.

Beantwoord

Mobiel internet op een custom ROM

  • 22 June 2013
  • 11 reacties
  • 1168 Bekeken

Badge
Ik heb eergisteren een nieuwe ROM op mijn Galaxy S gezet en mijn mobiele internet doet het nu niet meer. Ik heb gezien dat dit handmatig in te stellen is, maar ik loop vast op de "Bearer" stap. Ik zou hier GPRS moeten kiezen, maar ik heb alleen de keuze uit LTE, eHRPD of 'unspecified'. Ik heb al aardig wat ROMS gedraaid (ook al eerder Android 4.2.2) en mobiel internet deed het altijd automatisch. De vraag is, doe ik iets fout of ondersteund mijn ROM gewoon geen Europees netwerk? Of is er wellicht iets anders veranderd met het netwerk van simyo?
icon

Beste antwoord door brvandoorn 23 June 2013, 02:28

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Weet de ROM ontwikkelaar dit niet?
Badge
Weet de ROM ontwikkelaar dit niet?


Ik zal kijken of ik deze te pakken kan krijgen. Ik mag niet reageren op de xda-developer thread omdat ik nog niet genoeg reacties heb gepost daar.

De betreffende ROM is trouwens IceCold Jellybean. 
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2218304
Badge +1
Hallo MetalPinguin,

Ik draai Cyanogenmod 10.1 (4.2.2) en gebruik de volgende APN settings:
Probeer deze instellingen eens. (wel even rebooten na de setup)



Badge
Ik ga dat even proberen, dit ziet er inderdaad uit als het scherm wat ik ook heb. Ik zal laten weten of het gewerkt heeft.
Badge
Ja, dat heeft inderdaad gewerkt. Ik hoefde niet eens te rebooten, het werkte meteen. Ontzettend bedankt!
Badge +1
Goud :)

Veel plezier met je Custom Rom.
Badge +8
Ik heb eergisteren een nieuwe ROM op mijn Galaxy S gezet en mijn mobiele internet doet het nu niet meer. Ik heb gezien dat dit handmatig in te stellen is, maar ik loop vast op de "Bearer" stap. Ik zou hier GPRS moeten kiezen, maar ik heb alleen de keuze uit LTE, eHRPD of 'unspecified'. Ik heb al aardig wat ROMS gedraaid (ook al eerder Android 4.2.2) en mobiel internet deed het altijd automatisch. De vraag is, doe ik iets fout of ondersteund mijn ROM gewoon geen Europees netwerk? Of is er wellicht iets anders veranderd met het netwerk van simyo?

Hallo MetalPinguin,

Ik draai Cyanogenmod 10.1 (4.2.2) en gebruik de volgende APN settings:
Probeer deze instellingen eens. (wel even rebooten na de setup)



Ja, dat heeft inderdaad gewerkt. Ik hoefde niet eens te rebooten, het werkte meteen. Ontzettend bedankt!

Goud :)

Veel plezier met je Custom Rom.


Kijk heren,

Dat is nog eens mooi, om het forum zo in actie te zien. Brvandoorn, bedankt voor je heldere tip! En MetalPinguin, welkom op het forum 🙂 Denk je dat je hier nu vaker zal langs komen?

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Het enige minpunt wat ik bij Simyo kon vinden was dat ze geen telefonische helpdesk hebben, maar dat is dus blijkbaar helemaal niet nodig. En het is ook zeer fijn dat ik niet alleen maar te horen krijg "Ja, dan moet je geen custom ROM nemen." 
Badge +8
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Het enige minpunt wat ik bij Simyo kon vinden was dat ze geen telefonische helpdesk hebben, maar dat is dus blijkbaar helemaal niet nodig. En het is ook zeer fijn dat ik niet alleen maar te horen krijg "Ja, dan moet je geen custom ROM nemen." 

Hoi MetalPinguin,

Jawel hoor 🙂 Als je 1200 belt, met je Simyo aansluiting, krijg je ons gratis aan de lijn.
Dus dat minpuntje heb ik ook uit de weg geruimd 🆒
Maar hier op het forum heb je wel de extra dat er niet alleen moderators zitten, maar ook toegewijde klanten die graag een ander helpen. Deze mensen hebben vaak al dingen uitgezocht, waardoor jij het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden.

Groetjes,
Charlene
Hoi, 
Ik heb ook een custom rom geinstalleerd (MIUI) maar bij mij maakt hij geen verbinding met het netwerk. Iemand daar een idee over?
Badge +6
Hoi lebrouwer,

Ik heb in dit topic geantwoord op je bericht. Ik wil je vragen eenzelfde bericht maar eenmaal te plaatsen, zodat we het overzicht op het forum kunnen bewaren 🙂

Reageer