.

Beantwoord

Vraagje over nieuwe telefoon en internet?

  • 25 October 2019
  • 5 reacties
  • 467 Bekeken

Badge

Ik heb sinds ongeveer een maand geloof ik een nieuwe telefoon, een huawei P30 volgens mij. Dit is de eerste smartphone die ik zelf gekocht heb, hiervoor had ik een Iphone (eerste versie van de 3 of 4). Ik had alleen whatsapp er op staan voor als ik Wifi kon gebruiken, dan hoefde ik niet te smssen. Maar whatsapp was niet meer te gebruiken op die telefoon. Ik heb nooit een internetbundel gehad, en op de vorige telefoon stond dat ook altijd uit. Toen een medewerker voor mij de telefoon had opgestart met mijn simkaart er in ging hij uitleggen hoe de telefoon werkte. Hij had echter niet gezegd dat het internet bij de eerste keer opstarten al direct aan stond. Daar kwam ik later pas achter, en toen heeft hij dit direct uit gezet. Maar de telefoon heeft toen wel een aantal minuten met internet verbonden gestaan. Ik zou denken dat iemand dat zelf moet kunnen aanzetten, in plaats van dat het automatisch aan staat. Er word ook niet voor gewaarschuwd door de telefoon of door de provider. Nou was ik er op tijd achter gekomen en is het €0,32 wat ik moet bijbetalen, en voor een keer is dat wel te overzien, maar vervelend is het wel. Ik wil aangezien ik nog steeds heel weinig verstand heb van de technologie (vaak doet de telefoon dingen die ik helemaal niet snap) voorkomen dat ik weer per ongeluk iets heb aangeklikt waardoor ik data gebruik. Of dat de telefoon het uit zichzelf zou doen. Als ik op het account van Simyo internet uitschakel, kan ik dan wel wifi gebruiken of dat ook niet meer? En hoe kan ik zoiets in de toekomst voorkomen? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

icon

Beste antwoord door Jihane 27 October 2019, 15:08

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als ik op het account van Simyo internet uitschakel, kan ik dan wel wifi gebruiken of dat ook niet meer? En hoe kan ik zoiets in de toekomst voorkomen? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Als je internet op je mobiel via mijn Simyo uitzet, dan kun je gewoon wifi gebruiken. Je kunt dan via 2G, 3G en 4G niet meer internetten, tenzij je het op Mijn Simyo weer aanzet. Op het toestel zelf kun je dan niet meer per ongeluk data aanzetten. (Behalve in de Mijn Simyo app)

Die instelling is dus precies wat je wil denk ik!

Reputatie 7
Badge +10

Hoi Volcano26,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Dat is natuurlijk niet fijn! Je kunt, zoals Groentjuh uitlegt, via Mijn Simyo je internetoptie helemaal uitzetten. Dan maken de instellingen op je telefoon ook helemaal niets meer uit! De internetkraan is dan dicht. Ik heb deze optie net voor jou uitgezet, zodat je niet verder kunt internetten. Maar als je 'm weer aan wil zetten kun je dat dus doen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. 

 

Heb je hier nog vragen over?

 

@ Groentjuh, dankjewel voor de uitleg!

 

Groetjes,

Jihane

Badge

 Hierover heb ik geen vraag meer, behalve dat ik me afvraag waarom die telefoons dat standaard aan hebben staan bij de eerste keer dat die aan gaat. Gezien hij nog nooit eerder gebruikt was ga ik er in ieder geval vanuit dat hij ook nog nooit eerder aan heeft gestaan. Maar ik weet niet of jullie daar antwoord op kunnen geven, jullie verkopen immers geen telefoons maar abonnementen.. Bedankt voor het uitzetten in ieder geval, dan kan het nooit meer gebeuren.

@Volcano26, het verschilt per telefoon. Er zijn telefoons die je eerst vragen bij installatie of mobiele gegevens ingeschakeld moeten worden.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Volcano26, 

Dat verschilt inderdaad per telefoon. En in jouw geval was het niet wenselijk, maar voor veel mensen ook juist weer wel! :wink:

Fijn dat het opgelost is in ieder geval. Als we je nog ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons te vinden :blush:

Groetjes, 
Bas

Reageer