.

Beantwoord

Onterecht teveel MB's afgeschreven, kunt u dit aan mij verklaren?

  • 1 September 2015
  • 6 reacties
  • 330 Bekeken

Hoe is het mogelijk dat ik vandaag op 1sept om 00.00 uur 1000 MB krijg. Vervolgens heb ik mijn 3G uitgezet en naar nu blijkt staat mijn laatst gemeten verbruik vanmorgen om 7:19 uur op 941 MB?
Ik heb hier speciaal op gelet nu omdat mij vaker opvalt dat er MB wordt afgeschreven terwijl ik gewoon op WiFi zit te werken.
Kunt u dit aan mij verklaren?
icon

Beste antwoord door Ernst 2 September 2015, 16:59

Bekijk originele reactie

6 reacties

Wie gaat hier op reageren?
Simyo streeft ernaar om binnen een werkdag te reageren. Dit kan door drukte wel eens langer duren. Maar een dag duurt bij mij 24 uur, bij jouw toch ook? :)

Als je snel antwoord wilt kun je ook bellen naar 1200, is gratis vanaf je Simyo aansluiting.

Maar voor nu zou ik zeggen, geduld is één schone zaak, je wordt vanzelf geholpen 🙂

Kunt u dit aan mij verklaren?

Zoals Raytje het al enigszins zeer goed verwoordt.
Alleen een moderator kan hier op gericht reageren.......via het forum dus geduldig wachten.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi leandra, welkom op ons forum.

Hier dan de beloofde reactie binnen een werkdag ;)

In je gegevens kan ik inderdaad terugvinden dat er om 7.19 uur in de morgen een datasessie is beëindigd die bijna 59 MB groot was.

Dat je telefoon op een bepaald moment verbinding heeft met een wifi netwerk, wil helaas niet zeggen dat dit op elke moment (dat je bijvoorbeeld thuis bent) zo is.
Veel telefoons, waaronder zelfs iPhones, verliezen die verbinding met wifi wanneer wanneer het scherm uit gaat. Je denkt dan dat je telefoon op stand-by staat, maar niets is minder waar.
Je telefoon kan gewoon nog data versturen en ook ontvangen. Eigenlijk net als bij een PC of een laptop.

Om er 100% zeker van te zijn dat je geen internet via het mobiele netwerk gebruikt, kun je op Mijn Simyo de optie Internet op je mobiel uit zetten. Dat is ook de enige manier waar wij kunnen garanderen dat het echt niet verbruikt wordt. Het is namelijk terug te zien in onze gegevens als dit uit is gezet.
Mobiele data uitzetten in een telefoon hoort ook afdoende te zijn, maar hier hebben wij geen inzicht in en controle over, dus kunnen we dus ook niet garanderen dat het zeker werkt.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd aan je?

Raytje en Friesian, dank jullie voor het meedenken!
Dank je wel voor het snelle antwoord! Ik ga vanaf nu internet uitzetten als ik op WiFi zit en hoop dan dat ik minder MB ga gebruiken. Gr.
Reputatie 5
Badge +11
Dat is heel verstandig, leandra!

Mocht je verder nog vragen hebben, lezen we dat graag 🙂

Reageer