Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

tijdelijk internetbundel erbij voor vakantie, hoe werkt dit?

  • 9 september 2019
  • 16 reacties
  • 474 Bekeken

Badge
Ik zie vooral topics hierover die al een aantal jaar oud zijn, dus wil graag weten hoe het op dit moment werkt.

Voor een vakantie (Europa, zone 1) wil ik komend voorjaar een maand een internetbundel toevoegen.
Nu heb ik alleen een bel/sms bundel en na mijn vakantie wil ik dat ook weer gewoon.

Hoe lang tevoren moet ik de internetbundel toevoegen?
En hoe zorg ik dat ik hem er weer op tijd af krijg na die ene maand?
icon

Beste antwoord door Friesian 10 september 2019, 07:27

Hoi @Yyyvonne.

Wanneer je nog geen internetbundel hebt gaat die meteen in bij toevoeging. Elke bundel loopt normaal vanaf 1e dag van de maand tot en met de laatste dag

Stel, je kiest op 25 maart een internet bundel dan gaat die meteen in. Je hebt vakantie van 28 maart tot en met 15 april dan kun je hem uitzetten in april. Eind april stopt dan de internet bundel

Informatie

Neem ook door hoe je alles goed instelt op mijn simyo en je telefoon (toestelhulp)
Instellingen

Dataroaming aan om internet te kunnen gebruiken in het buitenland.

Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs of GPRS.

Gebruik wanneer mogelijk, zoveel mogelijk WiFi.
Monitor je datagebruik goed via je telefoon en/ot een app zoals My Datamanager.

Denk eraan dat een boottocht bijvoorbeeld zone 4 is. Maritiem en satelliet, erg duur.

P.s. Waar ga je naartoe?

Heb straks een fijne vakantie! 😎

Vragen? Stel ze gerust.
Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Klopt helemaal Yvonne! In die zin zou je inderdaad half mei voor twee weken een internetbundel kunnen toevoegen aan je abonnement.
Bijkomend voordeel is dat je voor die twee weken wel een volle internetbundel krijgt en niet een halve, omdat je hem maar twee weken gebruikt.

@Groentjuh veel plezier op Tenerife!
Badge
Je zit inderdaad minimaal tot het einde van maand aan een internetbundel vast.

Maar dus ook maximaal tot einde van de maand 🙂
Het klopt wat Groentjuh zegt @Yyyvonne, en zoals je ziet in mijn link zijn de kosten voor de bundel in verhouding tot het tijdvak.

@Groentjuh, heb een fijne vakantie. 😎
Reputatie 7
Badge +9
Je zit inderdaad minimaal tot het einde van maand aan een internetbundel vast.

@mods, groetjes vanuit Tenerife!
Badge
Dank voor de uitgebreide uitleg. Facturen zijn me helemaal duidelijk!

Nog 1 vraagje dan.
Begrijp ik het goed dat er dus eigenlijk geen minimum van een maand geldt voor een internetbundel?
Want als ik bovenstaande zo lees kan ik in theorie op 15 mei een internetbundel aanzetten. Die gaat dan op 15 mei in. Als ik 'm op 22 mei weer uitzet dan stopt ie per 1 juni. Dan heb ik dus een internetbundel gehad voor 2 weken.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Yyyvonne,

Ik ben bang dat je inderdaad in de minderheid bent..

Wat het stopzetten van een bundel betreft geldt het niet dat je te laat bent als je op 12 september een verzoek indient om je internetbundel per 1 oktober 2019 stop te zetten.

We kijken namelijk pas na 1 oktober welke bundels je voor oktober hebt gekozen en brengen die dan in rekening op je factuur van september. Een aantal dagen later dienen wij het verzoek voor een automatische incasso in bij de bank en rond 25 oktober wordt dan het factuurbedrag van september geïncasseerd. Als jij 12 september aangeeft dat je in oktober geen internetbundel meer wilt hebben, dan brengen we daar op 1 oktober dus geen kosten voor in rekening. En je betaalt dus ook geen cent teveel 😉

Snap je nu een beetje hoe het werkt? Als er nog dingen onduidelijk zijn, let me know!

