.

Vraag

telefoon geblokkeerd door teveel internet gebruik

  • 5 March 2012
  • 6 reacties
  • 1300 Bekeken

Badge
Mijn telefoon is geblokkeerd doordat ik blijkbaar teveel internet data heb gebruikt. Ik wist niet eens dat ik een datalimiet had. Bij elk ander provider betaal je niet meer dan wat je abbonnement kost. Ik dacht dat bij overgang van tringg naar kpn alles beter zou worden, eenvoud, service en lagere kosten. Ik begrijp niet dat ik niet eerder een waarschuwing heb gekregen. Er is inmiddels 361 euro van mijn rekening afgeschreven voor januari en februari moeten we nog maar afwachten maar blijkbaar hoog genoeg om het nu wel te blokkeren. Ik heb nu dus al 361 euro betaald en ik kan nog steeds niet betalen. Ik heb al gebeld en na half uur krijg je iemand aan de lijn en die vertelt gewoon wat de voorwaarden zijn. Ik had bij tringg geen last van zulke zaken en ik vind het echt te gek voor woorden dat ik zoveel moet betalen. Ik heb al een klacht ingediend. Ik zag hier op het forum iemand anders met zelfde probleem en die had ook een klacht ingediend bij consuwijzer. Iemand van simyo had gereageerd dat ze het jammer vonden dat hij niet eerst bij simyo kwam voordat hij zijn klacht ergens op het internet zet. Nou hierbij dan. Ik hoop dat men bij simyo begrijpt hoe je een klant dient te behandelen. Ik betaalde altijd een vast bedrag en nu moest ik ineens 361 euro betalen voor 1 maand en wie weet hoeveel in februari. En je wordt geblokkeerd! Er schijnt een max bedrag van 75 euro per dag te zijn. Blijkbaar vind simyo een bedrag tot 75 euro wel redelijk. Ik vraag me af hoeveel mensen voor zo een bedrag internetten ( en dat ze er bewust van zijn). Ik hoop dat simyo mij met een oplossing komt want anders laat ik het bedrag storneren anders hou ik het niet vol tot mijn volgende salaris!

6 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Madal,

Net als bij Tringg is er bij Simyo ook een datalimiet van 1GB voor de internetbundel (dit is niet gewijzigd met de overstap). Het is bij Simyo niet mogelijk om een notificatie te ontvangen als de bundel (bijna) verbruikt is. Hierover hebben we je meerdere malen geïnformeerd tijdens en na de overstap van Tringg naar Simyo. Na overschrijding van het datalimiet wordt het overige dataverbruik apart in rekening gebracht. Als blijkt dat er op een dag meer dan €75,00 buiten de bundel wordt verbruikt blokkeren wij de aansluiting om te voorkomen dat de kosten oplopen. Uit je verbruiksoverzicht maken wij niet op dat de datakosten onterecht in rekening zijn gebracht.

Volgens ons systeem heb je inmiddels telefonisch contact met de klantenservice gehad over het verbruik en is er een instructie gegeven voor een tussentijdse betaling. Na ontvangst van een betaalbewijs (van de tussentijdse betaling) kunnen we de simkaart deblokkeren.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Manisha,

Bedankt voor je reactie maar ik vind nog steeds dat het niet klopt dat jullie pas boven de 75 euro laat blokkeren. Je krijgt dan een gigantische factuur zoals ik. Ik kan al weken niet bellen terwijl jullie al 361 euro hebben geincasseerd. Ik kan niet eens telebankieren omdat ik geen sms kan krijgen voor mijn tan code. Ik vind dit lekker makkelijk van jullie. Bij de andere providers betaal je een vast bedrag en geen verrassingen. Ik vind dit echt niet ok en ik ga bij alle forums die ik ken dit kenbaar maken zodat andere mensen niet de dupe worden. Ik stap over naar T mobile, terwijl ik tot nu toe altijd tevreden was over mijn abbonnement maar ik neem geen risico's meer. Je weet daar in ieder geval dat je niet meer betaalt dan wat je hebt afgesproken. Om maar niet te spreken over jullie klantvriendelijkheid. Na lang wachten krijg je iemand aan de lijn en zij vertelt me dat ze niet bij iedereen elke dag kunnen nagaan of ze niet teveel internetten en dat ze max 75 euro limiet hebben. Alsof dat 75 euro wel door iemand wordt gechekt. Het lijkt me dat jullie een automatisch systeem hebben en dan begrijp ik niet dat jullie kiezen voor zo een hoog bedrag. Hoeveel van jullie klanten vinden het normaal dat je per dag tot 75 euro gaat internetten??
Reputatie 5
Badge +10
Hoi madal,

Als je binnen 24 uur voor meer dan 75 euro aan verbruikskosten genereert, wordt je geblokkeerd. Dit doen we om hoge kosten te voorkomen. Ik kan je telefoonnummer tijdelijk eenzijdig blokkeren zodat je wel tan codes kan ontvangen. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met je telefoonnummer?

Groetjes,

Alex
Ik heb een soortgelijk probleem. Geblokkeerd wegens te hoge verbruikskosten. Klantenservice reageert vrij bot en ratelt inderdaad enkel de Simyo regeletjes op alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Niet bepaald een manier van zaken doen om trots op te zijn.
Alex, kan mijn telefoonnummer ook eenzijdig geblokkeert worden zodat ik mijn rekeningen kan betalen. Ik heb je een privébericht gestuurd.
Er zijn ook hele mooie apps te downloaden, voor Android bijvoorbeeld 3g whatch. Die kan je ook je internet laten blokkeren op een door jou gewenste hoeveelheid data overschreiding of gewoon als je bundel leeg is.
Voor Apple zijn ze er ook bijv. Data usage.
Met 5 min. creativiteit kan je jezelf veel geld besparen.
Schakel binnen over op WIFI dan kan je buiten de deur weer meer mobiel verbruiken.
En ga eten bij Mc.D gratis internet enz.....
Allemaal mogelijkheden.
Reputatie 2
Badge +4
Beste 010,

Welkom op het Simyo forum!
Wij kunnen je nummer tijdelijk eenzijdig blokkeren zodat je de tancodes kunt ontvangen die nodig zijn voor een tussentijdse betaling. Na het overmaken van de tussentijdse betaling verzoeken wij je een betaalbewijs te mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] zodat de aansluiting volledig kan worden gedeblokkeerd. Graag vernemen we of je in staat bent om de tussentijdse betaling te voldoen zodat we de aansluiting eenzijdig kunnen deblokkeren.

Groetjes,

Manisha

Reageer