.

Beantwoord

Roaming buitenland krijg ik niet aan de praat. Wat nu?

  • 8 May 2018
  • 6 reacties
  • 788 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Ik zit nu in het buitenland en krijg internet roaming niet aan de praat. Op mijn.simyo staan alle instellingen correct en ook de APN instellingen heb ik volgens een bericht op dit forum nagelopen. Na alle instellingen (portalmmm.nl KPN GPRS) te hebben doorlopen en meerdere keren te hebben herstart werkt het nog altijd niet.
Wat nu?
icon

Beste antwoord door franswon 8 May 2018, 17:22

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Veertje78,

Vervelend geen internet in het buitenland.

Wil je voor alle zekerheid onderstaande checklist nalopen?


Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.



Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
ik heb een sim-only. Alle stappen doorlopen. Simkaart in een ander toestel gestopt. Probleem verhuisd dan gewoon mee naar het andere toestel. Het lijkt dus alsof het niet aan het toestel ligt.
Reputatie 7
Badge +9
Dan moet je even wachten tot een moderator je simkaart een reset geeft.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Veertje78,

Van harte welkom op het Simyo Forum! :)

Niet zo fijn dat je in het buitenland zit en niet kunt internetten. Goed dat je even contact met ons zoekt!

Als je de mooie checklist van franswon al doorlopen hebt zonder positieve uitkomst, dan zal je simkaart even over een drempel geholpen moeten worden. Om dat te doen heb ik je simkaart gereset. Het enige dat jij hoeft te doen is je telefoon 10 minuutjes uitzetten en hierna weer opstarten. Als het goed is kun je hierna weer aan de slag.

Laat je het weten of je nu lekker kan internetten over de grens? ;)

Veel dank franswon!

Groetjes,
Thomas
Hoi Thomas,
Mijn excuses voor de late reactie op jou bericht.
Na de reset werkt mijn internet weer in het buitenland.
Dank voor je hulp!

En #franswon ook bedankt voor jouw hulp!

Groetjes Vera
Reputatie 6
Badge +5
Hi Vera,

Zo laat ben je toch niet met reageren? Graag gedaan namens Thomas en franswon 🙂 Fijn om te lezen dat internet het inmiddels weer doet in het buitenland! Mocht je verder nog vragen hebben, weet je ons te vinden.

Groetjes,

Niels

Reageer