.

Beantwoord

Samsung Galaxy S5 Active wel of niet geschikt voor 4G ?

  • 10 August 2018
  • 14 reacties
  • 443 Bekeken

Badge
Bovengenoemde telefoon ( SM-G870F) staat NIET in de lijst van Simyo met telefoons die geschikt zijn voor de ontvangst van 4G.
Maar na enig zoeken op internet zou dit WEL mogelijk zijn. Zie:
https://www.helpforsmartphone.com/tigopy/en/samsung/galaxy-s5-active/android-5-0/guides/24/Cambiar-entre-3G-4G-Samsung-Galaxy-S5-Active.
Vraag: Kan het nu wel of niet ?
Dit is voor mij belangrijk om te weten, omdat ik overweeg over te stappen van prepaid telefoon naar een sim-only bundel met internet. Indien 4G ontvangst niet mogelijk is heeft overstappen geen zin.
icon

Beste antwoord door Ray 10 August 2018, 18:34

Bekijk originele reactie

14 reacties

Hoi @Brederode


Nee dit toestel is niet geschikt voor 4G op het KPN netwerk daar het LTE band 20 / 800 Mhz mist.

https://nl.mobileshop.eu/mobiele-telefoons/samsung/galaxy-s5-active-sm-g870f/

Wat jij toont met je link is hoe je de netwerkmodus op 4G zet, maar ook het hebben van de 4G band is dus belangrijk.
Badge
Bedankt. Helemaal duidelijk.
Maar kan ik met deze telefoon wel 3G ontvangen en kan dat via een sim-only abonnement bij Simyo ?
Wellicht komt deze vraag wat dom over. Maar ik ben 80 jaar en niet erg thuis in de wondere wereld van mobiel internet.
Ja hoor dat kan. Simyo biedt tegenwoordig standaard 4g aan voor de abonnementen. Maar telefoons pakken zelf de sterkste verbinding, in uw geval 3G.

Prepaid zit ook op 3g.
Badge
@Ray Bedankt weer. Ik ga dan maar binnenkort de overstap wagen van prepaid naar sim-only ( een maand op proef om uit te proberen), want internet via prepaid is wel een heel erg kostbare zaak bij 1000 MB per maand. Verder is het volgende mij ook niet helemaal duidelijk.
Ik heb een all-in abonnement bij Ziggo ( vast bellen, tv en internet ) en kan thuis via Wifi met de smartphone op internet. Als ik een abonnement neem bij Simyo kan ik dus ook op andere plekken dan thuis mobiel internetten. Maar moet ik dan in de toekomst elke keer op een of andere wijze aan mijn telefoon meedelen of ik via Ziggo of via Simyo wil internetten en zo ja, hoe dan ?
Reputatie 5
Badge +6
Nee, het ligt eraan hoe je het zelf instelt.
Als je alleen wifi(ziggo) aan hebt en data uit en je gaat weg van huis heb je geen internet. (Veiligst wel handmatig overschakelen naar simyo data)
Als je Wifi(ziggo) en data(Simyo) aanhebt staan dan gebruikt het thuis waarschijnlijk het grootste deel van de tijd wifi en als die wifi niet beschikbaar is zoals bij weg gaan van huis via Simyo internet. (makkelijkst niet altijd veilig en kan voor onnodig simyo dataverbruik zorgen)

Als je dat doet moet je wel oppassen dat je niet per ongeluk thuis op data (simyo) gaat zitten.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Groet Paul.
En in aanvulling op de reacties wil ik je ook nog adviseren om een data monitor te gebruiken, mocht dit nog niet gebeuren.

