.

Beantwoord

Mobiel data verbruik, ondanks dat ik dit uit zet


Reputatie 1
Badge

Per februari ben ik overgegaan van KPN naar Kabel Noord, zij wilden, itt de grote jongens, wel glasvezel in het buitengebied aanleggen, maar wel in ruil voor een abonnement voor een jaar. Sinds ik bij Kabel Noord zit valt het op dat ik erg veel mobiele data verbruik, dus ben ik eens gaan kijken wanneer is dit dan verbruik en kwam er achter dat dit meestal 's nachts is. Het internet van KN is erg instabiel, het ene moment heb ik een download van 103mb en 2 minuten later 25Mb. Bijna iedere nacht meestal vlak na 0:00 of rond 4:00 verbruik ik mobiele data, maar dan slaap ik en ligt mijn mobiel beneden. De laatste 1½ week zet ik mijn mobiele data uit, maar zelfs dan wordt er nog weer 59mb afgeschreven.  Ik heb nog 371 MB voor de komende 16 dagen, verreweg het meeste van de verbruikte mb's is 's nachts verbruikt. Nu las ik ergens (6 jaar geleden) dat je ook in de app de mobiele data moet uit zetten, (hetgeen ik de afgelopen dagen braaf heb gedaan). Is dit nog steeds zo? Want dat vind ik wel een gedoe, vergeet je het een keer weer aan te zetten, kan dit pas als je weer ergens bent waar wifi is.

icon

Beste antwoord door Ray 16 May 2020, 13:41

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als je mobiel toch beneden ligt, zou je hem in ‘flight modus’ kunnen zetten. Meestal is dat een kwestie van even snel een ‘schuifje’ op het startscherm. Dan heb je geen mobiel dataverbruik. En echt vergeten zal je het niet want dan kan je nl ook niet bellen. 😃 En je hebt een icoontje in beeld. 

Reputatie 1
Badge

Als ik via de bovenkant van het scherm mobiele data uitzet zou ik ook geen data moeten gebruiken, en toch gebeurd dit, is dit in de vliegtuigstand dan ook niet zo?

Nee in vliegtuigstand blokkeer je de simkaart o.a.

je hebt een Android telefoon?

Reputatie 7

Zekerheid heb je inderdaad niet. In de ‘flight modus’ is wél alles sowieso uit. Heeft te maken met de vereisten en de standaards in de luchtvaart.

Edit: @Ray zaten wij even in elkaars vaarwater ;)

Reputatie 1
Badge

Jawel, Android 10, Huawei p30 Lite
Dat zou wel een makkelijker oplossing zijn (Y) 

Reputatie 1
Badge

Oké de een zegt van wel, de ander niet :-) Uitproberen dus.

Je zou in de instellingen kunnen kijken van je telefoon. Onderstaande kan ook een hoop schelen.

  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op 'Verbindingen'.
  • Druk op 'Wi-Fi'.
  • Druk rechtsboven op 'Geavanceerd'.
  • Schuif de slider naast 'Slimme netwerkwissel' naar links.
  • Je hebt slimme netwerkwissel nu uitgezet.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Tjidske,

 

Welkom terug op het forum! 

 

Ik zou als ik jou was ook even kijken naar de instelling ‘Slimme Netwerkwissel”. Als je die uitzet kan je telefoon niet zomaar de mobiele gegevens weer aanzetten als het Wifi signaal zwak of weg is, hier vind je daar meer info over. Omdat je nu zo weinig MB's over hebt heb ik er gratis een paar extra voor je klaargezet. Deze kun je activeren in Mijn Simyo. 

 

Bedankt de leon, Ray en RicoK voor het meedenken! :)

 

Groetjes,

Tessanne 

Nu zitten @Tessanne en ik elkaar "in de weg" 🌹

Reputatie 1
Badge

Hoi Tjidske,

 

Welkom terug op het forum! 

 

Ik zou als ik jou was ook even kijken naar de instelling ‘Slimme Netwerkwissel”. Als je die uitzet kan je telefoon niet zomaar de mobiele gegevens weer aanzetten als het Wifi signaal zwak of weg is, hier vind je daar meer info over. Omdat je nu zo weinig MB's over hebt heb ik er gratis een paar extra voor je klaargezet. Deze kun je activeren in Mijn Simyo. 

 

Bedankt de leon, Ray en RicoK voor het meedenken! :)

 

Groetjes,

Tessanne 

Wat lief, dank je wel. 

Ik kan echter de slimme netwerkwissel niet vinden, lijkt Huawei niet te hebben, heb alle opties bij Wifi en andere netwerken bekeken, ook zoeken op slimme netwerkwissel levert niks op.

 

Oeps toch gevonden. Dank jullie allen !!

Bij Huawei moet je bij Wifi op de 3 stipjes rechtsboven klikken en dan op wifi+ en daar het schuifje naar links schuiven  (automatisch tussen wifi en mobiele data schakelen om online te blijven)

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Tjidske,

 

Goed dat je de optie toch gevonden hebt! Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen dan zien we je graag terug op het forum!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer