.

Beantwoord

tijdelijk internetbundel erbij voor vakantie, hoe werkt dit?

  • 9 September 2019
  • 16 reacties
  • 717 Bekeken

Badge
Ik zie vooral topics hierover die al een aantal jaar oud zijn, dus wil graag weten hoe het op dit moment werkt.

Voor een vakantie (Europa, zone 1) wil ik komend voorjaar een maand een internetbundel toevoegen.
Nu heb ik alleen een bel/sms bundel en na mijn vakantie wil ik dat ook weer gewoon.

Hoe lang tevoren moet ik de internetbundel toevoegen?
En hoe zorg ik dat ik hem er weer op tijd af krijg na die ene maand?
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 September 2019, 07:27

Bekijk originele reactie

16 reacties

Hoi @Yyyvonne.

Wanneer je nog geen internetbundel hebt gaat die meteen in bij toevoeging. Elke bundel loopt normaal vanaf 1e dag van de maand tot en met de laatste dag

Stel, je kiest op 25 maart een internet bundel dan gaat die meteen in. Je hebt vakantie van 28 maart tot en met 15 april dan kun je hem uitzetten in april. Eind april stopt dan de internet bundel

Informatie

Neem ook door hoe je alles goed instelt op mijn simyo en je telefoon (toestelhulp)
Instellingen

Dataroaming aan om internet te kunnen gebruiken in het buitenland.

Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs of GPRS.

Gebruik wanneer mogelijk, zoveel mogelijk WiFi.
Monitor je datagebruik goed via je telefoon en/ot een app zoals My Datamanager.

Denk eraan dat een boottocht bijvoorbeeld zone 4 is. Maritiem en satelliet, erg duur.

P.s. Waar ga je naartoe?

Heb straks een fijne vakantie! 😎

Vragen? Stel ze gerust.
Reputatie 5
Badge +4
hoi Yyyvonne,

Welkom terug op het Simyo forum!

Ik zie dat Friesian je al perfect geholpen heeft. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Kevin
Badge
Hallo Friesian,

Dank voor het duidelijke antwoord!

PS Ik ga naar Portugal/Spanje 🙂
Badge
Toch nog een vraagje naar aanleiding van de link, daar staat:
"Wanneer je een internetbundel voor het eerst bestelt, zie je twee keer de abonnementskosten voor je internetbundel staan. Dit komt omdat je de abonnementskosten een maand vooruit betaalt."

Mijn vakantie valt echter binnen 1 kalendermaand.
Als ik dan op 1 mei de internetbundel toevoeg, en ik stop die weer aan het eind van diezelfde maand, krijg ik dan achteraf weer 1 maand terugbetaald?

Of zit ik nog vast aan die tweede maand (maand dat ik aanvraag, ook al is het eerste van de maand en de maand erna?)
(In dat geval is internet toevoegen op 1 of 2 mei niet slim en kan ik beter op 30 april toevoegen, dan betaal ik 1 dag voor april en de hele maand mei)
Reputatie 7
Badge +9
Als je op 1 mei je internetbundel aanzet, dan krijg je van 1 mei tot 31 mei sowieso internet. Als ik mij goed herinner telt het aanzetten van een bundel niet als "wijziging van je bundels". Je kunt maar 1 keer per maand je bundels wijzigen, dus dat is belangrijk.
Doordat het niet meetelt, kun je in diezelfde maand je bundels nog aanpassen. Met die wijziging zet je je databundel weer naar 0MB. Die wijziging gaat dan per 1 juni in.

Als dat goed gaat zie je op de factuur van Mei de databundel voor mei staan.

De reden dat die zin er staat, is omdat je op de factuur voor mei betaald de bundels van juni. De bundels voor mei betaal je op de factuur van april. Eind april had je die databundel echter nog niet aanstaan, dus kon die bundel niet op die factuur staan. Als de bundel in juni zou doorlopen (als je hem dus niet uitzet), zie je op de factuur van mei 2 keer de internetbundel staan. De bundel van mei (die eigenlijk op de factuur van april had moeten staan) en de bundel voor juni (die staat waar die moet staan).

Als je gewoon op 1 mei de bundel aanzet en aan het einde van de maand je bundels weer wijzigt naar iets met 0MB data, dan zie je maar 1 keer een databundel staan.

Ja, het verhaal is misschien een beetje complex, maar hopelijk snap je het zo! Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het graag!
Reputatie 6
Badge +6
Hey Yyyvonne,

Volgens mij heeft Groentjuh je al antwoord gegeven op je vraag!

Heb je toch nog vragen hierover? Let us know 😀

Groetjes,
Bas
Badge
Als je op 1 mei je internetbundel aanzet, dan krijg je van 1 mei tot 31 mei sowieso internet. Als ik mij goed herinner telt het aanzetten van een bundel niet als "wijziging van je bundels". Je kunt maar 1 keer per maand je bundels wijzigen, dus dat is belangrijk.
Doordat het niet meetelt, kun je in diezelfde maand je bundels nog aanpassen. Met die wijziging zet je je databundel weer naar 0MB. Die wijziging gaat dan per 1 juni in.

Als dat goed gaat zie je op de factuur van Mei de databundel voor mei staan.

De reden dat die zin er staat, is omdat je op de factuur voor mei betaald de bundels van juni. De bundels voor mei betaal je op de factuur van april. Eind april had je die databundel echter nog niet aanstaan, dus kon die bundel niet op die factuur staan. Als de bundel in juni zou doorlopen (als je hem dus niet uitzet), zie je op de factuur van mei 2 keer de internetbundel staan. De bundel van mei (die eigenlijk op de factuur van april had moeten staan) en de bundel voor juni (die staat waar die moet staan).

