.

Beantwoord

Hoe lang moet je ongeveer op het internet zitten om 60000 KB te verbruiken?

  • 12 October 2017
  • 18 reacties
  • 780 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,
Hoe lang moet je ongeveer op het internet zitten om 60000 KB te verbruiken. Mijn bundel was verlopen, wederom geen bericht van gehad, maar gelukkig had ik dit in de gaten dus gisteravond 23.30 het mobiele netwerk uitgezet. Ik zat in een omgeving waar geen wifi was, dus vanmorgen om een uur of 7:00 de simyoapp opgestart. kreeg melding dat er geen internet was, mobiele netwerk aangezet bundel geactiveerd. Kijk net even op Mijn Simyo en zie tot mijn schrik dat er maar liefst €8,79 is afgeschreven voor 1 minuut internetten. Klopt dit wel?

.
icon

Beste antwoord door Caspar 13 October 2017, 12:00

Bekijk originele reactie

18 reacties

http://www.omrekenen.nl/kb-naar-mb/
60,000kB is 60 MB

1MB buiten bundel kost 0.15 eur
60 x 0.15 = 9

Klopt redelijk he? Het hoe lang valt niet te zeggen, ligt R aan wat je doet.
https://eensim.nl/blog/data-verbruik-apps-diensten/

Gebruik je prepaid of sim only? (80 en 100% smsjes data waarschuwing)
Reputatie 1
Badge
Ik heb toch omschreven wat ik heb gedaan, ik heb de bundel geactiveerd en je kan in de bijlage zien hoelang ik daar over gedaan heb, toch?
dat 58mb x 0.15 €8.70 is was ik ook al uit
@Friesian

Gaat om Prepaid. Bundel 500 MB a €7,50.

@Tjidske Er is niet te zien hoe lang je daar over deed. Alleen hoeveel er is verbruikt en dat is om 7:01 uur geregistreerd, net als aanschaf bundel.

Het zit hem hier in;

mobiele netwerk aangezet bundel geactiveerd.


Bundel activeren / kopen kun je beter op Wifi doen. Helaas zat je buiten een Wifi gebied en dan heeft er voor gezorgd dat je telefoon zonder bundel internet verstookte op het moment dat je de bundel ging activeren. Maar ondertussen maken andere apps dus ook verbinding met het wereld wijde en zie daar, 60 Mb verbruikt.

Edit: Dit is zoals ik het zie.
@Ray
Ik zie nu ook dat het prepaid betreft.

@Tjidske
Lees het eensim blog maar eens, onderaan staat een informatief overzichtje.
Houdt bij het Simyo overzicht wel bij rekening met vertraging van verwerken van de gegevens die van moedertje kpn komt. Simyo ontvangt die later.
Reputatie 1
Badge
Ik vind die niet kloppen, ik activeer de bundel, zoals te zien op de screenschot zie je dat beide op 7.01 is gebeurd, krijg ook meteen bericht bundel geactiveerd. Dan mag je er toch vanuit gaan dat deze geactiveerd is?
Er lijkt data te zijn gebruikt buiten de bundel voordat jij een bundel hebt geactiveerd.
Lees mijn eerdere reactie ook...🙂
Reputatie 1
Badge
Niet dus.

Vanmorgen om een uur of 7:00 de simyoapp opgestart. kreeg melding dat er geen internet was, mobiele netwerk aangezet bundel geactiveerd.

Verder sluit ik altijd alle apps als ik mijn telefoon in slaapstand zet. Er waren dus geen apps actief, bovendien had ik mijn mobiele netwerk de avond er voor al uit gezet. Dat schrijf ik al in de starttopic.
Je sluit alle apps af? Hoe doe je dat als ik vragen mag?

En ja je had mobiel internet uitgezet. Maar je schrijft ook wat ik eerder citeerde. Je maakt dus gebruikt van internet om die bundel te activeren. En terwijl je dat doen draaien andere apps op de achtergrond mee.
Reputatie 1
Badge
ik krijg de melding dat er active apps meedraaien of zo, daar sluit ik ze af. En ik sluit ze via de ?? ik kan dan op het prullenmandje te drukken en alle openstaande apps verdwijnen dan
Welke telefoon heb je?
Reputatie 1
Badge
Huawei P9 Lite
Reputatie 7
Badge +9
Is je telefoon naar Android Nougat (7) overgegaan? Dan staat updates via mobiel automatisch aan voor de PlayStore app. In onderstaande link staat hoe dit uit te zetten.

https://www.allaboutphones.nl/tips/automatische-updates-android/
Reputatie 1
Badge
Ik heb ingesteld dat apps alleen via wifi worden ge-update. Bovendien krijg ik bericht wanneer er apps zijn ge-update, deze melding heb ik niet gehad. Dus ook dat is het probleem niet.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Tjidske,

Wat jammer dat er zoveel MB's zijn verbruikt. Vanwege privacy redenen kunnen wij niet uitzoeken waar je MB's aan op zijn gegaan. DIt is alleen in de telefoon zelf te achterhalen. Klik hier om te zien hoe dat mogelijk is!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Caspar

@Friesian, Ray en franswon bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 1
Badge
Hoi Tjidske,

Wat jammer dat er zoveel MB's zijn verbruikt. Vanwege privacy redenen kunnen wij niet uitzoeken waar je MB's aan op zijn gegaan. DIt is alleen in de telefoon zelf te achterhalen. Klik hier om te zien hoe dat mogelijk is!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Caspar

@Friesian, Ray en franswon bedankt voor jullie hulp!