Groetjes,
Bas
Badge
Okee, qua starten snap ik wel hoe het gaat met de factuur. (Zelf zou ik liever alleen de optie hebben gewoon per 1e van de maand iets te starten, zeker aangezien iets stoppen ook alleen per 1e van de maand kan, maar goed, daarmee ben ik waarschijnlijk in de minderheid.)

Ik snap dat het niet meer op tijd verwerkt kan worden op de factuur van augustus als ik per vandaag (12-09) een wijziging doorgeef.
Maar dat geldt dan toch ook voor het stopzetten?
Als ik op 12 september de bundel weer stopzet, en die dus daadwerkelijk op 1 oktober wordt beeindigd, dan kunnen jullie dat stoppen toch ook niet meer op tijd verwerken in de factuur van september?
Dan krijg ik dus nog een factuur van september met internetkosten over oktober, ook al moet internet dan per 1 oktober stoppen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Yyyvonne,

Je moet het zo zien:

De meeste mensen die nog geen internetbundel hebben en er eentje nieuw toevoegen aan hun abonnement, willen daar ook gelijk gebruik van maken. Je kunt bij ons één keer per maand je bundel(s) aanpassen en die wijziging gaat dan in op de eerste dag van de volgende maand. Maar als je die internetbundel nog niet had, dan zou het vervelend zijn als je tot de eerste dag van de volgende maand moet wachten tot je er gebruik van kan maken. Maar dit kan misschien wel voor verwarring zorgen als je naar je eerstvolgende factuur kijkt.

Stel dat je hem vandaag (12-09-2019) voor het eerst toevoegt, dan kunnen we die kosten al niet meer in rekening brengen op je factuur van augustus. Die is namelijk al opgemaakt rond deze tijd.
Je betaalt je abonnementskosten bij ons altijd een maand vooruit. De kosten voor je bundel(s) van september staan dus op je factuur van augustus en die wordt rond de 25e van deze maand geïncasseerd.

Toen je factuur van augustus werd opgemaakt wisten we alleen nog niet dat je vandaag een internetbundel zou gaan toevoegen aan je abonnement. Vandaar dat we de kosten voor je internetbundel in de periode van 12 t/m 30 september op je factuur van september in rekening brengen. Maar daarnaast komen op je factuur van september dus nog de kosten voor je bundel(s) van oktober. En op je factuur van september komen dus weer alleen je abonnementskosten voor heel oktober.

Klinkt het zo wat logischer? 😀

Groetjes,
Bas
@Yyyvonne je begint met een toevoeging op de basis van bellen/SMS, daarna maak je een wijziging.

Lager, hoger..
Badge
Als je op 1 mei je internetbundel aanzet, dan krijg je van 1 mei tot 31 mei sowieso internet. Als ik mij goed herinner telt het aanzetten van een bundel niet als "wijziging van je bundels". Je kunt maar 1 keer per maand je bundels wijzigen, dus dat is belangrijk.
Doordat het niet meetelt, kun je in diezelfde maand je bundels nog aanpassen. Met die wijziging zet je je databundel weer naar 0MB. Die wijziging gaat dan per 1 juni in.

Als dat goed gaat zie je op de factuur van Mei de databundel voor mei staan.

De reden dat die zin er staat, is omdat je op de factuur voor mei betaald de bundels van juni. De bundels voor mei betaal je op de factuur van april. Eind april had je die databundel echter nog niet aanstaan, dus kon die bundel niet op die factuur staan. Als de bundel in juni zou doorlopen (als je hem dus niet uitzet), zie je op de factuur van mei 2 keer de internetbundel staan. De bundel van mei (die eigenlijk op de factuur van april had moeten staan) en de bundel voor juni (die staat waar die moet staan).

Als je gewoon op 1 mei de bundel aanzet en aan het einde van de maand je bundels weer wijzigt naar iets met 0MB data, dan zie je maar 1 keer een databundel staan.

Ja, het verhaal is misschien een beetje complex, maar hopelijk snap je het zo! Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het graag!

