.

Beantwoord

mobiel internetten via wifi: toch verbruikskosten

  • 10 February 2013
  • 3 reacties
  • 733 Bekeken

Badge
Ik heb een abonnement voor mijn dochter afgesloten voor  100 belminuten of sms à € 3,-.  Sinds een week heeft zij een iPhone, waarmee alleen via WiFi data wordt binnen gehaald. Na een week zien wij echter dat er al dat er een verbruik is voor 10x internet waarvan de kosten € 188,96 bedragen.
Ik heb een overeenkomst met Simyo voor 100 minuten belminuten of sms en niet  voor mobiel internet en dus het in rekening brengen van kosten voor het gebruik van mobiel internet. Een grondslag voor het in rekening brengen van kosten voor mobiel internet kan hieruit ook niet worden afgeleid.  Zie ook  rechtsspraak die over dit onderwerp is geweest: http://blog.iusmentis.com/2011/05/23/per-ongeluk-mobiel-internetten-geen-factuur/
Onder Mijn Simyo staat onder de instellingen ‘Internet op je mobiel / MMS’ standaard aangevinkt. Deze moet conform de overeenkomst van 100 belminuten/sms natuurlijk standaard uitstaan en niet door de gebruiker zelf uitgezet hoeven te worden.
Graag de kosten niet in rekening brengen en voortaan handelen naar wat wordt overeengekomen in het contract.
Marijke
icon

Beste antwoord door Alex 14 February 2013, 16:29

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Frederique,

Het is bij Simyo mogelijk gebruik te maken van internet op je mobiel zonder internetbundel. Wij brengen onze klanten hier direct na de bestelling van op de hoogte. Daarnaast staat in onze welkomstbrief aangegeven dat internetten ook zonder internetbundel mogelijk is. Simyo brengt de klanten dus op een transparante en duidelijke manier op de hoogte van de mogelijkheid tot internetten met de aansluiting. De internetkosten zullen derhalve niet worden aangepast.

Groetjes,

Alex
Goedemorgen, ik heb ook net een nieuw abo bij jullie.
Ik heb nog niet mijn 3g verbinding voor elkaar gekregen, dus als ik online ben is dat viw WiFi.
Ik kijk net bij m'n verbruikt tegoed. 143 aan data. Hoe verklaren jullie dit?
Als mijn WiFi niet aanstaat kom ik ook niet het internet op.

Graag hoor ik van jullie.


Mvgr

Mvd
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Mvd,

Ik zie dat je abonnement op 9/2/13 van start is gegaan. Het aantal bel/sms en data units wordt deze maand naar rato berekend. In dit topic vind je daar meer informatie over.

Voor de juiste internet instellingen raad ik je aan om een kijkje te nemen in dit topic.

Kan je even laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex

Reageer