.

Beantwoord

Waar is mijn Simyaardag gebleven?

  • 28 August 2016
  • 6 reacties
  • 169 Bekeken

Badge
Krijg van jullie een internet bundel per 1 Aug 2016 van 1000 Mb, gefeliciteerd je bent 3 jaar bij simyo. Groot is mijn verbazing als op 7 Aug. een SMS binnen komt dat ik al 80 % verbruikt heb inclusief mijn eigen bundel. En kort erna je bundel is voor 100% verbruikt. Je kan op mijn simyo een extra bundel aan schaffen. Je kan wel schermen met privacy ed. maar ik wil weten waar mijn Mb gebleven zijn. Als ik lees dat jullie de beste zijn, bewijs het dan en los het op. Ik heb jullie helpdesk gebeld maar dat is ook een DOOD spoor. IK BEN HET GEDRAAI OM DE BREI ZAT.
Ik heb per vergissing op een knop gedrukt en nu heb ik mijn oude bundels opgewaardeerd naar bundels die € 1.- duurder zijn wat niet de bedoeling is. Wat mist is een knop om dit te corrigeren. Hoe corrigeer ik dit???
Waarom moet ik als ik van de site, waar ik ingelogd ben, naar het forum ga WEDEROM inloggen?????????????????
icon

Beste antwoord door Ilias 29 August 2016, 16:52

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo chin,

De SMS-jes die je hebt gekregen zijn, voor zover ik weet, over het gebruik van je reguliere bundel, dus niet over de extra 1000 MB die je als cadeau hebt gekregen.

Hoe je een opwaardering ongedaan kan maken weet ik niet, er wordt nog uitdrukkelijk om een bevestiging gevraagd, dus ja... ja is ja, tenzij Simyo hier wat aankan/wil wijzigen.

Het opnieuw inloggen als je naar een ander deel van de site gaat heeft alles te maken met beveiliging, Mijn Simyo en het forum zijn apart beveiligde omgevingen en dat is maar goed ook.
Helaas kan en mag een provider, Simyo in deze, niet zien waar jij je MB's aan hebt verbruikt. De meeste moderne telefoons hebben de mogelijkheid dit wel aan te tonen. Kan het niet zo zijn dat je bepaalde updates hebt ontvangen die per ongeluk via je data verbinding zijn gegaan?

Je hebt de helpdesk gebeld schijf je, maar waarom is dat een dood spoor?

Ook schrijf je dat je per vergissing een verkeerde knop hebt ingedrukt waardoor je nu €1,- meer kwijt bent. Bundels aanpassen gaat in 2 stappen. Eerst kiest men de bundel en daarna moet men bevestigen. Misschien dat een moderator het nog ongedaan kan maken, anders kies je nu weer voor de gewenste bundel zodat je in oktober zeker weten weer terug bent naar de gewenste bundels.

Woorden in enkel hoofdletters typen word gezien als schreeuwen en ervaren als onprettig.
Reputatie 7
Badge +7
Wellicht had TS een niet meer leverbare bundel. Dan is teruggaan niet mogelijk.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi chin,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat leuk dat je al zolang klant bent bij Simyo! De 1000 MB gratis heb jij dus zeker wel verdiend!

Enorm vervelend om te lezen dat je gefrustreerd bent over de kosten voor de internetbundel.

Het is helaas niet mogelijk om inzicht te verkrijgen vanuit Simyo in het dataverbruik van onze klanten. Dit heeft te maken met het feit dat het wettelijk verboden is voor ons om in te zien waaraan MB's van de klant opgaan. Dat is dus in belang van eigen privacy. Wij kunnen wel zien hoeveel MB's er zijn verbruikt en op welk tijdstip dit is gebeurd. Meer kunnen wij niet.

Op 7 augustus was je volledige bundel in combinatie met de gratis 1000 MB die je hebt gehad niet op. De sms die je hebt ontvangen was enkel van toepassing op de normale 200 MB bundel. De 1000 MB bundel ging in op het moment dat je oorspronkelijke bundel was verbruikt. Je hebt gelukkig geen extra kosten gemaakt!

Simyo heeft natuurlijk niet stilgezeten en heeft onderzocht of de klant zelf wel inzicht kan krijgen in het verbruik! En dan is mogelijk! In deze blog hebben wij het voor je uiteengezet hoe dit gedaan kan worden.

Enorm vervelend dat de bundel is aangepast naar een iets duurdere variant. Helaas kunnen wij dit niet terugdraaien. Het is altijd enorm aan te raden om goed te kijken bij de bevestiging van de bundelwijziging of je het eens bent met de prijzen, de wijziging van de bundels en of alles goed staat. Hiermee kan dit voorkomen worden. Helaas kan dit niet teruggedraaid worden. Het kan tevens gaan om een oude bundel die Simyo niet meer aanbiedt.

Ik snap dat je het niet fijn vindt dat je opnieuw moet inloggen voor het Forum. Dit is echter hoe Simyo het voor nu heeft geregeld in verband met veiligheidsafwegingen.

Simyo is uiteraard de beste, echter moeten we wel de beste blijven binnen de regels die wij dienen na te leven. Onze excuses voor het ongemak.

Dankjewel Franswon, Raytje en wimj12!

Groetjes,
Ilias
Badge
Bedankt voor jullie antwoord. De hoofdletters waren bedoeld om accent te leggen op die woorden - dus niet agressief.
De uitleg van de 1000 Mb snap ik niet. Er is geen goede uitleg van de gebruikte Mb's, Is dit van de bundel?? dit omdat er niet bij vermeld word of het van de 1000 afgaat of van de standaard bundel. Als het verbruikt is door updates lijkt me sterk, ik heb nog nooit meer dan 200Mb per maand verbruikt. Ik krijg op de site bij verbruik te zien dat ik 0 Mb's over heb op 7/8, dus ook vanaf die dag heb ik -of mijn bundel verbruikt of ook de 1000Mb's.
OK mensen, deze discussie heeft verder geen zin, omdat de Mb's niet gescheiden vermeld worden kan je ook niet nagaan of je jou kado ook werkelijk gekregen hebt.
Bedankt voor jullie bijdrage.
Het blijft toch een kado met een bij smaakje.
En wat de oude bundels betreft, ik zie wel wat simyo voor mij in petto heeft. Ik hoop dat ik de goede knoppen gebruikt heb en mijn oude bundels behoud.
Nogmaals bedankt !
Reputatie 5
Badge +9
Hoi chin,

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je heel veel MB´s hebt verbruikt op 14/8. Waar deze MB's aan op zijn gegaan kan je dus in de blog lezen die Ilias heeft meegestuurd. Heb je die al doorgenomen? Wij kunnen dit namelijk niet zien vanwege privacy redenen.

Groetjes,
Caspar

Reageer