Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Samsung Galaxy S5 Active wel of niet geschikt voor 4G ?

  • 10 augustus 2018
  • 14 reacties
  • 345 Bekeken

Badge
Bovengenoemde telefoon ( SM-G870F) staat NIET in de lijst van Simyo met telefoons die geschikt zijn voor de ontvangst van 4G.
Maar na enig zoeken op internet zou dit WEL mogelijk zijn. Zie:
https://www.helpforsmartphone.com/tigopy/en/samsung/galaxy-s5-active/android-5-0/guides/24/Cambiar-entre-3G-4G-Samsung-Galaxy-S5-Active.
Vraag: Kan het nu wel of niet ?
Dit is voor mij belangrijk om te weten, omdat ik overweeg over te stappen van prepaid telefoon naar een sim-only bundel met internet. Indien 4G ontvangst niet mogelijk is heeft overstappen geen zin.
icon

Beste antwoord door Ray 10 augustus 2018, 18:34

Hoi @Brederode


Nee dit toestel is niet geschikt voor 4G op het KPN netwerk daar het LTE band 20 / 800 Mhz mist.

https://nl.mobileshop.eu/mobiele-telefoons/samsung/galaxy-s5-active-sm-g870f/

Wat jij toont met je link is hoe je de netwerkmodus op 4G zet, maar ook het hebben van de 4G band is dus belangrijk.
Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Hoi @Brederode


Nee dit toestel is niet geschikt voor 4G op het KPN netwerk daar het LTE band 20 / 800 Mhz mist.

https://nl.mobileshop.eu/mobiele-telefoons/samsung/galaxy-s5-active-sm-g870f/

Wat jij toont met je link is hoe je de netwerkmodus op 4G zet, maar ook het hebben van de 4G band is dus belangrijk.
Badge
Bedankt. Helemaal duidelijk.
Maar kan ik met deze telefoon wel 3G ontvangen en kan dat via een sim-only abonnement bij Simyo ?
Wellicht komt deze vraag wat dom over. Maar ik ben 80 jaar en niet erg thuis in de wondere wereld van mobiel internet.
Reputatie 7
Ja hoor dat kan. Simyo biedt tegenwoordig standaard 4g aan voor de abonnementen. Maar telefoons pakken zelf de sterkste verbinding, in uw geval 3G.

Prepaid zit ook op 3g.
Badge
@Ray Bedankt weer. Ik ga dan maar binnenkort de overstap wagen van prepaid naar sim-only ( een maand op proef om uit te proberen), want internet via prepaid is wel een heel erg kostbare zaak bij 1000 MB per maand. Verder is het volgende mij ook niet helemaal duidelijk.
Ik heb een all-in abonnement bij Ziggo ( vast bellen, tv en internet ) en kan thuis via Wifi met de smartphone op internet. Als ik een abonnement neem bij Simyo kan ik dus ook op andere plekken dan thuis mobiel internetten. Maar moet ik dan in de toekomst elke keer op een of andere wijze aan mijn telefoon meedelen of ik via Ziggo of via Simyo wil internetten en zo ja, hoe dan ?
Reputatie 5
Badge +6
Nee, het ligt eraan hoe je het zelf instelt.
Als je alleen wifi(ziggo) aan hebt en data uit en je gaat weg van huis heb je geen internet. (Veiligst wel handmatig overschakelen naar simyo data)
Als je Wifi(ziggo) en data(Simyo) aanhebt staan dan gebruikt het thuis waarschijnlijk het grootste deel van de tijd wifi en als die wifi niet beschikbaar is zoals bij weg gaan van huis via Simyo internet. (makkelijkst niet altijd veilig en kan voor onnodig simyo dataverbruik zorgen)

Als je dat doet moet je wel oppassen dat je niet per ongeluk thuis op data (simyo) gaat zitten.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Groet Paul.
En in aanvulling op de reacties wil ik je ook nog adviseren om een data monitor te gebruiken, mocht dit nog niet gebeuren.

