.

Beantwoord

Waarom ben ik nog geblokkeerd voor hoogverbruik?

  • 5 October 2018
  • 8 reacties
  • 397 Bekeken

Al meer dan 7 jaar betaal ik de facturen keurig op tijd. Nu bij de overschrijding van mijn bundel word ik afgesloten van bellen en internet totdat ik betaald heb. Maar de blokkering gaat ook gewoon door wanneer mijn nieuwe maandbundel ingaat, die ik ook zal moeten betalen, zonder er gebruik van te kunnen hebben gemaakt?!
Zo wordt een goede klant met veel wantrouwen en in mijn beleving onrechtvaardig behandeld.

Dus kortom dit is hoe simyo met een trouwe klant omgaat: na de afgelopen - minimaal 7 jaar betaald te hebben voor niet-gebruikte belminuten en internet Mb's in de bundel, moet ik, toen ik - onbedoeld - in ruim een uur tijd 125 euro aan Mb's verstookte, tegen ong 40x het bundeltarief die extra Mb's betalen zonder alsnog de mogelijkheid om bv achteraf alsnog de extra Mb's bij te kopen of alsnog te verrekenen en wordt dan ook nog bovendien afgesloten als de nieuwe bundel ingaat, die ik moet betalen zonder er gebruik van te kunnen maken. Ik ben danook zeer verbaasd dat simyo bij de consumentenbond op 1 staat. Waar kijkt de consumentenbond dan eigenlijk naar?!
Gezien andere aanbieders wordt het tijd dat simyo haar verdienmodel aanpast, een model vriendelijker voor haar klanten en waar meer vertrouwen uitspreekt naar haar klanten toe.
icon

Beste antwoord door Jihane 7 October 2018, 16:46

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij hoogverbruik wordt je aansluiting inderdaad geblokkeerd om je voor hogere kosten te behoeden. Op de eerst van de maand hoort deze blokkade opgeheven te worden, maar dat loopt wel eens spaak. Een moderator zal de blokkade op de aansluiting opheffen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Henk,

Welkom op 't Simyo Forum!

Ik kan me voorstellen dat je dat echt onprettig vindt! De blokkade voor hoogverbruik (bij € 100,- verbruik op een dag of € 250,- in een week) wordt juist gebruikt om men te beschermen tegen hogere kosten. Op het moment dat die aanbetaling niet gedaan is, maar de nieuwe maand start, wordt de blokkade er niet automatisch af gehaald. Het systeem zit dan nog op 'slot' voor die gebruiker. Ik heb je onmiddellijk gedeblokkeerd, zodat je nu weer verder kunt bellen, internetten en sms'en. Excuus voor dit ongemak!

Aan het einde van deze maand zal je september-factuur gewoon in één keer afgeschreven worden zoals je gewend bent. Nogmaals sorry voor hoe dit gelopen is!

@ Groentjuh, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Het wordt toch wel bedenkelijk, alles zo bij elkaar. Het wordt toch echt tijd dat simyo wat gaat doen aan het verdienmodel wat voor de gewone man niet meer uit te leggen is. Blijkt ook uit het feit dat er vanuit simyo niet gereageerd wordt op al die belminuten en Mb's die ik in de afgelopen 7 of meer jaren wel betaald heb, maar niet gebruikt. Dat zodra ik 1 Mb de bundel, de prijs met een factor 40 wordt opgehoogd, zodat ik in een uur tijd 125 euro verspijker zonder het in de gaten te hebben omdat ik aan het sporten was op de weg, en dan is het niet veilig om allerlei media te gaan volgen weten we allemaal. En ik vermoed dat 4G daar ook wel iets mee te maken heeft, nog sneller Mb's verstoken tegen 15 cent /Mb. Simyo vindt dat blijkbaar normaal, ik in ieder geval niet.
En omdat ik al een week de bundel waarvoor ik moet gaan betalen niet kan gebruiken, afdoen met sorry, een foutje. Ik zou dan toch verwachten in het normale leven dat iets meer substantieels meer op zijn plaats zou zijn, als trouwe en altijd op tijd betalende klant.
Van vrienden heb ik begrepen dat er inmiddels aantrekkelijker opties "buiten" zijn, ik ga toch nu maar eens serieus rondkijken.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Henk,

Ik snap je frustratie! We zijn altijd zeer transparant over de buitenbundelkosten. Het is heel eenvoudig om belminuten en/of extra MB's te kopen tegen gereduceerde prijzen zodra de bundel op is, om die kosten te voorkomen. Dat willen we ook!

Ik wil je toch een extra bundel aanbieden, helemaal gratis, van 1000 MB's of 100 minuten. Welke heb je het liefst? 🙂 Dan voeg ik 'm toe aan je aansluiting.

