.

Beantwoord

Kan ik een grotere internetbundel krijgen in het buitenland?


Van 1 mei tot 1 juni 2019 heb ik behoefte aan ongeveer 16 a 20 GB. Hoe kan ik dit regelen?
Vr. groet
PMdK
icon

Beste antwoord door Kevin 23 April 2019, 13:46

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ligt eraan naar welk land je gaat?
Aanvulling op @Ron H

Simyo biedt maximaal 8 GB aan. Mocht je KPN thuis hebben kan dit verdubbeld worden naar 16 GB.

Let wel.. Het geldt alleen voor Zone 1 landen. Dus de vraag van Ron, waar ga je heen?, is heel belangrijk.
Dat wordt gewoon Frankrijk, op een camping waar ik geen wifi bij de caravan kan krijgen. Daarom wil ik minimaal 16 GB. Ik heb bij Simyo gevonden dat ik 16 GB kan bestellen, maar: dan kan ik niet terug naar mijn oude bundel. Dat is heel jammer, want dat zit ik in het vervolg vast aan een duurdere bundel, en bij Simyo heb ik nu zo 'n mooie goedkope bundel!
Welke bundel heb je nu dan als ik vragen mag?
Dat is een bundel van 2oo minuten en 2 GB, beide voor € 4,-. Totaal ben ik per maand dus € 8,- kwijt. Dat vind ik een mooi bedrag! Helaas … ik denk dus dat dat niet zo blijft.
PMdK
Reputatie 7
Badge +9
Die Simyo 2GB bundel was een actietarief, dus daar kom je inderdaad duurder op uit. De belbundel hoef je niet te wijzigen om meer data te krijgen. Daar is dus geen probleem mee.

Puur financieel:
2GB + 26 * 500MB = 134 euro
8GB + 16 * 500MB = 95 euro

~40 euro verschil tijdens de vakantie.
Maar daarna 4 euro per maand duurder. Na 10 maanden is dat voordeel verdampt als Simyo niet binnen die 10 maanden een actietarief heeft dat gelijk of beter dan 4 euro voor 2GB is.

16GB in bij Simyo gaat moeilijk worden!
Als ik het goed begrijp, dan wordt mijn abonnement na de vakantiemaand dus € 12,- i.p.v. de huidige € 8,- ? En waarom wordt 16 GB bij Simyo moeilijk???
PMdK
Reputatie 7
Badge +9
Simyo's data bundels lopen tot 8GB. Met Simyo compleet (combi met een vaste KPN aansluiting) worden bundels verdubbeld (enkel hiermee zou 16GB mogelijk zijn!). Groter dan 8GB is er op dit moment niet voor klanten zonder Simyo compleet.
Gelukkig kun je wel onbeperkt 500MB bijkopen voor 5 euro. Daarmee kun je een bundel zoveel uitbreiden als je wilt. Daardoor kan ik de berekeningen in mijn vorige post maken.

Simyo biedt op dit moment de 2GB databundel aan voor 8 euro/maand. Jij zegt dat jouw 2GB bundel 4 euro/maand kost, dus je gaat er 4 euro per maand op achteruit. De totale bundel wordt dan inderdaad 12 euro/maand als je weer terug gaat naar de 2GB bundel.
En waarom wordt 16 GB bij Simyo moeilijk???

Ik schreef in een eerdere reactie al dat Simyo momenteel max 8 GB aanbiedt maar dat dit 16 GB kan worden als de klant ook KPN thuis heeft. Zie hieronder.

Aanvulling op @Ron H

Simyo biedt maximaal 8 GB aan. Mocht je KPN thuis hebben kan dit verdubbeld worden naar 16 GB.



Dus heb je geen KPN thuis, dan wordt het zoals @Groentjuh schreef moeilijk.

Heb je wel KPN thuis dan kan het wel maar dan zul je een ander voordeel op moeten geven. Na je vakantie kun je overigens gewoon weer terug naar kleinere bundels maar niet die je nu hebt voor die prijs. Die prijs is namelijk van een eerdere actie en de voorwaarden was zolang je de actiebundel houdt.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi P.M. de Kunder,

Welkom om het Simyo Forum!

Ik kan me voorstellen dat je graag wat meer data wilt in je vakantie! Ik ga je uitleggen hoe dit werkt.

Ten eerste wil ik even vertellen dat je op dit moment een bundel hebt van 1000 MB + Simyo compleet. Je krijgt dus iedere maand 2000 MB voor de prijs van 1000 MB. Dit was in je berichten hiervoor niet duidelijk waardoor er wat verwarring ontstond in dit topic.

De bundel die je nu hebt, is dus een normale internetbundel met Simyo compleet. Dit is dus geen tijdelijke actie. Je kunt deze maand dus zonder problemen je bundel aanpassen naar 16 GB en deze in juni weer terugzetten op je huidige bundel. Op 1 juli krijg je dan weer gewoon 2000 MB. Je blijft dan na je vakantie gewoon €8 betalen per maand.

Mocht je hier nog vragen over hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag! Ron H, Ray en Groentjuh, dankjewel voor de hulp!

Groetjes,

Kevin
Dan is die 16GB helemaal niet zo moeilijk 😁
Reputatie 7
Badge +10
Precies 😉

Groetjes,
Jihane

Reageer