.

Beantwoord

Waar komt mijn hoge dataverbruik vandaan?

  • 19 November 2018
  • 2 reacties
  • 404 Bekeken

Hallo Simyo,

Gisteravond kwam ik thuis na een heerlijke avond uit eten te zijn geweest en tot mijn grote schrik had ik een bericht van jullie dat mijn internet is geblokkeerd vanwege hoog dataverbruik?? Ik had tijdens het etentje meer dan 800 MB buiten mijn bundel gebruikt en meer dan 500 MB binnen mijn bundel opgemaakt.

Omdat ik dacht dat dit niet waar kon zijn, dacht ik eerst aan een grap, maar het bleek echt waar te zijn. Na wat onderzoek op internet zag ik dat dit vaker is voorgekomen door verschillende oorzaken:
  • software update van de iPhone. Dit heb ik nagekeken en heb ik ingesteld om dit alleen op WiFi te doen, dus dit kan niet.
  • update van app store. Ook dit is bij mij niet het geval, in mijn overzicht van mobiel internet staat hier weinig verbruik van.
  • streamen van films/muziek. Ook dit is niet het geval, heb geen YouTube, Videoland/Netflix of spotify op mijn telefoon geïnstalleerd?
  • WiFi-assistentie. Ook dit heb ik uitstaan op mijn telefoon, dus dit kan ook de reden niet zijn.




Dit is mijn gebruik vanaf september 2017, dit zijn de meest gebruikte apps. Ook niet schrikbarend veel data..


Daarnaast heb ik ook geen berichten ontvangen met het verbruik van 80 of 100% verbruikt. Ik had mijn telefoon op dat tijdstip ook niet op zak, dus had deze berichten anders ook gemist.
In de Simyo app zie ik de volgende informatie, heel gek dat iedere paar minuten 59 MB wordt afgeschreven, terwijl ik dit dataverbruik absoluut niet kan verklaren;


Ik ben al jaren een zeer tevreden klant van Simyo. Ik verbruik nooit mijn maximaal aantal data van 1000 MB. Dus ik begrijp absoluut niet hoe dit heeft kunnen gebeuren!!

Hopelijk kunnen mij helpen hier inzicht in te krijgen!
En kan ik een limiet instellen op mijn abonnement om dit in de toekomst te voorkomen?

Alvast bedankt voor de hulp,

Groetjes een gefrustreerde klant
icon

Beste antwoord door Kevin 19 November 2018, 14:29

Bekijk originele reactie

2 reacties

Eén grote sessie wordt getoond in de pakketjes zoals jij in je MijnSimyo ziet staan. Dus al die pakketjes dien je als het ware bij elkaar op te tellen.

Hier lees je hoe je inzicht krijgt over het verbruik door je apps.

Maar je schrijft 2017, bedoel je niet 2018. Want dat kan het beter verklaren aan de hand van je printscreens.

Een moderator zal je benaderen via dit topic.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag Esmee,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat zonde dat je zoveel internet buiten je bundel hebt verbruikt! Ik zie dat je ondertussen ook al contact hebt gehad via een ander kanaal en dat hier een mooie oplossing voor gevonden is. Mocht je dit nog niet gezien hebben dan adviseer ik om even je mail na te kijken! :)

Zoals Ray ook aangaf zijn de pakketjes van 59 MB van een grotere internetsessie en worden deze automatisch opgesplitst in 59 MB. Helaas is het voor ons onmogelijk om te vertellen waar dit verbruik precies aan opgegaan is. Wegens de privacywet zijn dit geen gegevens die wij kunnen en mogen verzamelen. Gelukkig kun je dit zelf wel instellen in je toestel zodat je voortaan weet waar dit verbruik vandaan komt. Het lijstje wat je hiervan doorstuurt is al een goed begin, maar aangezien dit het verbruik is van een heel jaar is het moeilijk te zeggen waar het verbruik van afgelopen periode precies vandaan komt. Via deze pagina kun je hier meer informatie over vinden! 🙂

Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om een automatisch dataplafond in te stellen. In de meeste toestellen kun je dit gelukkig alsnog zelf instellen. Hoe dit werkt kun je ook vinden in bovenstaande link!

Ik ben blij dat we het voor deze keer op hebben kunnen lossen! Loop ook de internettips in deze blog eens door om ervoor te zorgen dat dit niet meer voorkomt.

Ik wens je nog een hele fijne dag verder!

Groetjes,

Kevin

Reageer