. Met My Datamanager kun je voor jezelf bij voorkeur een veilige waarschuwing en Limiet instellen. Los van de 2 waarschuwingssmsjes bij 80 en 100% van Simyo zet ik mijn limiet standaard 100 MB lager.
Badge
Paul H en Friesian. Bedankt voor de reacties. Wat een gedoe allemaal om buitenshuis te kunnen internetten via de telefoon. Ik beperk me wel gewoon tot Wifi thuis. Ik moet er dan maar aan wennen, dat als ik met het openbaar vervoer reis langzamerhand de enige ben die niet met z'n smartphone zit te friemelen.
Beste Brederode.
Voor de zekerheid vraag ik het toch even. Je weet dat wanneer je met je vinger van boven naar beneden scrollt over het scherm dat dan de werkbalk verschijnt waarmee je o.a. wifi en daarnaast mobiel internet uit of aan kunt zetten?

Persoonlijk, ik respecteer natuurlijk je keuze, zou ik eens een prepaid van 500MB proberen. Je hebt dan geen basiskosten voor een belbundel.

De app My Datamanager is dan wel in het Engels maar werkt erg goed.

Maar uw keuze is allesbepalend.

En mijn vader (85) heeft een Nokia 2760. Je bent dus niet de enigste die niet friemelt op een smartphone.😉🙂
Badge
Friesian.
Het onderdeel "mobiele gegevens" op de werkbalk had ik wel eerder al gezien, maar er verder geen aandacht aan geschonken omdat ik de betekenis ervan toch niet begreep.
Maar dank zij u nu dus wel.
En bedankt voor de tip om eerst een prepaid van 500 MB te proberen. Ik zal het zeker overwegen.Dan val ik tenminste niet meer op als ik met het openbaar vervoer reis. Mits ik daarbij natuurlijk wel nog een koptelefoon opzet.
Dat uw 85-jarige vader ook nog een smartphone bestuurt 👍🏽is natuurlijk te danken aan een zoon, die al zijn vragen kan beantwoorden.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Brederode,

Welkom op het Simyo Forum! Ik zie dat je al een aantal ander forumleden hebt mogen ontmoeten, wat fijn dat je zo snel een antwoord op je vragen hebt kunnen krijgen!

Bij Simyo maken onze Sim Only-abonnementen inderdaad standaard gebruik van 4G, maar als jouw telefoon dit niet ondersteunt zal deze automatisch verbinden met 3G. 🙂 Wat leuk dat je eraan zit te denken om over te stappen naar Sim Only! In dat geval is zo'n bundel van 1000 MB inderdaad wat goedkoper dan bij Prepaid, dat scheelt!

Ook zie ik dat je al een aantal tips hebt ontvangen voor het inzicht in je dataverbruik en hoe je hier het beste mee om kunt gaan. We hebben hier ook een blog over gemaakt, op deze pagina kun je er meer over lezen.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Ray, Friesian & PaulH, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Els
Badge
@Els Dank voor uw antwoord.
Binnenkort waag ik de overstap voor een maand en zie wel of en waar het schip strandt.
En anders zijn er in mijn buurt wel jongeren te vinden, die mij ongetwijfeld wegwijs willen maken.
Hallo @Brederode

Wat ook nog leuk en vermeldingswaard is...
Bij het overstappen via Mijn Simyo betaal je geen aansluitkosten, resterend beltegoed wordt verrekend.

Als extra service van mij ook even de infornatie-pagina.
Badge
Beste Frisian,
Weer bedankt voor deze tip.
Maar je gelooft het of niet; deze info had ik wonder boven wonder zelf ook al eerder gevonden.
Groeten,
Brederode
Reputatie 6
Badge +5
Hi Brederode,

Leuk dat je de sprong in het diepe neemt 😉 Ik denk dat Sim Only je wel zal bevallen. Natuurlijk zijn er genoeg mensen in je omgeving die je willen en kunnen helpen! En wat Friesian zegt (en je zelf dus ook al hebt gevonden), je betaalt geen aansluitkosten meer.

Mocht je er niet helemaal uitkomen, kan je altijd contact met ons opnemen :)

Groetjes,
Niels

Reageer