.

Beantwoord

Waar zijn al mijn MB's heen?

  • 5 August 2016
  • 5 reacties
  • 422 Bekeken

Ik kreeg een smsje van Simyo dat ik 80% van mijn internetbundel hebt gebruikt. 3000 MB in 3 dagen dat is onmogelijk want met 3000 in de maand redde ik het makkelijk omdat ik wifi thuis heb. op mijn Onavo app staat dat ik deze 3 dagen maar 123 MB hebt gebruikt. dus ik vraag mij af waar de rest van mijn MB's zijn gegaan.
icon

Beste antwoord door Jihane 7 August 2016, 11:14

Bekijk originele reactie

5 reacties

Update ik kreeg net een sms dat mijn bundel van deze maand op is 7000 MB dat kan niet waar zijn
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Zivo,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je MB's zo gauw op zijn, zonder dat jij je daar bewust van was 😞 Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan schrikt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad staan dat er een hele hoop data verbruikt is. Het is nu wel belangrijk om te bedenken dat dit geen kwestie is van of het dataverbruik heeft plaatsgevonden, maar slechts een kwestie van hoe. Het simkaartje registreert namelijk gewoon het verbruik en geeft dat door. Dit wordt zeer nauwkeurig gemeten.

Maar jij geeft aan dat je denkt dat hier iets niet klopt. Dat is dan juist interessant! Zou het kunnen dat je toetel automatische updates en dergelijke via mobiele data uitvoert, in plaats van wifi? Of dat je allerlei apps hebt die op de achtergrond toch MB's opmaken? Ik raad je echt even aan om deze blogpost door te kijken. Je vindt hier allerlei tips om je dataverbruik zo miniem mogelijk te houden.

Ook wil ik je aanraden om na het 100% berichtje te besluiten of je verder wilt internetten of niet. Als wel, dan kun je het beste extra MB's bijkopen. Dit kost € 5,- voor 500 MB's en is eindeloos veel goedkoper dan dat je zonder bundel door gaat. Als je niet meer wilt internetten, kun je het beste de optie even uitzetten op je toestel of via Mijn Simyo.

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane
Badge
In de maand juni had ik 500 Mb gekocht voor €5. Als ik nu kijk naar het verbruik zijn die als sneeuw voor de zon verdwenen steeds in stukjes van 0 mb maar afgerond op hele mb"s. Dan blijkt ook dat ik in fiete dus geen internet gebruik want dat kan niet voor o mb lijkt me. Op tweaks zag ik daar een verhaal over van schakelen tussen data en mobiel of zoiets dat ik niet snap. Wel wil ik graag helderheid waaraan al die mb'b nu zijn opgegaan. Heb alle apps, op achtergrond uitgezet, wifi ondersteuning uit etc.
@Hans3643

Een moderator van Simyo zal hierover reageren. Dit doen zij doorgaans binnen 24u.

Het was daarom niet nodig om je vraag dubbel te plaatsen.

Dat maakt het voor andere die hier actief zijn en willen helpen onoverzichtelijk.

Bedankt en een fijne dag.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hans3643,

Ik zie dat je de vraag ook in een eigen topic hebt gesteld. Ik zal je vraag daar beantwoorden! Dankjewel voor de hulp Ray!

Groetjes,

Kevin

Reageer