.

Verbruik gemeten op verkeerde tijdstip


Ja, ook ik als forum expert kan wel eens aanlopen tegen iets wat vreemd is, of er vreemd uitziet. Gisteren, 29 maart 2016, werd ik omstreeks 7:30 uur wakker en zag ik dat Ziggo storing had. Ik kon dus niet op m'n wifi. Ik heb toen voor ongeveer een uur / 1.5 uur op m'n dataverbinding zitten internetten. Omstreeks 09:00 uur was de storing bij Ziggo opgelost, dus data uit en wifi aan. Iets wat ik hier ook altijd meegeef als tip. Er word hier ook wel eens geadviseerd om je internet op netwerk niveau uit te zetten maar dat is a omslachtig en b moet dat niet nodig zijn vind ik.

Nu vraag ik mij af of Simyo een glazen bol heeft, want het verbruik tussen 07:30 uur en 09:00 uur is niet gemeten, maar er is wel verbruik gemeten rond 04:30 uur op het moment dat ik nog in dromenland was en m'n telefoon met geen enkele vorm van internet verbonden was.

Ook gisteren avond is er verbruik gemeten die ik niet kan verklaren. Het gaat weliswaar om een klein beetje data maar vind het tocht apart. Mijn Data stond op dat tijdstip niet aan. Ik zat voetbal te kijken en ondertussen op Facebook.

Dit zou dus kunnen betekenen dat mijn telefoon, ondanks dat 3G/4G uit stond toch data verbruikt. Iets wat dus absoluut niet zou mogen, want wie wint daar nou iets mee. Of gaat er toch iets mis bij Simyo?

Of zijn het de Chinezen die ons in het westen bespioneren? 😃



Het gaat in deze om kleine verbruiksaantallen maar vind het toch wel een onderzoekje waard..

198 reacties

Ik krijg nu toch wel het gevoel dat m'n vragen zelfs de netwerkspecialisten hun wenkbrauwen doet fronzen.

Heb ik dan iets aan het licht gebracht wat helemaal niet zou mogen of moeten?
Badge +7
Hoi Ray,

Geen zorgen, het is niet iets wat je niet mag weten. Het is gewoon een moeilijk en technisch verhaal. Daarom krijgen we van de netwerkspecialisten ook geen concreet antwoord als we vragen hoe deze datasessies precies beginnen. De een zegt dit, de ander zegt dat. Daarom hebben we nu contact met de manager van de netwerkspecialisten. Ik neem aan dat zij hier wel een eenduidige uitleg over kan geven, zodat wij ook weten hoe het nou echt zit. En zodat wij jou ook een concreet antwoord over kunnen geven. Snappie?

Groetjes,
Samantha
Badge +7
Hoi Ray (en anderen),

Zoals je merkt, duurt het even voordat we een antwoord van de manager krijgen. We hebben haar gisteren nogmaals gevraagd of ze hier meer verduidelijking over kan geven. Tot nu toe geen reactie, maar zodra we iets horen laat ik het je meteen aan je weten. Ik hoop dat we zo snel mogelijk hier duidelijkheid over kunnen geven.

Groetjes,
Samantha
Die manager is dus net zo vlot als het bijwerken van de standen :P

Bedankt voor de update 😳
Reputatie 7
Badge +10
Hé, dat is mijn grapje 😛
🆒
Badge +7
Ja erg vlot gaat het niet he.. Je hebt haar wel aan het werk gezet, Ray 😛
Ja erg vlot gaat het niet he.. Je hebt haar wel aan het werk gezet, Ray :P

Had ze maar een vak moeten leren 😛
Ja erg vlot gaat het niet he.. Je hebt haar wel aan het werk gezet, Ray :P

Had ze maar een vak moeten leren :P

Had ze maar boer moeten worden. :P;)
Reputatie 5
Badge +8
Is dat niet hard werken dan, Friesian? 😛
Meer dan een moderator Sean 😛 maar slechter betaalt. :@;)
Badge +7
Hmmm, dat is niet zo fijn Friesian.

@Ray, weer een nieuwe week, nieuw kansen. We proberen haar nu telefonisch te bereiken. Tot nu toe geen succes 😞 Gaan het morgen weer proberen.

Groetjes,
Samantha
'
Ik krijg hier zo onderhand wel een beetje de P in. :@

Misschien maar eens bij de roze en de rooie kijken, zeg dat maar. Misschien "loopt" die manager dan wat harder.. 😞
Badge +7
Hoi Ray,

Ik word er ook een beetje moe van.. Ik heb doorgegeven dat ik graag wil dat ze uiterlijk volgende week antwoord geeft. Ik ben benieuwd naar de reactie.

Ik hou je op de hoogte.

Groetjes,
Samantha
Hoi Sam,

Je bent me 11minuten voor. Ik wilde net schrijven dat ik ze tot volgende week de tijd geef :D

Die roze en rooie zijn trouwens veeeeeel duurder en niet ideaal voor mij, dus maak je geen zorgen. Is een pressiemiddel naar die slome manager van KPN toe. 😉
Badge +7
Hoi Ray,

Phiioeeww, ik was al een beetje bang dat we je kwijt zouden raken :(:O Gelukkig hebben we dezelfde deadline in ons hoofd. Nu maar hopen dat ze deze nakomt. Anders moeten we even gaan nadenken over serieuze pressiemiddelen. Dit moet gewoon duidelijk worden, klaar!

Zullen we gaan duimen?

Groetjes,
Samantha

Reputatie 7
Badge +9
Ik lees het wel, zal wel na een weekend 🙂 worden.
Week van de waarheid.. 🙂
Toch leuk die waarzeggers bij KPN. Misschien kunnen ze in het vervolg ook even de Lotto nummers doorgeven :8

Die tijden zijn echt lachwekkend. Om 00:45u lag ik te slapen, half 04:30 ging mijn wekker, om 05:08 uur deed ik m'n mobiel internet aan en rond 05:45u weer uit.

Verbruik klopt wel hoor, maar die tijden?? Kijk, ik weet inmiddels wel een beetje hoe het werkt, maar ook ik wil duidelijkheid. Dat is bekend. Maar dit kun je niet uitleggen aan de gemiddelde klant. Dus echt week van de waarheid.

Badge +7
Hoi Ray,

Ik snap heel goed dat je hier duidelijkheid over wilt. Dat willen wij ook.

We hebben inmiddels een reactie terug van die mevrouw. Zij geeft aan dat ze niet genoeg tijd heeft om hiernaar te kijken. Fijn dat ze dit ook nu pas aangeeft ook.

We hebben inmiddels aangeklopt bij iemand anders, en hopen alsnog deze week een reactie van hem te ontvangen.

Wordt vervolgd..

Groetjes,
Samantha
Schijnbaar vind ze klanten niet zo belangrijk 😔
Reputatie 7
Badge +9
Ze doet waarschijnlijk meer aan networking 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Schijnbaar vind ze klanten niet zo belangrijk 😔

Wij gelukkig wel! We doen er alles aan om aan de juiste informatie te komen voor je Ray 🙂
Niet alleen voor mij, maar uit eindelijk voor iedereen. Ik ben alleen de klokkenluider / hoofdrolspeler 😛

Reageer