. Met My Datamanager kun je voor jezelf bij voorkeur een veilige waarschuwing en Limiet instellen. Los van de 2 waarschuwingssmsjes bij 80 en 100% van Simyo zet ik mijn limiet standaard 100 MB lager.
Badge
Paul H en Friesian. Bedankt voor de reacties. Wat een gedoe allemaal om buitenshuis te kunnen internetten via de telefoon. Ik beperk me wel gewoon tot Wifi thuis. Ik moet er dan maar aan wennen, dat als ik met het openbaar vervoer reis langzamerhand de enige ben die niet met z'n smartphone zit te friemelen.
Beste Brederode.
Voor de zekerheid vraag ik het toch even. Je weet dat wanneer je met je vinger van boven naar beneden scrollt over het scherm dat dan de werkbalk verschijnt waarmee je o.a. wifi en daarnaast mobiel internet uit of aan kunt zetten?

Persoonlijk, ik respecteer natuurlijk je keuze, zou ik eens een prepaid van 500MB proberen. Je hebt dan geen basiskosten voor een belbundel.

De app My Datamanager is dan wel in het Engels maar werkt erg goed.

Maar uw keuze is allesbepalend.

En mijn vader (85) heeft een Nokia 2760. Je bent dus niet de enigste die niet friemelt op een smartphone.😉🙂
Badge
Friesian.
Het onderdeel "mobiele gegevens" op de werkbalk had ik wel eerder al gezien, maar er verder geen aandacht aan geschonken omdat ik de betekenis ervan toch niet begreep.
Maar dank zij u nu dus wel.
En bedankt voor de tip om eerst een prepaid van 500 MB te proberen. Ik zal het zeker overwegen.Dan val ik tenminste niet meer op als ik met het openbaar vervoer reis. Mits ik daarbij natuurlijk wel nog een koptelefoon opzet.
Dat uw 85-jarige vader ook nog een smartphone bestuurt 👍🏽is natuurlijk te danken aan een zoon, die al zijn vragen kan beantwoorden.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Brederode,

Welkom op het Simyo Forum! Ik zie dat je al een aantal ander forumleden hebt mogen ontmoeten, wat fijn dat je zo snel een antwoord op je vragen hebt kunnen krijgen!

Bij Simyo maken onze Sim Only-abonnementen inderdaad standaard gebruik van 4G, maar als jouw telefoon dit niet ondersteunt zal deze automatisch verbinden met 3G. 🙂 Wat leuk dat je eraan zit te denken om over te stappen naar Sim Only! In dat geval is zo'n bundel van 1000 MB inderdaad wat goedkoper dan bij Prepaid, dat scheelt!

Ook zie ik dat je al een aantal tips hebt ontvangen voor het inzicht in je dataverbruik en hoe je hier het beste mee om kunt gaan. We hebben hier ook een blog over gemaakt, op deze pagina kun je er meer over lezen.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Ray, Friesian & PaulH, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Els
Badge
@Els Dank voor uw antwoord.
Binnenkort waag ik de overstap voor een maand en zie wel of en waar het schip strandt.
En anders zijn er in mijn buurt wel jongeren te vinden, die mij ongetwijfeld wegwijs willen maken.
Hallo @Brederode

Wat ook nog leuk en vermeldingswaard is...
Bij het overstappen via Mijn Simyo betaal je geen aansluitkosten, resterend beltegoed wordt verrekend.

Als extra service van mij ook even de infornatie-pagina.
Badge
Beste Frisian,
Weer bedankt voor deze tip.
Maar je gelooft het of niet; deze info had ik wonder boven wonder zelf ook al eerder gevonden.
Groeten,
Brederode
Reputatie 6
Badge +5
Hi Brederode,

Leuk dat je de sprong in het diepe neemt 😉 Ik denk dat Sim Only je wel zal bevallen. Natuurlijk zijn er genoeg mensen in je omgeving die je willen en kunnen helpen! En wat Friesian zegt (en je zelf dus ook al hebt gevonden), je betaalt geen aansluitkosten meer.

Mocht je er niet helemaal uitkomen, kan je altijd contact met ons opnemen :)

Groetjes,
Niels

Reageer