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane, ik begrijp je goede bedoelingen alleen de upgrade is in mijn geval een “lege huls”. Leg ik later uit. Ook heb ik de SMS berichten van 80% en overschrijding tegelijkertijd ontvangen (zie bijlage) terwijl ik aan het verkeer deelnam (niet handig om dan te kijken) en blijkbaar kun je door 4G in 1 uur tijd 125 euro kosten maken bij Simyo.

En wat de transparant betreft zijn jullie wel transparant, maar dat wil nog niet zeggen dat het uit te leggen is. Evenmin uit te leggen als die farmaceut die een middel dat al tientallen jaren gebruikt wordt, waarvan nu blijkt dat het ook voor een andere ziekte gebruikt kan worden, de prijs factoren 10 tot 100 opschroeft, zoals laatst in het nieuws was. Hetzelfde doet simyo met de buiten de bundel gebruikte Mb’s, zonder dat er iets veranderd is, is het wel plotseling 40x duurder?!

En wat die lege huls betreft: zoals je kunt zien heb ik de afgelopen 7 jaar in misschien wel 95% van de gevallen maar 50-75% van de bundel of minder gebruikt en heel soms een lichte overschrijding. Dus deze extra 1 MB komt op de al grote hoop van ongebruikte Mb’s in het verleden. Bovendien is nu al 1/3 van de maand verstreken. Helpt ook niet echt om het alsnog “op te stoken” in mijn geval. Wat wel helpt is als het alsnog verrekend kan worden met de bundel van afgelopen maand. Dan heb ik er nog wat aan, anders is het een lege huls.

Reputatie 7
Badge +10
Hi Henk,

Je frustratie is duidelijk! Ik hoor wat je zegt. Desondanks vind ik het wat vergezocht om de vergelijking te trekken met de farmaceutische industrie. Bij ons gaat het immers om bundels die je prima kunt gebruiken tót het limiet overschreden wordt. Ik kan die bundels helaas niet verrekenen met dat buitenbundelverbruik. Sorry!

Groetjes,
Jihane
Ok, dan weet ik wat ik verder ga doen. Normaal ben ik trouwe klant m.a.w. loop niet gauw weg, Nu ga ik toch serieus kijken naar een andere aanbieder. En zal nog op "bellen.com" nog een samenvatting plaatsen van mijn ervaringen met simyo.
Mij is duidelijk dat het beste wat Simyo een trouwe klant wil bieden is een lege dop in de vorm van Mb's die niet gebruikt gaan worden. Daaruit blijkt dat ook dat de buiten bundel kosten tot het expliciete verdienmodel van Simyo horen en niets hen kan bewegen om coulant te zijn bij ook m.i. een duidelijke omissie van simyo om de 80% sms en de overschrijding van de grens tegelijkertijd te sturen, ook een wassen neus dus die 80% waarschuwing bij 4G. Niets over de stapels ongebruikte Mb's, geen serieuze aanbieding om een trouwe klant te behouden. Dan is het duidelijk.
Groet Henk
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Henk,

Jammer om te lezen dat je van een koude kermis thuis bent gekomen laatst en dat er helaas niets mogelijk bleek te zijn. Ik begrijp dat je hiervan baalt en uit wat je schrijft lees ik je teleurstelling ook terug. Natuurlijk ben je vrij om over te stappen of reviews achter te laten als je je hiertoe geroepen voelt. Ook heb ik met mijn collega's nog even overlegd om te zien of er écht niets te verzinnen is, hierover stuur ik je zo een privéberichtje.

Dat je de 80% en 100% sms kort na elkaar (met 9 minuten ertussen) hebt ontvangen heeft inderdaad te maken met het feit dat je telefoon over 4G data aan het gebruiken was. Ik waardeer het trouwens dat je de berichten pas na je autorit hebt bekeken, voor jouw veiligheid en die van anderen is dat wel zo fijn.

Met de hoge internetsnelheden kan je supersnel iets opzoeken, kijken, uploaden, downloaden en wanneer je bundel (bijna) op is kun je kosten maken. Dat je kosten kunt maken buiten de bundel is trouwens een van de voorwaarden waarmee je ooit akkoord bent gegaan, deze gelden voor al onze Sim Only klanten. Het is uiteindelijk aan jou als gebruiker hoe je gebruik maakt van de diensten waar je voor gekozen hebt. Dit betekent ook dat je zelf bepaalt of je wel of niet je belminuten en MB's opmaakt. Je betaalt immers voor een bundelprijs, niet naar verbruik. Mocht betalen per verbruik beter bij jouw gebruikspatroon passen, dan raad ik je aan om Prepaid te nemen.

Zoals gezegd ontvang je zo van mij een privébericht met meer informatie.

Groetjes,
Thomas

Reageer