.

Beantwoord

Waar komt dit verbruik door?

  • 25 February 2019
  • 1 reactie
  • 141 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties
Vandaag heb ik van de app Storytel een boek gedownload. Ik had geen WiFi binnen bereik en heb mijn bundel gechecked en zag dat ik nog meer dan 1000mb beschikbaar had deze maand. Het boek dat ik heb gedownload is maar 876mb. Gedacht dat dit wel paste(ben geen reken wonder maar dit is toch niet moeilijk). Dus heb de download aangezet en de beveiliging binnen de app toestemming gegeven om dit te doen.
Na een halve minuut kreeg ik een sms dat ik op 80% van mijn bundel zat. Nog geen paar seconden later nog een sms dat mijn bundel op was en nog voor ik deze goed heb kunnen lezen een nieuw sms’je die verteld dat mijn kaart tijdelijk geblokkeerd is vanwege extreem hoog verbruik in korte tijd.

In de mijn Simyo app staat dat ik binnen 2 minuten 2281mb heb verbruikt. Ik begrijp dit totaal niet. Ik heb dit niet gebruikt en nu wel een rekening die super hoog is en een geblokkerde kaart totdat ik een aanbetaling heb gedaan.

Wat kan ik doen om dit te verhelderen en op te lossen?
icon

Beste antwoord door Jihane 26 February 2019, 14:36

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hi MKV,

Welkom op 't Simyo Forum!

Oef, dat is natuurlijk even schrikken! Als je een bestand gaat downloaden of een media-bestand gaat streamen, dan werkt dat helaas niet zo zwart-wit als dat het misschien lijkt. Bij verkeer via het internet kost zowel het downloaden als het uploaden van bestanden MB's, en bovendien weet je niet precies welke data er binnen geharkt werd. Ik kan niet precies inzien wat er inhoudelijk verbruikt is aan data, op dezelfde manier dat ik niet de inhoud van je sms'jes of telefoongesprekken kan bekijken. Je toestel houdt dit allemaal wel bij! Hier lees je hoe je bij die informatie komt.

Dat die sms-berichten zo rap achter elkaar kwamen, illustreert vooral hoe veel en snel dat verbruik was!

Ik wil graag even kijken wat ik voor je kan doen. Ik ga overleggen met collega's en stuur je dadelijk een privébericht.

Groetjes,
Jihane

Reageer