.

Beantwoord

Waar komt dit verbruik vandaan?

  • 13 July 2019
  • 3 reacties
  • 342 Bekeken

In het verbruiksoverzicht zie ik elke dag op exact dezelfde tijdstip snachs en overdag klein verbruik.
Op dit moment werd de telefoon niet gebruikt, en was deze verbonden met WiFi.
Waar kan dit dan toch aan besteed ZIJN ?
icon

Beste antwoord door Jihane 15 July 2019, 13:17

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Stefan,

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld dat de verbinding met wifi wegvalt en je telefoon dus gebruik gaat maken van je mobiele netwerk. Of je telefoon maakt gebruik van wifi-assistentie, waardoor deze automatisch over kan gaan naar het mobiele netwerk. Informatie over hoe dit uit te zetten is hier te vinden.

Wat ik zelf 's nachts altijd doe, is mijn telefoon uit of op vliegtuigmodus zetten. Naast dat dataverbruik niet voor kan komen, is het ook nog eens erg goed voor je nachtrust :)

Groetjes,
Niels
Beste Jihane,

Dank voor de hulp.
Wat vreemd blijft dat dit allemaal tijden zijn waarop de telefoon aan WiFi verbonden is.

Ik zie bij een paar apps inderdaad gebruik op de achtergrond...dat zal het dus zijn. Maar blijft de vraag waarom niet via WiFi.

Groeten Stefan Muller
Reputatie 7
Badge +10
Hi Stefan,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat dat verwarrend is! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat er inderdaad steeds op dezelfde tijdstippen internet verbruikt wordt. Het lijkt erop dat een app synchroniseert op vaste momenten, waardoor er een beetje data verbruikt wordt. Ik kan niet inzien waar de MB's precies aan verbruikt worden, zoals ik ook niet kan zien wat de inhoud is van je persoonlijke sms-berichten of telefoongesprekken. Je toestel houdt dat wel bij, dus je kunt deze pagina raadplegen om te zien wat het verbruik veroorzaakt.

Maar al weet je waar de data aan verbruikt wordt, je weet nog steeds niet precies welke app voor die synchronisatie zorgt. Hier lees je allerlei tips om het verbruik te minimaliseren.

Laat je me weten of je hier iets aan hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer