.

Beantwoord

Waar heb ik regelmatig geen 3G?

  • 13 July 2016
  • 9 reacties
  • 141 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 5 reacties
Ik had op 10 juli j.l. (omgeving Amsterdam)en 13 juli (omgeving Tilburg) regelmatig geen 3G internet.
Waar kan dit aan liggen?
icon

Beste antwoord door Caspar 14 July 2016, 13:18

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Dat kan veel oorzaken hebben, zoals onderhoud aan een mast, bebouwing, drukte, etc. Hoe het in de gaten. Als je regelmatig last hebt van wegvallende 3G moet je even bijhouden waar en wanneer.

Helaas zijn er nog altijd zogenaamde blind spots.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi esp,

Wat vervelend voor je dat je regelmatig geen 3G hebt.

Zoals RicoK zegt, kan dit verschillende oorzaken hebben. Ik heb daarom gelijk je simkaart gereset en daarmee opnieuw aangemeld op het netwerk. Dit kan het probleem nog wel eens oplossen. Om te kijken of dit heeft geholpen zul je even je toestel helemaal uit en aan moeten doen. Verder kan je ook proberen om het KPN netwerk handmatig te selecteren. Dit doe je in je instellingen.

Laat je me weten of mijn tips hebben geholpen?

@RicoK, bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Caspar
Badge
Dank jullie wel.
Blind spots zijn het niet want op de zelfde plekken anders wel 3G gehad.
Inderdaad telefoon uit en aan zetten helpt. Maar niet voor lang.
Vandaag overdag geen 3G gehad. Vanavond weer wél, na uitzetten. Dus misschien heeft
je actie geholpen..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Esp,

Aha! Laat je ons even weten of je nu consequent 3G hebt? Als dit wel zo is, dan heeft de reset geholpen. Als dit niet het geval is, dan gaan we gewoon op zoek naar een andere oplossing.

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Badge
Inmiddels KPN netwerk handmatig geselecteerd, heeft niet geholpen. Ik heb nu al die tijd helemaal geen 3G meer gehad. Wordt nu wel vervelend. Ik houd me dus aanbevolen voor een andere oplossing.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Esp,

Wauw, wat ontzettend vervelend! Ik kan me goed voorstellen dat je je hier aan stoort. Wil jij je simkaart in een ander toestel proberen, en een andere simkaart in jouw toestel plaatsen? Op die manier kun je peilen waar het probleem zich precies bevindt: bij je toestel of bij je simkaart.

Met die informatie kunnen we gerichter naar een oplossing zoeken!

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane, geprobeerd en in mijn oude Iphone 4 wél 3G. Ligt dus aan mijn Huawei 8..?
Reputatie 7
Dat is vervelend! Indien je nog in de garantieperiode zit, zou ik terug gaan naar de leverancier.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Esp,

Daar lijkt het helaas wel op! Voordat je jouw telefoon laat nakijken bij een reparatiepunt of door de fabrikant, kun je de instellingen er eens opnieuw inzetten. Deze kun je hier vinden. Wie weet dat dit nog het een en ander kan oplossen voor je!

Werkt dit niet? Dan ben ik bang dat je jouw telefoon toch echt moet laten nakijken of repareren. Je kunt altijd nog een andere simkaart in jouw telefoon testen om zeker te weten dat het daar misgaat.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela

Reageer