.

Beantwoord

Verbruikt Spotify via 4G veel internet uit mijn bundel?

  • 15 November 2019
  • 2 reacties
  • 680 Bekeken

 Hallo,

 

Ik maak nu al ruim 3 jaar met veel plezier gebruik van jullie service. Ik heb hiervoor nog nooit problemen gehad met het opraken van mijn bundel, omdat ik hier altijd goed op let.

Deze middag echter ging het opeens fout. Ik zat op 4G naar muziek te luisteren via Spotify, wat ik vaak doe. Dit zou niet zo snel mijn bundel moeten laten leeg lopen, maar op een of andere manier besloot Spotify om liedjes te downloaden met 4G, terwijl ik heb gecheckt dat in mijn opties van Spotify de optie om muziek op 4G te downloaden uit staat.

Dit zorgde ervoor dat ik in de kortste tijd door mijn bundel heen was gegaan en in de tijd dat ik het SMS’je kreeg dat ik door mijn bundel was, was het al te laat. Het SMS’je van 80% en 100% kreeg ik tegelijkertijd binnen en toen ik ze kreeg was ik al door mijn bundel heen.

Ik snap dat dit mijn fout is en dat ik beter had moeten opletten bij het gebruik van Spotify, maar het gebeurde allemaal zo snel en het was maar een klein momentje van onoplettendheid. 

Nu vraag ik of het mogelijk is dat iets geregeld kan worden voor de extra MB’s die ik heb gebruikt buiten mijn bundel? Bijvoorbeeld dat ik extra MB-bundels kan kopen om dit te compenseren of iets dergelijks?

Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen doen.

Internetgebruik deze maand

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 15 November 2019, 22:16

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Aai, dat is inderdaad niet prettig. Het is goed dat je gelijk al hebt achterhaald wat de oorzaak is. Ik wil je graag adviseren om dit blog door te nemen en de maatregelen daaruit zoveel mogelijk toe te passen.

Of er coulance mogelijk is in dit geval kan ik als forum expert niet beoordelen. Forum experts zijn ook gewoon klanten, die andere klanten graag helpen. Een moderator zal hier naar moeten kijken. Dat zal mogelijk pas maandag gebeuren, want in het weekend zijn doorgaans minder moderatoren op het forum.

Om te voorkomen dat de rekening verder op loopt kun je natuurlijk 500MB extra bestellen of op Mijn Simyo internet op je mobiel uitzetten. Aangenomen dat je de kleinste bundel hebt van 1000MB en je zo'n 166 MB extra hebt gebruikt, dan kost dat 25 euro buiten de bundel. Dat is niet fijn, maar lijkt mij nog te over zien.

Reputatie 4
Badge +4

Hey Timon V,

 

Welkom op het Simyo forum! 

Oei, dat is inderdaad een vervelende verassing. Gelukkig was je ruim op tijd. Ik heb je aansluiting bekeken en ik zie geen buitenbundelkosten voor je internetgebruik die dag. Dit zie je als het goed is ook terug op Mijn Simyo. Je hebt ook al een bundel gekocht van 500MB. Je zal nu daarom weer binnen de bundel gaan internetten.

Verder heb ik niks aan te vullen aan de goede tips en uitleg hierboven. @ Groentjuh, dank je wel daarvoor! 

Reageer gerust als je nog andere vragen hebt.

 

Groet,

Ouael.

 

 

Reageer