Okee, het klinkt wat raar: internetbundel toevoegen geldt niet als wijziging en internetbundel verwijderen geldt wel als wijziging.
Bedankt voor de informatie!
Reputatie 5
Badge +4
Hey Yyyvonne,

Volgens mij heeft Groentjuh je al antwoord gegeven op je vraag!

Heb je toch nog vragen hierover? Let us know 😀

Groetjes,
Bas
Reputatie 7
Badge +9
Als je op 1 mei je internetbundel aanzet, dan krijg je van 1 mei tot 31 mei sowieso internet. Als ik mij goed herinner telt het aanzetten van een bundel niet als "wijziging van je bundels". Je kunt maar 1 keer per maand je bundels wijzigen, dus dat is belangrijk.
Doordat het niet meetelt, kun je in diezelfde maand je bundels nog aanpassen. Met die wijziging zet je je databundel weer naar 0MB. Die wijziging gaat dan per 1 juni in.

Als dat goed gaat zie je op de factuur van Mei de databundel voor mei staan.

De reden dat die zin er staat, is omdat je op de factuur voor mei betaald de bundels van juni. De bundels voor mei betaal je op de factuur van april. Eind april had je die databundel echter nog niet aanstaan, dus kon die bundel niet op die factuur staan. Als de bundel in juni zou doorlopen (als je hem dus niet uitzet), zie je op de factuur van mei 2 keer de internetbundel staan. De bundel van mei (die eigenlijk op de factuur van april had moeten staan) en de bundel voor juni (die staat waar die moet staan).

Als je gewoon op 1 mei de bundel aanzet en aan het einde van de maand je bundels weer wijzigt naar iets met 0MB data, dan zie je maar 1 keer een databundel staan.

Ja, het verhaal is misschien een beetje complex, maar hopelijk snap je het zo! Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het graag!
Badge
Toch nog een vraagje naar aanleiding van de link, daar staat:
"Wanneer je een internetbundel voor het eerst bestelt, zie je twee keer de abonnementskosten voor je internetbundel staan. Dit komt omdat je de abonnementskosten een maand vooruit betaalt."

Mijn vakantie valt echter binnen 1 kalendermaand.
Als ik dan op 1 mei de internetbundel toevoeg, en ik stop die weer aan het eind van diezelfde maand, krijg ik dan achteraf weer 1 maand terugbetaald?

Of zit ik nog vast aan die tweede maand (maand dat ik aanvraag, ook al is het eerste van de maand en de maand erna?)
(In dat geval is internet toevoegen op 1 of 2 mei niet slim en kan ik beter op 30 april toevoegen, dan betaal ik 1 dag voor april en de hele maand mei)
Badge
Hallo Friesian,

Dank voor het duidelijke antwoord!

PS Ik ga naar Portugal/Spanje 🙂
Reputatie 5
Badge +4
hoi Yyyvonne,

Welkom terug op het Simyo forum!

Ik zie dat Friesian je al perfect geholpen heeft. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Kevin
Hoi @Yyyvonne.

Wanneer je nog geen internetbundel hebt gaat die meteen in bij toevoeging. Elke bundel loopt normaal vanaf 1e dag van de maand tot en met de laatste dag

Stel, je kiest op 25 maart een internet bundel dan gaat die meteen in. Je hebt vakantie van 28 maart tot en met 15 april dan kun je hem uitzetten in april. Eind april stopt dan de internet bundel

Informatie

Neem ook door hoe je alles goed instelt op mijn simyo en je telefoon (toestelhulp)
Instellingen

Dataroaming aan om internet te kunnen gebruiken in het buitenland.

Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs of GPRS.

Gebruik wanneer mogelijk, zoveel mogelijk WiFi.
Monitor je datagebruik goed via je telefoon en/ot een app zoals My Datamanager.

Denk eraan dat een boottocht bijvoorbeeld zone 4 is. Maritiem en satelliet, erg duur.

P.s. Waar ga je naartoe?

Heb straks een fijne vakantie! 😎

Vragen? Stel ze gerust.

Reageer