.

Beantwoord

Waarom ben ik niet geblokkeerd?

  • 7 October 2018
  • 2 reacties
  • 182 Bekeken

Badge
hoi Simyo,

Vandaag 95,- buiten de bundel aan mijn broek gekregen omdat mijn zoon van 4, die een waarschuwing niet kan lezen filmpjes zat te kijken buiten de wifi om. Ik snap dat het mijn verantwoordelijkheid is maar waarom blokkeren jullie in het buitenland na 60,50 en kan dit ongestoord doorgaan?

Een teleurgestelde klant.
icon

Beste antwoord door Ray 8 October 2018, 08:41

Bekijk originele reactie

2 reacties

In Nederland en zone 1 liggen de grenzen voor blokkade anders dan in het buitenland (zones 2 t/m 4). In Nederland is dat bij 100 euro per 24 uur of 250 euro per week. Tevens krijgt men 2 waarschuwingsberichten, bij 80% en 100% bij gebruik van de bundel. Lees er hier meer over.

Simyo kent geen plafond dus de verbinding blijft open nadat de bundel verbruikt is. De bundels zijn er ook om tegen een lager tarief te kunnen internetten. Je zou bijvoorbeeld een data manager zoals Mydata manager kunnen downloaden. Hiermee kun je wel een limiet instellen. Veel klanten zien liever een plafond bij Simyo maar of die komt weet ik niet en zolang die er niet is is een data manager misschien wel de beste oplossing. Een andere tip is om je data verbinding met Simyo uit te zetten zodra je op Wifi zit.

Verder heeft Simyo de service pagina's waar je heel veel informatie kan vinden, maar ook blogs met tips om hoogverbruik te kunnen voorkomen. Hier lees je bijvoorbeeld zo'n blog.

Ik ben van mening dat Simyo best wel eens kan overwegen om een plafond in te stellen. Misschien wel in combinatie met jouw idee van dat smsje om JA terug te sturen als je daarna door wilt internetten maar tegen het hogere tarief. Het is echter wel zo dat je ook MB's kan bijkopen voor 5 euro krijg je dan 500 MB die net als je standaard bundels lopen tot einde kalender maand. Het buiten de bundeltarief flink verlagen kan ook een optie zijn. In mijn geval is het buiten de bundel tarief 60x hoger dan het het tarief per MB in mijn bundel. Dat is behoorlijk aan de hoge kant. Ik heb er daarom zelf voor gezorgd dat ik een limiet heb ingesteld en andere instellingen heb aangepast zodat ik, hopelijk, nooit buiten de bundel kom.

Ik vind dat Simyo vrij veel doet om klanten te voorzien van tips en informatie. Maar misschien kan dit nog wel meer of beter. Simyo staat altijd open voor tips en ideeën, maar of alles haalbaar is, dat is meestal afwachten. Maar als klant kunnen we niet verwachten dat zulke ideeën binnen een paar weken gerealiseerd zijn. Kijk naar het in het buitenland internetten met prepaid, dat is er nu maar heeft echt lang geduurd voor dat het er was. Dus wie weet wordt jouw idee nog gerealiseerd.

Ook klanten, waar ik dus er ook 1 van ben, kunnen dus genoeg doen om zich zelf te beschermen.

Kortom, Simyo kan misschien nog meer doen om klanten te beschermen maar ook de klant zelf heeft hier aandeel in.

Ik hoop dat Simyo je weer een tevreden klant kan maken. Want zij hebben zo'n motto "Jij blij Wij blij" 😉
Reputatie 7
Badge +10
HI Canada Traveller,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer om te horen dit gelopen is! Dat is zeker schrikken. Zoals Ray aangeeft, krijg je altijd een sms als je op 80% en op 100% zit van je bundel, maar daar heeft een kind van vier uiteraard geen boodschap aan. De blokkade komt erop zodra er sprake is van hoogverbuik. Dat houdt in dat er € 100,- op één dag verbruikt wordt of € 250,- per week. Daar viel jij dan net buiten!

Ik ga je aansluiting nog nader bestuderen, je hoort nog van me hierover!

Groetjes,
Jihane

Reageer