.

Beantwoord

Mobiel internet delen met tablet via bluetooth?

  • 2 October 2014
  • 3 reacties
  • 1657 Bekeken

Hallo,

Ik heb een vrij oude Sony Ericsson V630i. Ik schat dat hij al een jaar of 7 oud is, maar hij doet het nog prima en ik wil hem nog niet vervangen.
Ik heb nooit gebruik gemaakt van de internet functies, omdat voor mij persoonlijk het schermpje en de toetsjes net iets te klein zijn om prettig te kunnen werken.
Sinds afgelopen week heb ik echter een Samsung tablet 8 inch en die kan via Bluetooth communiceren met mijn mobieltje.
Het tablet is voornamelijk bedoeld voor lokaal gebruik, zoals het notuleren van vergaderingen en dergelijke.
Toch zou het fijn zijn als ik incidenteel ook onderweg een internetverbinding zou hebben voor bijvoorbeeld het opvragen van mijn mail. Mijn tablet heeft die mogelijkheid niet tenzij er een wifi aansluiting is, maar mijn mobieltje heeft via 3G die mogelijkheid wel. Dus met die tablet en het mobieltje samen zou dat moeten kunnen.

Ik heb een kleine internetbundel bij Simyo gekocht om eens te proberen of dat werkt.
Ik heb nu echter begrepen dat niet iedere telefoonprovider zoiets toestaat. Hoe is daarin het beleid van Simyo?
En als het inderdaad is toegestaan, kan iemand mij dan verwijzen naar een site waar ik meer informatie kan vinden over hoe ik dit aan moet pakken?

Groet,
Irman
icon

Beste antwoord door Irman 3 October 2014, 18:41

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +8
Hoi Irman,

Welkom op het forum :)
Om de internetverbinding van je simkaart te kunnen delen met je Tablet, moet je toestel een Mobiele Hotspot kunnen maken, of de optie 'Tethering' hebben. Met die optie maakt je toestel namelijk een eigen Wifi signaal, dat je tablet dan weer kan oppikken. Oudere toestellen hebben die functie meestal niet. Daar heb je vaak een smartphone voor nodig.
Ik heb het even nagekeken op het internet, maar jouw type toestel heeft die mogelijkheid niet. Het plan dat je gemaakt hebt, gaat dus helaas niet op :(

We staan het trouwens wel gewoon toe hoor, Irman. Maar we raden het meestal wel af, om zo je internet te delen. Bij het maken van een hotspot kan je data erg snel op gaan. Een tablet verbruikt data toch heel anders dan een telefoontje.
Ik hoop dat je een andere oplossing vindt, of iemand anders een goede tip heeft.

Groetjes,
Charlene
Hallo Charlene,

Bedankt voor je reactie.
Het is intussen toch gelukt en wel via de Blluetooth verbinding.
Ik had de app BlueVPN gedownload en dat werkte eerst niet Ik las toen ergens dat die app niet goed werkt met Android 4.4 Kitkat.
Toen ik de tablet terugzette op de oorspronkelijke Android 4.2 versie, was het probleem opgelost.
Ik schakelde zowel op mijn "gewone" modem als op mijn tablet Wifi uit. Toen ik via Bluetooth verbinding maakte met mijn Sony Ericsson V630i, werd er toestemming gevraagd om de telefoon als modem te gebruiken en BINGO..... ik kon op het internet.

Groetjes,
Irman
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Irman,

Bedankt voor je terugkoppeling. Ik hoop dat andere bezoekers van ons forum daar goed gebruik van kunnen maken :)

Wij zijn in ieder geval blij dat het gelukt is en dat alles naar behoren werkt! Als je nog eens andere vragen hebt, dan helpen we je graag verder 😃

Reageer