.

Beantwoord

Service tijdelijk niet beschikbaar, wat kan ik doen?

  • 30 August 2020
  • 15 reacties
  • 475 Bekeken

Geen internet (Wifi) wordt vermeld Service tijdelijk niet beschikbaar!

Heb simkaartje verwijderd en in een  andere android mobiel gedaan maar ook hier het zelfde verhaal; geen internet verbinding!

Alle instellingen opnieuw ingesteld maar het probleem blijft!

Wat doe ik hier niet goed of ligt het aan Simyo?

graag u advies aan mij want ik weet het niet meer!

icon

Beste antwoord door Daisy 31 August 2020, 10:00

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hennie1e,

 

Wat super onhandig, ik kijk gelijk even met je mee! Ik heb je simkaart een reset gegeven, kun jij je toestel 15 minuten uitzetten wanneer je dit leest? Om de reset af te ronden. Laat je het weten of het heeft gewerkt? Anders stuur ik je kosteloos een andere simkaart op.

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy,

Ik heb mijn toestel 15 minuten uit gezet en daarna weer ingeschakeld en nu vermeld hij dat er geen internet is!

Dus het heeft helaas niet gewerkt!

groetjes Hennie 1e

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hennie1e,

 

Dat klopt! De optie om te kunnen internetten staat uit in mijn simyo, deze kun je daar aanzetten om gebruik te maken van het internet. Als ik het goed begrijp ben je inmiddels wel verbonden met het netwerk?

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy,

Ja dat weet ik dat ik hem uit heb staan maar ik werkte via Wifi en nu doet alles het weer ik denk dus dat die reset wel heeft geholpen!

AccuWeather weer opnieuw gedownload en het doet allemaal weer!

@Hennie1e in dit topic zijn verschillende dingen door elkaar gehaald. Simyo, je simkaart noch het KPN netwerk hebben iets van doen met je thuisnetwerk en de provider, vaste lijn. 

Edit - behalve bij voWiFi.

Oké Friesian vertel mij dan maar ééns hoe ik dan  nu wel weer kan internetten nu ik mijn internet weer aan heb gezet en de wifi die het nu ook weer doet en voorheen niet nadat deze is gereset?  

De simkaart is gereset vanuit Simyo. Dit lost vaak problemen op wat betreft het gebruikmaken van mobiele diensten. De WiFi, jouw thuisnetwerk, is niet door Simyo gereset. Dat kan alleen jij.

Om de controle beter te maken, ook op data gebruik, is het aan te raden mobiele gegevens alleen aan te zetten wanneer nodig.

Maar helaas heb ik geen glazen bolleke, wordt toch eens tijd om die aan te schaffen.😁

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hennie1,

 

Goed om te horen dat het weer werkt! 

 

Zoals Friesian aangeeft heeft de reset invloed gehad op het internet dat je verkrijgt via jouw Simyo simkaart, dat heet de mobiele gegevens. Wij hebben inderdaad niets gedaan met jouw WiFi verbinding (dat kunnen wij ook niet). Dus ik denk dat het probleem lag bij de verbinding die je probeerde te maken met het mobiele netwerk. 

 

Maar goed, het probleem is nu verholpen en daar gaat het natuurlijk om! :grin:

 

Bedankt voor het meedenken Friesian! Enuh… Waar koop je die glazen bollen? Lijkt me erg handig. ;)

 

Groetjes, 

Tessanne

Een glazen bolleke koop je bij Bol.com.🚜

Ja klopt heb nu weer problemen met verbinding!

Service is tijdelijk niet beschikbaar!

Ben er wel een beetje klaar mee nu!

Ik heb Caiway als provider

Wat moet ik nu dan nog doen?

Nu heb ik bericht gekregen dat het aan Caiway ligt!

Caiway is de afgelopen dagen het doelwit geworden van DDos- aanval waardoor diensten niet werken zoals ze horen te doen!

Nou leuk zeg kom ik er nu pas achter dat het aan hun ligt!

Hadden ze ook wel eerder kunnen mede delen!

Goed met alles dan maar mijn excuus en afwachten dan maar of Caiway het dan wel voor elkaar krijgt!

Groetjes Hennie 1e

@Hennie1e 

Ik heb ook Caiway op dit moment voor het 1e jaar op glasvezel.

Ik weet niet welke informatie je hebt ontvangen maar ik heb op 28 augustus en 1 september bericht ontvangen van  Ddos aanvallen op interactieve tv en daarna op diensten van Caiway.

Klopt dit heb ik dus pas gisteren ontvangen!

Ik ben al enkele jaren lid van Caiway en ik heb ook glasvezel

Reputatie 7
Badge +9

Al de afgelopen tijd zijn er diverse DDOS aanvallen gaande waar diverse partijen doel van zijn. Signet, Caiway en Delta zijn door ook doel van.

Meestal is het wijzigen van DNS-server een oplossing voor het probleem. Deze diensten worden bij ISPs vaak aangevallen en zorgen ervoor dat “het internet niet werkt”. In werkelijkheid werkt alleen de vertaling van domeinnamen naar IP-adressen niet, maar wie weet nou nog welk IP bij een domein hoort!?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hennie1e,

 

In ieder geval fijn om te lezen dat je Simyo simkaart geen problemen geeft. Wel super irritant dat je thuis netwerk problemen heeft, daar kunnen wij alleen weinig doen, sorry! Succes!

 

Groetjes,
Daisy 

Reageer