10 uur geleden, ik was toen weer thuis op de wifi, zijn er 10 apps ge-update. Daarvoor was het 3 dagen geleden dat er apps zijn ge-update. Ik kan wel zien dat ik gisteren mobiele data heb verbruikt, dat klopt ook want ik was bijna de hele dag onderweg. Ik kan maar tot 24 uur terug kijken, ik kan dus niet zien of er om 7:00 apps actief waren, maar zoals ik al schreef ik had het mobiele netwerk 's nachts uit gezet, expres, om te voorkomen dat ik buiten mijn bundel zou gaan gebruiken. Dit is me al een paar keer overkomen omdat ik tegenwoordig nooit geen melding meer krijg dat ik dat mijn bundel verlopen is. Even voor de duidelijkheid, mijn bundel was verlopen niet op. Ik had er nog iets van 700Mb over. Ik had expres een bundel van 1000Mb genomen vorige maand omdat ik vakantie heb en veel van huis ben. Als je kijkt naar de keren dat ik vergeten was mijn bundel op nieuw te activeren zie je dat ik daar nauwelijks Mb's verbruikt heb. Ik heb dus geen apps op de achtergrond meedraaien, daarom ben ik ook zo verbaast over dat er tijdens dat moment van activeren zoveel Mb's zijn op verbruikt. Ik kreeg overigens pas om 12.51 een berichtje dat ik Mb's buiten mijn bundel verbruikte, terwijl dit dus ook 7.01 het geval was.

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tjidske,

Dank voor het feit dat je de tijd hebt genomen om dit uit te schrijven 🙂 Dat maakt het gesprek stukken duidelijker. Ik kan me erg goed voorstellen dat je het balen vindt dat je zo laat pas een sms kreeg om je te waarschuwen voor dat je geen internet meer had. Dat is niet meer dan logisch.

De reden daarvoor is dat er altijd een vertraging van een paar uur in Mijn Simyo zit. Het duurt dus even, bij Prepaid aansluitingen, voordat dat verbruik registreert wordt en er dan een sms verstuurd wordt. Daarom is het eigenlijk ook raadzaam om te noteren op welke dag je internetbundel eindigt, zodat je dit kunt peilen.

Dat gezegd hebbende, ik zal op onze 'Wall of Change' hangen dat het een goed idee is om men via sms of e-mail op de hoogte te stellen van het verlopen van de bundel. De 'Wall of Change' is een wand waar alle suggesties en ideeën op komen te hangen. Elke week worden al deze suggesties dan besproken tijdens de vergadering.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge
Ik vind het jammer dat iedereen zo slecht leest. Ik heb het over die ene minuut die ik buiten mijn bundel online was. Ik schrijf dat ik me bewust was van het feit dat mijn bundel bijna verlopen was en dat ik daarom een half uur (23.30) voor deze verlopen was mijn mobiel netwerk heb uit gezet en dat ik de volgende ochtend om 7.01 een nieuwe bundel heb geactiveerd, ik meteen bericht kreeg dat deze geactiveerd was dus in mijn ogen werkend, en dat ik vervolgens zie dat er bijna €9.00 is afgeschreven. Die sms op 12.51 was toen allang niet meer relevant wat ik zat al hoog en breed weer op mobiele netwerk. Ik wil hier alleen mee aangeven dat het buitengewoon slordig is dat wanneer je onbewust (Omdat Simyo al maanden geen waarschuwingsbericht meer stuurt) buiten je bundel gebruikt je daar uren later pas bericht van krijgt.
Ik toon aan met printscreens dat wanneer ik al een keer buiten mijn bundel op het internet zit dit om centen en niet om euro's gaat en dat het dus vreemd is dat ik nu opeens bijna €9.00 moet afrekenen
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Tjidske,

Ontzetten balen dat jij je niet gehoord voelt. Dat is niet de bedoeling!

Ik begrijp dat jij je internet uit hebt geschakeld tot 07:01 uur om je internetbundel te activeren. Volgens onze gegevens heb je inderdaad ook internet verbruikt op dit tijdstip. Wanneer je een tijdje geen internet hebt en je internet aanzet worden al je applicaties bijgewerkt. Dit houdt in dat je bijvoorbeeld nieuwe mails en WhatsApp berichten ontvangt. Hierdoor is het ook mogelijk geweest dat je binnen enkele seconden 60 MB hebt verbruikt. Hierna heb jij je internetbundel geactiveerd, waarna hij direct in is gegaan. Het verbruik dat hiervoor plaats heeft gevonden is alleen wel buiten je bundel in rekening gebracht, omdat je geen actief internetbundel had. Het beste wat je in het vervolg kunt doen is een internetbundel activeren terwijl je bent verbonden met Wifi. Zo weet je namelijk zeker dat je geen kosten buiten je bundel maakt.

Het is niet voor ons mogelijk om je realtime en waarschuwingssms te sturen wanneer je kosten maakt zonder een internetbundel. Dit komt omdat je verbruik vertraagd wordt bijgewerkt, vandaar dat je dit bericht ook pas om 12:50 uur hebt ontvangen.

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer