.

Beantwoord

Waarom bereken jullie wifi in mexico?


Badge
Ik ben on Mexico. I gebruik de wifi van se hotel. Ik doe niet iedere dag mijn telefoon aanzetten alleen af en toe om te kijken dat ik geen app van thuis heb dat er wat aan de hand is maar ik zie wel dat jullie hiervoor berekenen hoe kan dat nou. Zelfs staat dat ik 0mb heb gebruikt bereken je toch geld
icon

Beste antwoord door Kevin 26 March 2019, 11:46

Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge
Ik heb de hotel receptie gevraagd en ze zeggen dat ik bij hun qofo aangesloten ben en een kosten heb dus hoe kunnen jullie voor mijn wifi hier berekenen. Ik ben hier echt niet blij mee. Ik heb een rekening al van bijna €45 terwijl ik normaal €13 betaal. De hotel zegt dat ze dit nog nooit hebben mee gemaakt
Badge
Ik hoor graag heel snel terug want dit is mijn huwelijksreis en het wordt nu wel verpest omdat ik mij nu druk zit te maken over mijn rekening wat echt niet mogelijk is. Ik ga niet eens met de telefoon van mijn kamer af en het staat niet altijd aan
Badge
Ik ben momenteel erg teleurgesteld met simyo terwijl ik er altijd tevreden was - nu dus niet
Wifi gaat buiten Simyo om dus u zult ongetwijfeld maar per ongeluk op een mobiel netwerk zitten. Dus waarom u nu teleurgesteld bent in Simyo snap ik niet want het verbruik is geregistreerd ook al was het niet uw bedoeling. Kan Simyo niet veel aan doen.

Wat kunt doen is het volgende.

Log in op uw MijnSimyo pagina, ga naar instellingen en vervolgens netwerk instellingen. Daar zet u het schuifje internet in het buitenland uit.

U kunt dan niet meer mobiel internetten maar wel op Wifi, dus ook van het hotel.

Internet buiten zone 1 is 5 euro per MB.

Fijne huwelijksreis.
Badge
Ik ga niet eens uit de hotel kamwr met mijn twlefoon dus dat is niet mogelijk
Badge
ik heb ook geen mobiel data aan staan
Badge
Je collega Daisy zei ik heb internet assistentie aan maar dat heb ik noet aan. Zelfs bij 0mb gaat geld van mijn rekening af - hoe kan dat dan
Badge

Badge
Hoe kan dat dat er geld af gaat voor 0mb de ene keer 6 cent de andere keer 20 cent
Ik heb hier geen collega's werken, ben net als u klant van Simyo en probeer andere klanten te helpen zover dat mogelijk is.


Ik ga niet eens uit de hotel kamwr met mijn twlefoon dus dat is niet mogelijk

Wat is niet mogelijk? Dat u mobiel internet verbruikt omdat u op de hotelkamer bent?

Zoals te zien is kleine beetjes, waarschijnlijk omdat wifi steeds wegvalt. Wifi is namelijk een instabiele verbinding, helemaal in hotels.

Er wordt dus wel degelijk mobiel internet verbruikt. Zet dat uit zoals ik eerder adviseerde op uw MijnSimyo. Anders is er het risico dat de kosten verder oplopen.
Badge
Ok ik dacht dat je een simyo medewerker was. Het is nl zo dit is een keer eerder gebeurt terwijl ik mobiel data uit had staan en simyo zei dat het bij hun verkeerd ging en heeft mijn rekening vergoed. Ik dacht dat het weer gebeurde daarom zei ik dat ik teleurgesteld was met Simyo

bedankt voor advies
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Lozzie,

Welkom terug op het Simyo Forum en natuurlijk gefeliciteerd met je huwelijk! 😀

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet mee bezig wilt zijn op je huwelijksreis! Zoals Ray al aangaf (thanks Ray!) gaat wifi volledig buiten ons om. Wanneer er een wifi-verbinding is, is het simpelweg niet mogelijk om via ons verbinding te hebben. Wifi gaat tussen je toestel en de router ter plaatse. Dit is voor ons dus niet in te zien en dus ook zeker niet te factureren. Alle momenten dat er dus kosten in rekening gebracht zijn, is er verbinding via ons geweest en niet via de wifi in het hotel.

Ook als je toestel constant in de hotelkamer is geweest kan je toestel verbinding via ons maken wanneer de wifi wegvalt. Ik zie dat je ondertussen de optie 'internet in het buitenland' hebt uitgeschakeld via Mijn Simyo. Vanaf nu kan er dus helemaal niets meer gebeuren.

Ik wil je nog een hele fijne huwelijksreis wensen verder! 😀☀️

Groetjes,

Kevin

Reageer