Als je gewoon op 1 mei de bundel aanzet en aan het einde van de maand je bundels weer wijzigt naar iets met 0MB data, dan zie je maar 1 keer een databundel staan.

Ja, het verhaal is misschien een beetje complex, maar hopelijk snap je het zo! Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het graag!

Okee, het klinkt wat raar: internetbundel toevoegen geldt niet als wijziging en internetbundel verwijderen geldt wel als wijziging.
Bedankt voor de informatie!
@Yyyvonne je begint met een toevoeging op de basis van bellen/SMS, daarna maak je een wijziging.

Lager, hoger..
Reputatie 6
Badge +6
Hoi Yyyvonne,

Je moet het zo zien:

De meeste mensen die nog geen internetbundel hebben en er eentje nieuw toevoegen aan hun abonnement, willen daar ook gelijk gebruik van maken. Je kunt bij ons één keer per maand je bundel(s) aanpassen en die wijziging gaat dan in op de eerste dag van de volgende maand. Maar als je die internetbundel nog niet had, dan zou het vervelend zijn als je tot de eerste dag van de volgende maand moet wachten tot je er gebruik van kan maken. Maar dit kan misschien wel voor verwarring zorgen als je naar je eerstvolgende factuur kijkt.

Stel dat je hem vandaag (12-09-2019) voor het eerst toevoegt, dan kunnen we die kosten al niet meer in rekening brengen op je factuur van augustus. Die is namelijk al opgemaakt rond deze tijd.
Je betaalt je abonnementskosten bij ons altijd een maand vooruit. De kosten voor je bundel(s) van september staan dus op je factuur van augustus en die wordt rond de 25e van deze maand geïncasseerd.

Toen je factuur van augustus werd opgemaakt wisten we alleen nog niet dat je vandaag een internetbundel zou gaan toevoegen aan je abonnement. Vandaar dat we de kosten voor je internetbundel in de periode van 12 t/m 30 september op je factuur van september in rekening brengen. Maar daarnaast komen op je factuur van september dus nog de kosten voor je bundel(s) van oktober. En op je factuur van september komen dus weer alleen je abonnementskosten voor heel oktober.

Klinkt het zo wat logischer? 😀

Groetjes,
Bas
Badge
Okee, qua starten snap ik wel hoe het gaat met de factuur. (Zelf zou ik liever alleen de optie hebben gewoon per 1e van de maand iets te starten, zeker aangezien iets stoppen ook alleen per 1e van de maand kan, maar goed, daarmee ben ik waarschijnlijk in de minderheid.)

Ik snap dat het niet meer op tijd verwerkt kan worden op de factuur van augustus als ik per vandaag (12-09) een wijziging doorgeef.
Maar dat geldt dan toch ook voor het stopzetten?
Als ik op 12 september de bundel weer stopzet, en die dus daadwerkelijk op 1 oktober wordt beeindigd, dan kunnen jullie dat stoppen toch ook niet meer op tijd verwerken in de factuur van september?
Dan krijg ik dus nog een factuur van september met internetkosten over oktober, ook al moet internet dan per 1 oktober stoppen.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi Yyyvonne,

Ik ben bang dat je inderdaad in de minderheid bent..

Wat het stopzetten van een bundel betreft geldt het niet dat je te laat bent als je op 12 september een verzoek indient om je internetbundel per 1 oktober 2019 stop te zetten.

We kijken namelijk pas na 1 oktober welke bundels je voor oktober hebt gekozen en brengen die dan in rekening op je factuur van september. Een aantal dagen later dienen wij het verzoek voor een automatische incasso in bij de bank en rond 25 oktober wordt dan het factuurbedrag van september geïncasseerd. Als jij 12 september aangeeft dat je in oktober geen internetbundel meer wilt hebben, dan brengen we daar op 1 oktober dus geen kosten voor in rekening. En je betaalt dus ook geen cent teveel 😉

Snap je nu een beetje hoe het werkt? Als er nog dingen onduidelijk zijn, let me know!

Groetjes,
Bas
Badge
Dank voor de uitgebreide uitleg. Facturen zijn me helemaal duidelijk!

Nog 1 vraagje dan.
Begrijp ik het goed dat er dus eigenlijk geen minimum van een maand geldt voor een internetbundel?
Want als ik bovenstaande zo lees kan ik in theorie op 15 mei een internetbundel aanzetten. Die gaat dan op 15 mei in. Als ik 'm op 22 mei weer uitzet dan stopt ie per 1 juni. Dan heb ik dus een internetbundel gehad voor 2 weken.
Reputatie 7
Badge +9
Je zit inderdaad minimaal tot het einde van maand aan een internetbundel vast.

@mods, groetjes vanuit Tenerife!
Het klopt wat Groentjuh zegt @Yyyvonne, en zoals je ziet in mijn link zijn de kosten voor de bundel in verhouding tot het tijdvak.

@Groentjuh, heb een fijne vakantie. 😎
Badge
Je zit inderdaad minimaal tot het einde van maand aan een internetbundel vast.

Maar dus ook maximaal tot einde van de maand 🙂
Reputatie 6
Badge +6
Klopt helemaal Yvonne! In die zin zou je inderdaad half mei voor twee weken een internetbundel kunnen toevoegen aan je abonnement.
Bijkomend voordeel is dat je voor die twee weken wel een volle internetbundel krijgt en niet een halve, omdat je hem maar twee weken gebruikt.

@Groentjuh veel plezier op Tenerife!

Reageer