.

Beantwoord

Waar komt mijn verbruik vandaan?

  • 23 September 2016
  • 15 reacties
  • 165 Bekeken

Badge
Hallo,

Nog een vraagje, vanmorgen heb ik alleen een paar whatssappjes verstuurd, maar op mijn simyo zie ik een verbruik van 27 mb. Kan iemand mij duidelijk maken, waar dit door komt?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Ray 23 September 2016, 10:32

Bekijk originele reactie

15 reacties

Hoi,

Waar dat door komt is alleen te zien in het toestel indien deze de mogelijkheid daar toen biedt. Maar dat er enkel van Whatsapp gebruik is gemaakt zegt niet zoveel. Alle andere apps. en dergelijke hebben ook verbinding met het internet en zullen dan ook synchroniseren of bijgewerkt worden.
Badge
nou er staan niet zoveel appjes op. juist omdat we er alleen maar mee whattsappen. Maar goed. Nooit zoveel verbruik gehad, dus wel raar nu.
Ik vergat nog iets.. Lees dit topic (link) even door. Misschien kun je nog wat aanpassen.
https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989

Ps. is die 27 MB wel van vanmorgen? Bijwerken van de standen op de app / Mijn Simyo is met ongeveer 3 uur vertraagd.
Badge
Dan zal het door de update's komen, want buiten whatssapp wordt er niets op die telefoon gedaan.
Die 27 mb staan bij vandaag. Inmiddels 28mb
06:41:54 - 27 mb
07:02:43 - 0,2 mb
07:15:22 - 0,2 mb
En ik weet voor 100 % zeker dat het alleen whatsapp is, er zit namelijk geen fb of dergelijk op
De meeste telefoons hebben standaard apps.. Apps die je nooit gebruikt maar ook niet kan verwijderen. Weet niet of je ook mail gebruikt maar dat kan ook een reden zijn..
Badge
nee ook geen mail op deze telefoon.
Wordt alleen mee gebeld en gewhattsappt
Gisteren video gebeld en daarmee buiten m'n bundel gegaan. ok stomme fout, is gebeurt. En weet nu dat dit niet zo'n slim plan was. Maar dat de mb's nu blijven lopen door alleen whatssapp vind ik raar. Want heb simyo vanaf begin dit jaar en nog niet eerder zoveel mb's in zo'n korte tijd kwijt geweest als vanmorgen en dat vind ik flink waardeloos!!
Zoals gezegd, een telefoon verbruikt altijd iets als het verbonden is met internet en daar hoeft de telefoon niet eens actief te worden gebruikt. Een telefoon is in deze net als een pc. Voor 5 euro kun je 500 MB bijkopen, de buiten de bundel kosten zijn vele malen hoger. Koop je vandaag bij zullen de al reeds gemaakt buiten de bundel kosten niet worden verrekend.

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar installeer eens een data manager. Zo kun je beter zien welke app hoeveel gebruikt.
Badge
het is een Samsung S4. ik heb inmiddels ook 500 mb bijgekocht. Ik vind het alleen raar, dat ik nooit zoveel verbruikt heb door achterliggende appjes en nu wel. Maar goed, ik heb de telefoon niet in mijn bezit, dus ik kan de dingen ook niet 1,2,3 nakijken.
Reputatie 5
Badge +6
Kijk waar het verbruik aan is besteed.
Dat kan je zien bij Instellingen>Datagebruik.
Daar kun je precies zien waar het naartoe is gegaan.
Niks anders geinstalleerd zegt niks in mijn geval heb ik google jij waarschijnlijk ook. Google verbruikt best veel om up to date te blijven daarnaast kost whatsapp ook meer data als je de hele tijd in een chat zit want dan blijft hij de laatst gezien verversen wat telkens data kost.

Om dit op te lossen kan je een app downloaden die je data beheert zoals DataEye of Opera Max.

Groet Paul.
Badge
Zoals ik al zei, is de telefoon niet in mijnn bezit, dus ik kan nu niets nakijken. Er wordt niet de hele tijd in een chat gezeten ...

Ik vraag me alleen wel af, waarom ik nu ineens meer mb's kwijt ben terwijl ik volledig hetzelfde doe als anders. Maar dat krijg ik niet duidelijk dus

Ik vraag me alleen wel af, waarom ik nu ineens meer mb's kwijt ben terwijl ik volledig hetzelfde doe als anders. Maar dat krijg ik niet duidelijk dus


Dat kunnen wij helaas niet zien en Simyo ook niet. Alleen de gebruiker van het toestel. Paul gaf al aan waar. Maar dat er de ene dag meer MB's worden verbruikt dan de andere keer kan gewoon. Is niks geks aan.
Badge
ja dat snap ik wel. ik blijf het alleen raar vinden, het hele jaar nog nooit gehad en nu ineens wel. Maar goed het is zoals het is.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Esther1971,

Wat vervelend dat er verwarring is over je internetverbruik! Ik snap heel goed dat het lastig kan zijn, als je inzicht in je verbruik niet optimaal is. Zoals Raytje en PaulH al aangegeven hebben, kun jij alleen je verbruik gedetailleerd inzien. Ik kan bijvoorbeeld alleen maar zien hoeveel data je verbruikt hebt, maar niet waaraan.

Overigens kan Whatsapp best veel data verbruiken, als er bijvoorbeeld foto's of video's uitgewisseld worden. Bovendien klopt het helemaal wat Raytje zegt: je toestel is eenmaal verbonden aan het internet, en kan dus allerlei verbindingen leggen die voor het toestel noodzakelijk lijken, maar voor jou geen bewuste keuze zijn. Ik raad je dus aan om het volgende artikel door te lezen. Je vindt daar allerlei tips om je dataverbruik zo laag mogelijk te houden.

Laat je 't weten als je nog vragen hebt?

@ Raytje en PaulH: Dank voor de reacties 😃

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik zal de eerst volgende keer dat ik de telefoon heb, bekijken waar het meeste data verbruik in zit. Dank voor je antwoord.

Groetjes
Esther
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Esther1971,

Dat is goed! Wij kijken uit naar je terugkoppeling.

Graag gedaan namens Jihane!

Groetjes,
Ilias

Reageer