.

Beantwoord

Onverwacht veel Mb verbruik

  • 5 August 2013
  • 6 reacties
  • 793 Bekeken

Hallo,heb sinds zaterdag een andere telefoon,en kreeg net een berichtje dat al mijn mb alweer verbruikt zijn,terwijl ik bijna niet op internet ben geweest. Hoe kan dit? Mvg tweety
icon

Beste antwoord door Charlene 6 August 2013, 12:53

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +8
Hallo,heb sinds zaterdag een andere telefoon,en kreeg net een berichtje dat al mijn mb alweer verbruikt zijn,terwijl ik bijna niet op internet ben geweest. Hoe kan dit? Mvg tweety

Hoi Tweety12,

Welkom op het forum :)
Je bundel is inderdaad helaas al op verbruikt. Je hebt elke maand 200 MB tot je beschikking, en je hebt vooral op de 3de en de 5de grote pakketten verbruikt. Wij kunnen helaas niet zien waaraan je die data hebt verbruikt. Simyo mag alleen de hoeveelheid en de tijdstippen registreren in verband met de privacywet.
Je zegt dat je een nieuw toestel hebt. Dan zou je eens kunnen nagaan of die dingen heeft geïnstalleerd, bij het eerste gebruik.
Wat je sowieso eens moet bekijken is het volgende topic. En hier vind je ook tips om onverwacht verbruik tegen te gaan.

Groetjes,
Charlene
Hoi Tweety

Wat toevallig ik heb hier zaterdag nacht ook last van gehad ik heb veel meer MB's gebruikt dan normaal wel 10 keer meer dan normaal.
Heb nu een zeer hoge rekening en volgens Simyo ligt het aan mij heb het na gekeken maar ik heb snachts niet op het internet gezeten en mij gemiddel gebruik zit er ook onder. Ben er benieuwd naar jou verhaal aangezien ik nu vast zit aan een hele hoge rekening.

Groetjes Bub
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Bub,

Ik heb jouw vraag al in https://forum.simyo.nl/internet-62/zeer-hoog-data-verbruik-nederland-13125/ beantwoord.
Hallo allen,

Ik ben eind vorige maand overgestapt naar een Sim Only abonnement.
Tot mijn grote schrik zie ik op MijnSimyo dat ik deze maand al 944 van de 1000 MB heb verbrukt. Dit moet dan afgelopen weekeinde verbruikt zijn. De afgelopen 2 jaar bij Vodafone ben ik NOOIT over mijn bundel gegaan. Ik heb geen nieuwe telefoon en heb geen instellingen veranderd. Updates, mail, alles staat op handmatig synchroniseren. App op de telefoon geeft aan dat ik nog geen 55Mb verbruikt heb de afgelopen 11 dagen.
Ik heb net een call ingeschoten (via mail). Ik zie dat ik niet de enige ben die plots een veel te hoog data verbruik heb. Ik wacht het antwoord af, tot die tijd gaat de data UIT.
Trouwens ik heb geen SMS ontvangen dat mijn data verbruik >75% is...
Hallo allen,

Ik ben eind vorige maand overgestapt naar een Sim Only abonnement.
Tot mijn grote schrik zie ik op MijnSimyo dat ik deze maand al 944 van de 1000 MB heb verbruikt....knip


Oeps!
De tekst onder dit getal "Verbruik deze maand" heeft mij op het verkeerde been gezet.:(
Ik heb nog 944 Mb OVER deze maand...🆒
Sorry voor het misverstand.

@mod: ik kan mijn berichtje zelf niet verwijderen. 
Badge +8
Hallo allen,

Ik ben eind vorige maand overgestapt naar een Sim Only abonnement.
Tot mijn grote schrik zie ik op MijnSimyo dat ik deze maand al 944 van de 1000 MB heb verbrukt. Dit moet dan afgelopen weekeinde verbruikt zijn. De afgelopen 2 jaar bij Vodafone ben ik NOOIT over mijn bundel gegaan. Ik heb geen nieuwe telefoon en heb geen instellingen veranderd. Updates, mail, alles staat op handmatig synchroniseren. App op de telefoon geeft aan dat ik nog geen 55Mb verbruikt heb de afgelopen 11 dagen.
Ik heb net een call ingeschoten (via mail). Ik zie dat ik niet de enige ben die plots een veel te hoog data verbruik heb. Ik wacht het antwoord af, tot die tijd gaat de data UIT.
Trouwens ik heb geen SMS ontvangen dat mijn data verbruik >75% is...


Oeps!
De tekst onder dit getal "Verbruik deze maand" heeft mij op het verkeerde been gezet.:(
Ik heb nog 944 Mb OVER deze maand...🆒
Sorry voor het misverstand.

@mod: ik kan mijn berichtje zelf niet verwijderen. 


Hoi Chiney,

Ja, daarboven staat: Deze maand heb ik nog... Dus er staat wat je nog kunt gebruiken, en niet wat je al verbruikt hebt. Gelukkig hoefde je dus eigenlijk nog niet te schrikken. We sturen je inderdaad een bericht al sje op 75% van je verbruik zit. Maar houd er wel rekening mee dat we het verbruik met een vertraging doorkrijgen van het netwerk, dus dat je meer verbruikt kan hebben dan je op Mijn Simyo ziet.

Groetjes,
Charlene

Reageer