een toestelprobleem is.

We komen er samen uit, Isa!

Laat je me weten of het voldoende is om de internetoptie aan te zetten?

@ Ray en Friesian, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane
Ik heb ditzelfde probleem, al een week. Bellen, smsen doen het gewoon, en ook Whatsapp op 3g en andere pushberichten, maar zodra ik wil browsen of iets in google maps wil opzoeken geeft het netwerk de melding Connection Timed Out.

Ik heb inmiddels vanalles al geprobeerd, telefoon aantal maal herstart, simkaart eruit, 3g aan en uit, maar ik kan het probleem niet vinden. Kunnen jullie iets doen, op afstand resetten ofzo?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi NynkeH,

Goed om te zien dat je ons forum weer gevonden hebt voor je vraag!

Het is natuurlijk onhandig dat je niet gewoon even iets kunt opzoeken op internet. Laten we het zo snel mogelijk oplossen samen 🙂 Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op de internetinstellingen die op je simkaart staan. Daarna heb ik jouw simkaart handmatig opnieuw aangemeld op het netwerk. Om dit allemaal af te ronden, wil ik je vragen je telefoon uit en aan te zetten. Natuurlijk ben ik erg benieuwd of dit het probleem voor je opgelost heeft.

Zo niet, dan ben ik erg benieuwd wat jouw simkaart doet in een andere telefoon en een andere simkaart in de jouwe. Zo kunnen we beter bepalen waar het probleem precies vandaan komt. Namelijk jouw telefoon of de simkaart. Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela

Reageer