.

Beantwoord

Navigatie: route wordt wel berekend, maar blijft gps zoeken.

  • 14 October 2014
  • 7 reacties
  • 5427 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Een probleem met de navigatie op mijn iPhone 5. Het probleem doet zich eigenlijk al voor sinds ik overgestapt ben naar Simyo, ook met eerdere telefoons. Ik heb er nooit teveel aandacht aan geschonken maar wil nu graag mijn navigatie van mijn telefoon kunnen gebruiken.

Hij berekend wel de route, maar blijft vervolgens de melding "zoekt naar gps" geven. Hierdoor leidt de navigatie me niet naar de bestemming maar moet ik het nog via de ouderwetse lijst doen.

Een fout in mijn internetinstellingen?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 14 October 2014, 23:28

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Zoeken naar GPS heeft niets met Simyo te maken. GPS staat voor Global positioning system. Je toestel luistert naar de GPS-satalieten en bepaald aan de hand van die signalen zijn positie. Dat kan echter soms wel enkele minuten duren en doordat de signalen niet sterk zijn werkt GPS meestal niet binnen.
@ Jipsy en Groentjuh.

Dat hoeft niet alleen binnen te spelen maar ook aan het begin wanneer je wegrijdt wanneer er hoge gebouwen staan of bij bewolkt weer. (Mist)
Zodra je begint te rijden en je hebt nog geen gps verbinding kan het best 5 à 600 meter duren voordat de verbinding er is en dan zie je ook op het scherm verschijnen de (gekleurde) route die je moet volgen. Dat kan lastig zijn bij het gebruik van google maps, waar je eerst eventueel een gps verbinding moet hebben bij je vertrekpunt.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jipsy.

Ik heb jouw topic verplaatst naar het forumonderdeel Internet. Daar kunnen andere forumbezoekers met dezelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.

Groentjuh en Friesian hebben beiden gelijk. Heb je al eens geprobeerd je navigatie app opnieuw te installeren?
Badge
@ groentjuh en @ Frieslan
Ik gebruik mijn navigatie via de kaarten app op m'n iPhone. Dit doe ik meestal in de auto, zelfs na 20 km heeft hij echter nog geen signaal. De gekleurde route is nooit een probleem geweest, enkel het volgen van die route. Af en toe dan zegt hij ineens nog iets, alleen is dat meestal iets wat nergens op slaat. Iets wat zou duiden op een verkeerd gemeten signaal.
Kan iemand me helpen dit probleem op te lossen? Alvast bedankt topper!
Vraagje, heb je na een backup (contacten) al eens je telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen?
Satellieten geven aan elke telefoon met gps, stand-alone navigatie en inbouw navigatie (ook motornavigatie) een werkende gps verbinding.
Ik ben dan wel geen expert maar alles wijst er op dat het probleem bij jouw telefoon zit, of je hebt zonwerend glas dat kan al van invloed zijn.
Daarom zijn er ook stand-alone navigatie apparatuur met een externe antenne voorziening.......
Er kunnen wegen bij zijn gekomen, maar of dat bij jou speelt? Kan, maar lijkt me sterk dat daar het probleem zit.
Media..... volume staat goed ingesteld?

Groet,
Friesian
Bij de externe antenne vergiste ik me, wordt gebruikt bij voorruitverwarming - warmtewerende coating.......
Reputatie 5
Badge +11
Hi Jipsy,

Heb je deze tip van Friesian al kunnen proberen?

Reageer